کد خبر : 51860
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 نوامبر 2015 - 9:06
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای سکوت برابر منکر در انظار عمومی سکوت شیطانی است/ تشکیل دبیرخانه شعر ارسباران بسته هستند

سکوت برابر منکر در انظار عمومی سکوت شیطانی است/ تشکیل دبیرخانه شعر ارسباران

سکوت برابر منکر در انظار عمومی سکوت شیطانی است/ تشکیل دبیرخانه شعر ارسباران

به گزارش اهروصال به نقل از خبرگزاری فارس، علیرضا کریم‌پور بعد از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با اشاره به تنوع برنامه‌های هنری و فرهنگی مشکات اظهار داشت: از ابتدای امسال ۹ مورد برنامه فرهنگی هنری مشکات با هدف تعالی مناطق گردشگری شهرستان در قالب شعر، اجرای آواز، تئاتر طنز، پخش

به گزارش اهروصال به نقل از خبرگزاری فارس، علیرضا کریم‌پور بعد از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با اشاره به تنوع برنامه‌های هنری و فرهنگی مشکات اظهار داشت: از ابتدای امسال ۹ مورد برنامه فرهنگی هنری مشکات با هدف تعالی مناطق گردشگری شهرستان در قالب شعر، اجرای آواز، تئاتر طنز، پخش کلیپ و … در محل پارک شیخ شهاب‌الدین اهری و در اعیاد و مناسبت‌های مختلف اجرا کرده که با استقبال کم نظیر همشهریان مواجه شده بود.

وی گفت: برنامه‌هایی که در مشکات به نمایش گذاشته می‌شود، هنری است که برای اعتلای ارزش‌های اسلامی و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی بوده که زمینه را برای بهره‌مندی جوانان از برنامه‌های متنوع فرهنگی با مشارکت این نهاد و هنرمندان شهرمان فراهم کرده است.‌

این کارشناس فرهنگی از امام جمعه شهرستان اهر به جهت اهتمام ویژه به بحث فرهنگی برای عملیاتی کردن نقشه هدف مهندسی فرهنگی مطابق با منویات مقام معظم رهبری به اعضای محترم شورای فرهنگ عمومی شهرستان قدردانی کرد.

Aharvesal94081700022

 

وی، در قسمتی دیگر از سخنان خود با تشریح فرازی از خطبه شقشقیه ضمن اظهار تأسف از برخی پیشنهادات اعضای شورا گفت: همین که در این ایام محرم و صفر و در سالروز شهادت حضرت امام سجاد(ع) به روایتی، دغدغه برخی از اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان برگزاری کنسرت است، جای بسی تاسف است.

این مسئول ادامه داد: در بیشتر جاها برای مراسم باشکوه زیارت اربعین و پیاده‌روی در آن روز برنامه‌ریزی می‌کنند و تمهیدات برگزاری هر چه با شکوه‌تر آن را اتخاذ می‌کنند و در شهر ما نیز یکی از مشکلات و معضلات فرهنگی عدم برگزاری کنسرت‌های موسیقی است.

کریم‌پور، در قسمتی دیگر از سخنان خود گفت: ای کاش برای سایر برنامه‌های فرهنگی نیز چنین دغدغه‌ای در اعضای شورای فرهنگ عمومی شهر وجود داشته باشد و نیازسنجی اولویت‌های فرهنگی و تدوین برنامه‌های فرهنگی مطابق با زمان مدنظر واقع شود.

مسئول امور فرهنگی اجتماعی سپاه ناحیه اهر با اشاره به اینکه همین که در این جلسه به یک نتیجه مطلوبی در خصوص برگزاری کنسرت‌ها رسیده‌ایم، جای امیدواری است افزود: باید یک هیئت بازبین صالح برای تائید محتوای برنامه‌های فرهنگی هنری شهرستان تعیین و مطابق تایید این هیئت بازبین به برنامه‌های هنری به ویژه برای کنسرت‌های موسیقی مجوز اجرا صادر شود اما نه آن کمیته بازبینی که در جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران برای اجرای رقص مختلط در انظار عمومی مجوز داده بود!!! که موجبات دل آزردگی امت حزب‌الله شده بود.

وی افزود: به هر حال خطایی که در جشنواره تئاتر ارسباران اتفاق افتاده بود هیچگونه جای توجیه ندارد و کسانی که در صدد توجیه آن قضیه به انحاء مختلف هستند یا از قضیه خبر ندارند و یا اینکه راه را اشتباه می‌روند.

این فعال فرهنگی در قسمتی دیگر از سخنان خود گفت: اگر ما صحبت از فرهنگ می‌کنیم فرهنگ انقلاب اسلامی است و نه فرهنگ کشورهای بیگانه. چشم امید همه کشورهای منطقه به انقلاب اسلامی دوخته شده است ولی در عوض چشم برخی افراد به المان موسیقی عاشیقی در آذربایجان دوخته شده است که در سال ۲۰۰۹ به ثبت جهانی رسیده است و آرزو دارند که روزی در یکی از میادین اصلی شهر اهر دومین المان آن نصب شود!

کریم‌پورادامه داد: اینکه ما بیاییم و صحبت از فرهنگی بکنیم که در کشورهای بیگانه به عنوان نماد فرهنگی آن منطقه ثبت شده است، غیر از این است که به نوعی وابستگی فرهنگی ایجاد می‌کند و این وابستگی فرهنگی بسیار خطرناک‌تر از سایر وابستگی‌هاست.

وی، ضمن انتقاد از برخی افراد گفت: اینکه فردی و یا افرادی یک نهاد انقلابی را به عنوان گروه خاص اطلاق می‌کنند که پیگیر غرایض حزبی و سازمانی هستند و با مقوله هنر و فرهنگ برخورد سلیقه‌ای و شخصی می‌کنند جای تامل بوده و محض بی‌انصافی است.

کریم‌پور افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد انقلابی و مردمی است که وظایف آن در قانون اساسی به صراحت ذکر شده است.

وی با بیان اینکه سپاه و بسیج اگر با یک موضوع فرهنگی مخالفت می‌کند به علت محتوای آن است و نه شکل و قالب آن اضافه کرد: در بحث جشنواره تئاتر ارسباران سپاه و بسیج شهرستان اهر حمایت‌های زیادی از جشنواره داشته و خواهد داشت، اما صحبت از خطای عمدی است که با نام هنر بومی (رقص مختلط) در انظار عمومی به نمایش گذاشته شده است!

کریم‌پور گفت: سپاه و بسیج مخالف هیچ برنامه فرهنگی هنری نیست. وظیفه سپاه پاسداران حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که هر جا مورد خدشه و آسیب قرار گیرد قطعا وارد صحنه شده و به وظیفه انقلابی خود عمل خواهد کرد.

وی افزود: کسانی که می‌گویند صحبت از خطایی که در جشنواره تئاتر ارسباران اتفاق افتاده، به نوعی ترویج منکر است، باید عرض کنم که سکوت در برابر منکرات اجتماعی که در انظار عمومی اتفاق می‌افتد، سکوت شیطانی است.

کریم‌پور گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی صحیح بتوانیم قبل از اجرای برنامه‌های هنری از وقوع چنین اشتباهات عمدی و یا سهوی جلوگیری کنیم، منطقه ارسباران منطقه بکری است و همگان این منطقه را به ولایتمداری و شجاعت می‌شناسند.

وی در خصوص آیین نکوداشت آیت‌الله نجفی گفت: برگزاری روز شهرستان اهر یعنی بزرگداشت مرجع عالیقدر، عالم ربانی حضرت آیت‌الله حسین نجفی اهری که از افتخارات منطقه است و یکی از علمای مبارز خط امام خمینی(ره) بوده است.

کریم‌پور ادامه داد: همه ساله به عنوان نماد شهرستان اهر برنامه‌های گرامیداشتی برگزار خواهد شد که انشاء‌الله مایه خیر و برکت برای منطقه خواهد بود و پیشنهاد می‌کنیم یکی از محورهای جلسه آتی برنامه‌ریزی برای برگزاری روز شهرستان باشد.

مسئول امور فرهنگی ناحیه سپاه اهر اجرای جشنواره شعر ارسباران را مهم برشمرد و افزود: پیشنهاد بنده با توجه به اینکه منطقه ارسباران در عرصه شعر و ادب واقعا خوش درخشیده است جا دارد که برای سال‌های آتی برای اجرای جشنواره شعر ارسباران برنامه‌ریزی کنیم و از هم اکنون دبیرخانه آن شکل بگیرد.

انتهای پیام/۶۰۰۰۲/ع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.