کد خبر : 141623
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 می 2024 - 14:36

شهید مطهری یک شخصیت اسلام شناس، جریان شناس و از دانشمندان عصر خود بود

شهید مطهری یک شخصیت اسلام شناس، جریان شناس و از دانشمندان عصر خود بود

شهید مطهری یک شخصیت اسلام شناس، جریان شناس و از دانشمندان عصر خود بود زیربنای توسعه و پیشرفت هر کشوری دستگاه تعلیم و تربیت ان است   امام جمعه اهر زیربنای توسعه و پیشرفت هر کشوری را در گرو دستگاه تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: سکاندار این تعلیم و تعلم به دست معلمان

شهید مطهری یک شخصیت اسلام شناس، جریان شناس و از دانشمندان عصر خود بود

زیربنای توسعه و پیشرفت هر کشوری دستگاه تعلیم و تربیت ان است

 

امام جمعه اهر زیربنای توسعه و پیشرفت هر کشوری را در گرو دستگاه تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: سکاندار این تعلیم و تعلم به دست معلمان و فرهنگیان است. 

به گزارش پایگاه خبری #اهروصال، حجت الاسلام جواد حاجی زاده در جمع معلمان شهرستان اهر ضمن گرامیداشت هفته معلم و سالروز شهادت علامه مرتضی مطهری افزود: اساس همه خدماتی که در کشور در عرصه های های گوناگون انجام می شود همین تعلیم و تربیت است و این نقش موثر توسط معلمان در مراکز آموزشی انجام می شود. 

وی در ادامه شهید مطهری را یک شخصیت اسلام شناس، جریان شناس و از دانشمندان عصر خود برشمرد و گفت: شهید مطهری در زمان خود به همه شبهات مطرح شده پاسخ می دادند و این در حالی بود که همه سخنرانی ها و گرد آوری کتب این عالم و دانشمند بزرگ در زمان طاغوت اتفاق افتاد و اگر این عالم گرانقدر بعد از انقلاب اسلامی نیز در قید حیات بودند ما بیشتر با علم و دانش ارزشمند این بزرگوار بهره مند می شدیم.

حجت الاسلام حاجی زاده به جایگاه و مقام والای معلمان در جامعه اشاره کرد و گفت: معلم در بالاترین و ارزشمندترین مقام و جایگاه انسانی قرار دارد که متاسفانه در این مورد دیدگاه ها به آن حد مطلوب نرسیده است و باید به گونه ای عمل کنیم که خدمات و ارزش های معلمان در جامعه بیشتر بیان شود تا دانش آموزان در آینده شغلی خود به معلمی تمایل داشته باشند.

وی همچنین با بیان اینکه انصافاً در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی هرچه داریم از برکت وجود معلمان است افزود: اگر این معلمان و تعلیم و تربیت آنها نبود مسلما انسانها به گمراهی و جاهلیت می رفتند.

امام جمعه اهر در ادامه با اشاره به نقش پیامبران در آموزش آیین ها و سبک زندگی الهی و توحیدی در بین انسان ها گفت: این مسئله امروز به عالمان دینی، اساتید و معلمان واگذار گردیده و در این راستا اساس همه خدمات در عرصه های گوناگون به واسطه همین تعلیم و تربیت توسط معلمان می باشد. ایسنا 

خبر از: مصطفی قربان موحد 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.