کد خبر : 131706
تاریخ انتشار : شنبه 25 ژوئن 2022 - 16:47
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای اجرای عدالت و دفاع از حقوق عامه مردم از وظایف مهم دستگاه قضایی است بسته هستند

اجرای عدالت و دفاع از حقوق عامه مردم از وظایف مهم دستگاه قضایی است

اجرای عدالت و دفاع از حقوق عامه مردم از وظایف مهم دستگاه قضایی است

رئیس دادگستری اهر اجرای عدالت را از وظایف مهم دستگاه قضایی برشمرد و گفت: اجرای عدالت و دفاع از حقوق عامه مردم از وظایف مهم و اصلی دستگاه قضای است. به گزارش پایگاه خبری اهروصال، حجت الاسلام محمدعلی نظری در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه ضمن گرامیداشت هفته قوه قضایی و یاد و

رئیس دادگستری اهر اجرای عدالت را از وظایف مهم دستگاه قضایی برشمرد و گفت: اجرای عدالت و دفاع از حقوق عامه مردم از وظایف مهم و اصلی دستگاه قضای است.

به گزارش پایگاه خبری اهروصال، حجت الاسلام محمدعلی نظری در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه ضمن گرامیداشت هفته قوه قضایی و یاد و نام شهدای ۷ تیر گفت: از ویژگی های مهم قاضی صداقت در قضاوت و دفاع از حقوق عامه مردم و همچنین بی طرفی دستگاه‌های قضایی در اجرای عدالت می باشد.

وی شغل قضاوت را صفات و شغل الهی برشمرد و افزود: قضات طبق سوگندی که خورده اند در صدور رای و دستور قضایی به دور از هر حاشیه ای مستقل عمل کرده و این از صفات مهم قضات کشور و شهرستان اهر است. 

حجت الاسلام نظری از ویژگی دیگر قضات را پاکدستی، شجاعت و خداترسی، تسلط به علم و علوم روز و عجله نکردن در صدور رای و توجه به آبرو، مال و جان مردم برشمرد.

وی امنیت، نظم عمومی و معیشت مردم را خط قرمز دستگاه قضایی ذکر کرد و افزود: هر فرد یا گروهی که بخواهد نظم، امنیت و معیشت مردم را به خطر اندازد دستگاه قضا به جد برخورد خواهد کرد.

رئیس دادگستری اهر در ادامه ۵ اصل پایه و اساس زندگی بشریت را “دین، عدل، نسل، خانواده و اموال مردم” برشمرد و گفت: حفظ این پنج اصل بشریت جزو وظایف دستگاه قضایی و قضات پاکدست، امین، شجاع و نفوذ ناپذیر عنوان کرد و افزود: هر جامعه ای که دستگاه قضایی مقتدر داشته باشد امنیت آن جامعه نیز بیشتر خواهد بود.

وی در ادامه صف های طولانی نانوایی ها را از جمله نارضایتی های عمومی در این شهرستان ذکر کرد و خواستار رسیدگی جدی دستگاه های ذیربط به این امر شد. 

حجت الاسلام نظری در ادامه بر ضرورت رسیدگی به مشکلات و معضلات شهرستان اهر توسط مسئولان ذیربط و پیگیری دستگاه قضایی در خصوص حل تهدیدات علیه بهداشت عمومی (انتشار بوی نامطبوع از تصفیه خانه فاضلاب شهری)، مبارزه با معتادان متهاجر، برخورد جدی با قانون شکنان و خودرو سوارانی که نصف شب با ویراژ، بوق و…  موجب سلب آسایش و امنیت مردم شوند و موارد دیگر شد.

وی همچنین ضمن تشکر و قدردانی از زحمات رسانه ها در پوشش رویدادها و خبرهای شهرستان اهر و منطقه ارسباران در تذکری خطاب به خبرنگاران و پایگاه های خبری اهر گفت: در هنگام درج اخبار و رویدادهای خبری حتما از صحت و واقعیت خبر توسط مسئولان ذیربط اطلاع پیدا کرده و بعد خبر را انتشار دهند.

حجت الاسلام نظری در پایان از برگزاری بزرگداشت هفت تیر در روز سه شنبه هفتم تیرماه از ساعت ۱۰:۳٠ لغایت ۱۲ ظهر در مسجد امام خمینی(ره)(مسجد سفید) خبر داد.

خبر از: مصطفی قربان موحد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.