کد خبر : 125879
تاریخ انتشار : شنبه 13 نوامبر 2021 - 7:14
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای تمرکززدایی در حوزه فرهنگ و هنر اولویت کاری دولت مردمی/منطقه ارسباران مهد فرهنگ و هنر و پایتخت تئاتر کوتاه ایران بسته هستند

تمرکززدایی در حوزه فرهنگ و هنر اولویت کاری دولت مردمی/منطقه ارسباران مهد فرهنگ و هنر و پایتخت تئاتر کوتاه ایران

تمرکززدایی در حوزه فرهنگ و هنر اولویت کاری دولت مردمی/منطقه ارسباران مهد فرهنگ و هنر و پایتخت تئاتر کوتاه ایران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تمرکززدایی و تفویض در حوزه فرهنگ و هنر را اولویت کاری دولت مردمی برشمرد. به گزارش پایگاه خبری اهروصال، محمد مهدی اسماعیلی در آیین اختتامیه پانزدهمین دوره جشنواره ملی تئاتر کوتاه ارسباران گفت: در دولت مردمی نگاه ما تمرکز زدایی در حوزه فرهنگ و هنر است و بایستی استعدادهای شهرستان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تمرکززدایی و تفویض در حوزه فرهنگ و هنر را اولویت کاری دولت مردمی برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری اهروصال، محمد مهدی اسماعیلی در آیین اختتامیه پانزدهمین دوره جشنواره ملی تئاتر کوتاه ارسباران گفت: در دولت مردمی نگاه ما تمرکز زدایی در حوزه فرهنگ و هنر است و بایستی استعدادهای شهرستان ها را دید و به آنها توجه کرد در این خصوص متاسفانه در دهه های گذشته اتفاقاتی افتاده که منابع عمده ما در مرکز جمع شده است.

وی افزود: در این راستا اگر هنرمندی بخواهد دیده شود و بدرخشد بایستی به مرکز سفر کند که این درست نیست و این مسئله را تلاش داریم در طول این دوره جدید متوقف کنیم و تغییر داده و به اصل خود برگردانیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید هنرمند استان ها و شهرستان ها  در خود این مناطق باشند و برای مردم خودشان بدرخشند و افتخار آفرینی کنند و ما نیز در برنامه آتی این مسئله را در اولویت کاری خود قرار می دهیم.

اسماعیلی در ادامه منطقه ارسباران را مهد فرهنگ و هنر و پایتخت تئاتر کوتاه ایران برشمرد و افزود: با توجه به ظرفیت ها و علاقه ای که در این منطقه است شاهد ارتقای جدی فرهنگ و هنر اصیل ایرانی اسلامی هستیم و این استعدادها به جد مشاهده می شود و باید به خوبی رسانه های ملی و منطقه ای بازتاب این شور و نشاط را انتقال دهند و نشان دهند زنان و مردان هنرمند و سخت پوش کنار همدیگر توانسته اند چنین اتفاق بزرگی را خلق کرده و پانزده ساله شدن جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران جای تبریک دارد.

وی گفت: با توجه به این استقبال و شوری که در این جشنواره مشاهده کردم این قول را می دهیم تمام تلاش را برای بین المللی کردن این جشنواره و ایجاد دبیرخانه دائمی و اختصاص بودجه انجام داده و با تمام وجود در توسعه این جشنواره تلاش کنیم و امیدواریم سال بعد این جشنواره به صورت بین المللی برگزار شود.

اسماعیلی افزود: منطقه ارسباران در طور سالهای طولانی محل ورود عرصه های جدید و هنرهای جدید از جمله تئاتر بوده که به خاطر رفت و آمدهای فرهنگ اصیل در این منطقه در ۲۰۰ سال اخیر شاهد ورود هنرهای مدرن بودیم که در فرهنگ اصیل منطقه استحاله پیدا کرده و رنگ و بوی این مردم،  فرهنگ، ایرانی و اهر را پیدا کرده و باید افتخار کنیم.

وی همچنین گفت: منطقه ارسباران دروازه ورود هنرهای جدید به همه ایران بوده و باید در تقویت آن تلاش کنیم و در این راستا تقویت هنر تئاتر مهم بوده و هر کاری که لازم باشد برای ارتقای این موضوع در دستور کار قرار خواهد گرفت و این حضور در کنار هنرمندان اهری یک حرکت نوینی را برای ارتقای فعالیت های فرهنگی و هنری منطقه رقم خواهد زد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر حمایت جدی و تقویت زیرساخت ها در حوزه فرهنگ و هنر منطقه ارسباران و شهرستان های اهر و هریس تاکید کرد و گفت: انشالله در سفر آینده رئیس جمهور به این استان سعی خواهیم کرد به پروژه های ناتمام ردیف بودجه اختصاص داده و قدم بزرگی برای پیشرفت فرهنگ و هنر در منطقه و استان برداریم.

وی در پایان گفت: امیدواریم جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران جرقه برای پیشرفت هنرهای سایر مناطق کشور بوده و همچنین الگو و نمونه ای برای ترویح هنرهای اصیل ایرانی در کشور باشد.

خبر از: مصطفی قربان موحد

سایت خبری تحلیلی اهروصال

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.