کد خبر : 130292
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 می 2022 - 9:48
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای آینده کشور با حضور معلم در کلاس درس، مهندسی و طراحی می‌شود/تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب، ماموریت آموزش و پرورش بسته هستند

آینده کشور با حضور معلم در کلاس درس، مهندسی و طراحی می‌شود/تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب، ماموریت آموزش و پرورش

آینده کشور با حضور معلم در کلاس درس، مهندسی و طراحی می‌شود/تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب، ماموریت آموزش و پرورش

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکتی کشور گفت: آینده کشور با لحظه به لحظه حضور معلم در کلاس درس مهندسی و طراحی می‌شود و معلم، نقش محوری و تعیین کنندگی دارد. به گزارش پایگاه خبری اهروصال، احمد محمودزاده در آیین تکریم از بازنشستگان فرهنگی اهر ضمن گرامیداشت هفته معلم و سالروز شهادت آیت الله

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکتی کشور گفت: آینده کشور با لحظه به لحظه حضور معلم در کلاس درس مهندسی و طراحی می‌شود و معلم، نقش محوری و تعیین کنندگی دارد.

به گزارش پایگاه خبری اهروصال، احمد محمودزاده در آیین تکریم از بازنشستگان فرهنگی اهر ضمن گرامیداشت هفته معلم و سالروز شهادت آیت الله مرتضی مطهری، افزود: هرچیزی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی وجود دارد، به برکت حضور معلمان در کلاس درس و جانفشانی و از خود گذشتگی این عزیزان در کلاس‌ها است.

وی ادامه داد: تمامی نظام برنامه ریزی و پشتیبانی در وزارت آموزش و پرورش در مجموعه بزرگ آموزش و پرورش باید به سمتی حرکت کنند که معلم در کلاس درس حضور ثمربخش داشته باشد و اگر این امر انجام بگیرد، در تربیت دانش آموزان موفق شده‌ایم.

وی افزود: اکنون اگر توسعه و پیشرفتی در جمهوری اسلامی وجود دارد و کلیه دانش آموزان تحت پوشش تحصیل علم بوده و جایگاه علمی کشور در بلندترین قله‌های علمی در مقایسه با قبل از پیروزی انقلاب اسلامی قرار دارد به برکت معلمان متدین و با ایمانی است که در نقاط مختلف کشور حضور دارند.

محمودزاده با اشاره به اجرای سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه آموزش و پرورش، گفت: ماموریت خطیری در سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب به آموزش و پرورش داده شده است که مهمترین آن پرورش نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی است.

وی افزود: آموزش و پرورش در این راستا باید نیروی انسانی تربیت کند که هم عامل توسعه و هدف توسعه بوده و هم استمرار و تداوم انقلاب اسلامی و حفظ دستاوردهای نظام به دست این نیروی انسانی رقم بخورد، موضوعی که مقام معظم رهبری در ایام ۲۹ بهمن تبریز به این مورد تاکید فراوان داشته‌اند و این اتفاق نخواهد افتاد مگر این‌که به شان و منزلت معلمی نگاه بلندی در راستای جامعه سازی و تحول سازی که مدنظر سند تحول بنیادی و بیانیه گام دوم انقلاب است، داشته باشیم.

وی گفت: اولین عنصر تاثیرگذار در پیشرفت و توسعه آموزش و پرورش، معلم است که بارها مقام معظم رهبری به این موضوع اشاره کرده‌اند که اگر مدارس با کمترین امکانات هم باشد و معلم اگر معلم باشد می‌تواند علمایی چون مطهری‌ها را تربیت کند. 

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکتی کشور ضمن انتقاد از عدم اجرای سند تحول بنیادین در حوزه آموزش و پرورش توسط دولت پیشین، گفت: اجرای این سند و رتبه بندی معلمان در ۱۰ سال پیش به تصویب رسید بود که متاسفانه اجرایی نشد و اکنون از دولت، مجلس و وزارت درخواست داریم در اسرع وقت سند بنیادین را اجرا کنند. 

وی افزود: در این سند بنیادین، پنج هدف عملیاتی از ۲۱ هدف عملیاتی مربوط به حوزه منزلت و مرجعیت معلم و معیشت معلمان بوده که از ۱۳۱ مورد راهکار ۲۵ راهکار نیز مربوط به این حوزه است و امیدواریم با کمک مسئولان ارشد کشوری و وزارت آموزش و پرورش در جهت ارتقای آموزش و پرورش و منزلت و معیشت معلمان به زودی اجرایی شود تا با پرورش نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی توسط معلمان در کلاس‌های درس در پیشرفت اهداف انقلاب و رهبری گام‌های اساسی برداشته شود.

خبر از: مصطفی قربان موحد، خبرگزاری سراسری ایسنا و ایکنا

سایت خبری تحلیلی اهروصال

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.