کد خبر : 139389
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 14 نوامبر 2023 - 22:56
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای استواری و اقتدار ایران به واسطه حضور مردم درصحنه‌های مختلف انقلاب است +عکس بسته هستند

استواری و اقتدار ایران به واسطه حضور مردم درصحنه‌های مختلف انقلاب است +عکس

استواری و اقتدار ایران به واسطه حضور مردم درصحنه‌های مختلف انقلاب است +عکس

نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا، استواری، اقتدار و صلابت ایران اسلامی را به واسطه حضور مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب برشمرد. حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی زاده‌سرایی در مراسم یادواره شهدای دانشجو و طلبه شهرستان اهر، گفت: خطه قهرمان پرور اهر، عالمان، مردان و فرماندهان بزرگی را به همراه ۴۰۰ شهید در راه اقتدار و

نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا، استواری، اقتدار و صلابت ایران اسلامی را به واسطه حضور مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب برشمرد.

حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی زاده‌سرایی در مراسم یادواره شهدای دانشجو و طلبه شهرستان اهر، گفت: خطه قهرمان پرور اهر، عالمان، مردان و فرماندهان بزرگی را به همراه ۴۰۰ شهید در راه اقتدار و عظمت ایران اسلامی تقدیم کرده که یاد و نام این شهدا همیشه در یادها و خاطرات باقی خواهد ماند.

به گزارش پایگاه خبری #اهروصال، وی، شهدا را نماد اقتدار و افتخار برای ایران اسلامی برشمرد و افزود: با گذشت سال‌ها از جنگ تحمیلی امروز شاهد برگزاری یادواره‌ها، مراسمات و بزرگداشت‌های مختلفی برای شهدا و ایثارگران در شهرها و روستاهای کشور هستیم و این امر حاکی از آن است که مردم، عاشق انسان‌های بزرگی هستند که برای حفظ انقلاب و اسلام شجاعانه جنگیدند و به پیروزی رسیدند.

وی، پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) را یک موهبت و نعمت الهی برای مردم ایران عنوان کرد که باید قدر این نعمت را بدانیم.

نجفقلی زاده در ادامه نقش دانشجویان، طلاب و دانش آموزان را در دوران دفاع مقدس بسیار حائز اهمیت برشمرد و گفت: جوانان کم سن و سالی برای حضور در جبهه نبرد با رژیم بعثی عراق حاضر بودند و باید امروز بدانیم دشمن همان دشمن است و باید هوشیار باشیم و فریب توطئه‌های دشمنان را نخوریم.

وی به رویدادها و محاسبات غلط دشمنان در دوران جنگ تحمیلی نیز اشاره کرد و گفت: با وجود این‌که رژیم بعثی عراق زیر حمایت غرب و آمریکا با همه توان و تجهیزات به میدان جنگ آمده بودند ولی در همه عملیات‌ها با شکست روبرو شدند و این به برکت رابطه عمیق مردم با رهبری امام راحل بود.

وی گفت: عامل پیروزی رزمندگان اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس، رهنمودهای عالمانه و مقتدرانه امام خمینی(ره) و حضور مقتدرانه مردم در صحنه‌های انقلاب بود که بعد از ۴۴ سال نیز هنوز این حضور گسترده و با صلابت باعث خنثی شدن توطئه‌های دشمنان می‌شود و این‌که می‌گویند ملت ایران بالاتر از ملت‌های صدر اسلام است یک واقعیت مهم است.

نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا، حضور حماسی و رشادت آمیز مردم و به خصوص جوانان در رده‌های سنی مختلف در هشت سال دفاع مقدس را نقطه اوج و پیروزی ایران اسلامی در عملیات‌های مختلف جنگ برشمرد و افزود: جوانان شهید بسیاری را به واسطه بمب‌های غیر متعارف، شیمیایی، اعصاب، سیانور، خردل و … رژیم بعث در دوران دفاع مقدس از دست دادیم ولی اکنون اگر انقلاب استوار و پای برجا است به واسطه حضور مردم و جوانان در جبهه جنگ و صحنه‌های مختلف انقلاب است.

وی در ادامه به مبارزات افتخار آمیز و بزرگ مردم غزه و فلسطین در مقابل رژیم اسرائیل اشاره کرد و گفت: بیش از ۷۵ سال است که مردم فلسطین در مقابل ظلم اسرائیل مبارزه می‌کنند و امروز رزمندگان غیور مقاومت توانستند با جهاد و یکپارچگی هیمنه پوشالی اسرائیل را در هم شکسته و در جبهه‌های مختلف به پیروز برسند.

نجفقلی زاده گفت: امروز دشمن به دنبال کنترل ذهن‌ها است و غول امپراطوری رسانه‌ای دنیا در تلاش است تا جای مظلوم را با ظالم عوض کند و باید هوشیار باشیم.

وی به نقش مهم قشر روحانیت در هشت سال دفاع مقدس نیز اشاره کرد و افزود: تنها در عملیات کربلای چهار و پنج حدود ۱۰۰۰ شهید روحانی تقدیم انقلاب شد و این‌که بسیاری از فرماندهان تاثیرگذار و تخریب چی‌ها در جنگ تحمیلی نیز روحانیون بودند که نقش مهمی در روند پیروزی ایران در برابر دشمنان و رژیم بعثی داشتند.

وی در ادامه با اشاره به این‌که بخشی از مشکلات کشور به دلیل سوء مدیریت است، گفت: برای حل مشکلات و دغدغه‌های جامعه باید مدیریت صحیح و انقلابی، حرکت انقلابی و جهادگونه داشته باشیم، چرا که با وجود تحریم‌های مختلف دشمنان در ۴۴ سال اخیر در ایران اسلامی کارهای بسیار بزرگی انجام شده که لازم است “شعار ما می‌توانیم” را در دانشگاه‌ها ترویج دهیم.

 

رسالت اصلی مراکز علمی و حوزوی تبیین به شرط جهادگونه است

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر نیز در این مراسم، برگزاری یادواره‌های شهدا را گرامیداشت یاد و اندیشه‌های شهدا عنوان کرد.

اسدالله شفیع زاده گفت: با توجه به مقتضیات و تحولات جدید فکری و … در جامعه لازم است قرائت‌های جدیدی از راه و اندیشه‌های شهدا در مراکز علمی انجام گیرد و اولویت اصلی مراکز علمی، قرائت جدید اندیشه‌های شهدا است.

 

وی، رسالت اصلی مراکز علمی و حوزوی را تبیین به شرط جهادگونه برشمرد و گفت: واژه شهادت به معنی مشاهده و حضور است و این موضوع که “راهت را ادامه خواهیم داد ای شهید” به این نکته اشاره می‌کند و در کنار دوگانگی‌های کنونی، شهادت داستان وصال و فراق از معشوق اصلی(خدا) است.

شفیع زاده افزود: در ادبیات دفاع مقدس بیشتر به رشادت، استقامت، اقتدار، فداکاری و شجاعت اشاره می‌شود و در این راستا نیز ما باید واژه دیگری به نام انتخابی آگاهانه و عالمانه به آن اضافه کنیم به خصوص در حوزه شهدای دانشجویی و طلاب بسیار قابل توجه است.

گفتنی است در آستانه برگزاری کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی، یادواره شهدای دانشجو و طلبه شهرستان اهر به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر و مشارکت سایر دانشگاه‌ها و حوزه علمیه اهر و همکاری سپاه ناحیه اهر و بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان با حضور حجت الاسلام نجفقلی زاده سرائی نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا، امام جمعه شهرستان اهر و جمعی از مسئولان و خانواده‌های شهدا این شهرستان در واحد اهر برگزار و در ادامه با اهدای لوح سپاس و یادبودی به خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران و قرائت فاتحه و غبارروبی از مزار مطهر شهدای گمنام واحد اهر و اقامه نماز جماعت در مسجد بلال دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر به پایان رسید.

خبر از: مصطفی قربان موحد

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.