کد خبر : 91101
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 اکتبر 2016 - 19:00
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای قمه زنی عاملی برای مخدوش کردن چهره شیعیان در جهان است/ عزاداری ها نباید مزاحمتی برای مردم داشته باشند بسته هستند

قمه زنی عاملی برای مخدوش کردن چهره شیعیان در جهان است/ عزاداری ها نباید مزاحمتی برای مردم داشته باشند

قمه زنی عاملی برای مخدوش کردن چهره شیعیان در جهان است/ عزاداری ها نباید مزاحمتی برای مردم داشته باشند

دادستان هشترود گفت: عزاداری های ماه محرم انعکاس جهانی دارد و دشمنان با به تصویر کشیدن برخی از صحنه های آن مخصوصا قمه زنی بر علیه اسلام و شیعه استفاده می کنند. قمه زنی نوعی خودزنی است و برازنده شیعه نمی باشد.

به گزارش اهروصال به نقل از  پیک هشترود، رضا جداری دادستان انقلاب اسلامی هشترود در جلسه امر به معروف و همایش مداحان و مسئولین هیات های مذهبی هشترود گفت: مداحان سواد مداحی خود را بروز و به علم روز مجهزشوند. مداحان نباید مطلبی را بگویند که در بین مردم علی الخصوص جوانان دافعه داشته باشد بلکه باید مطالب جاذبه داشته باشد.

وی اظهار داشت: احساس می شود عزاداری ها وسوگواری ها ازسوی عده ای روبه انحراف کشیده است و باید عزاداری ها در مسیر الهی باشد.

جداری افزود : عزاداری های ماه محرم انعکاس جهانی دارد و دشمنان با به تصویر کشیدن برخی از صحنه های آن مخصوصا قمه زنی بر علیه اسلام و شیعه استفاده می کنند. قمه زنی نوعی خودزنی است و برازنده شیعه نمی باشد.

تاکید کرد: هدف از عزاداریها تصفیه روح و رسیدن به کمال است و نباید در عزاداری ها خرافات و بدعت  باشد. همچنین به بهانه عزاداری نباید برای مردم ایجاد مزاحمت کرد که حرام است.

رضا جداری در ادامه  با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از فرایض بزرگ اسلامی است که اجرای آن آثار و برکات فراوانی را به دنبال دارد، افزود: امر به معروف و نهی از منکر از فروع دین اسلام و اجرای آن موجب برپا شدن واجبات و از بین رفتن منکرات و برقراری امنیت و آسایش در جامعه می‌شودو با بهره گیری از ظرفیت های دستگاه های اجرایی و مردم در جامعه ترویج شود.

وی ادامه داد: ضمانت اجرایی فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر مشارکت عمومی در ترویج و تثبیت جایگاه آن است که این امر با مشارکت دستگاه های فرهنگی و اجتماعی و آگاه سازی دستگاه های ارتباط جمعی و رسانه ها امکان پذیر است.

انتهای پیام/م

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.