کد خبر : 75182
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 31 می 2016 - 12:52

معتقدم بیشتر باید شنونده بود تا گوینده/ اجازه نمی‌دهم سلیقه‌ها و فضای سیاسی در شهرداری اهر حاکم شود

معتقدم بیشتر باید شنونده بود تا گوینده/ اجازه نمی‌دهم سلیقه‌ها و فضای سیاسی در شهرداری اهر حاکم شود

اهروصال: شهردار اهر بابیان اینکه اجازه نمی‌دهیم سلیقه‌ها در رفتارهای برون‌سازمانی حاکم شود درحالی‌که نمی‌گذاریم فضای سیاسی سایه بی‌افکند، گفت: معتقدم با بهره‌گیری از دیدگاه‌های تأثیرگذار بیشتر باید شنونده بود تا گوینده.

به گزارش خبرنگار اهروصال، مرتضی اعیانی در اولین نشست خبری خود در سال ۹۵ با ذکر اینکه اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت شهرداری اهر قرارگرفته است، اظهار داشت: اولین کاری که انجام دادیم بازدید از مناطق مختلف شهر اهر بود و اکنون بحث توسعه فضای سبز و خدمات رفاهی و گردشگری بوده که تصمیم داریم به‌صورت کلان وارد کار شویم.

اعیانی با اشاره به اینکه شهرستان اهر در بخش صنعتی دارای ظرفیت‌های غیرقابل‌انکاری است، گفت: اگر در شهرستان اهر به بخش صنعت به‌صورت جدی وارد شویم هم در توسعه شهرستان و هم در ایجاد اشتغال تأثیر دارد.

وی در ادامه سخنان خود کار شورایی را بسیار سخت دانست، افزود: کار شورایی بسیار سختی است و باعث اختلاف‌سلیقه‌های متعددی می‌شود، درحالی‌که پیش از وارد شدن به مجموعه شهرداری فکر می‌کنیم که چرا شهرداری فلان کار را نمی‌کند و وقتی وارد کار می‌شویم علاوه بر ضوابط و مقررات که به‌نوعی عامل بازدارنده هستند ولی کمبود امکانات در نوع خود یک عامل بوده و در تمامی نهادها و سازمان‌ها بعضی کسورات وجود دارد.

اعضای شورای اسلامی شهرها حق نظارت بر پروژه‌های شهرداری دارند

شهردار اهر ادامه داد: اعضای شورای اسلامی شهرها توسط مردم انتخاب می‌شوند و آن‌ها حق‌دارند که بر تمامی امورات و پروژه‌ها نظارت داشته باشند درحالی‌که فعالیت‌های رؤسای ادارات به حد و اندازی مجموعه شهرداری و شورا زیر ذره‌بین نیست و از طرفی ما ۲۸ دستگاه اجرایی و کلیدی داریم ولی مردم به‌اندازه شورای شهر به هیچ‌کدام حساسیت ندارند.

اعیانی بابیان اینکه بنده با اعضای شورای اسلامی شهر اهر طبق واقعیت‌های شهر و بر اساس تکالیف، ضوابط و مقررات توافق کرده‌ایم، اضافه کرد: اصلی‌ترین سرمایه‌های هر یک شهرداری‌ها منابع هوشمند یا همان نیروی انسانی است مطمئناً بایستی از نیروی انسانی به‌خوبی استفاده و نظارت کنیم ولی نباید اجازه دهیم سلیقه‌های مختلف نفوذ کند.

وی اظهار کرد: شاید سیستم به‌طوری شده روابط حاکم بر ضوابط شده است اما مطمئناً اگر در چهارچوب قانونی باشد و این اختیارات به مخاطب بازگو شود آن‌ها نیز قبول خواهند کرد، اگر بر اساس چارت سازمانی و ضوابط حرکت کنیم و وظایف هر کسی مشخص‌شده و زیاده‌خواهی در میان نباشد، شرایط مطلوب خواهد بود.

دلایل به وجود آمدن بسیاری از مشکلات نبود برنامه است

شهردار اهر بابیان اینکه اعضای شورای اسلامی شهر اهر بر پروژه‌ها، هزینه کردها و بودجه نظارت داشته باشد و نظارت به‌عنوان منتخبان مردم حق و وظیفه آن‌هاست، گفت: یکی از دلایل عروج مشکلات، نبود برنامه است، اکنون ما برای حوزه عمران شهرداری تقریباً برنامه‌ها را مشخص کرده‌ایم.

اعیانی با اشاره به اینکه در حال حاضر استارت ۱۷ پروژه عمرانی در نقاط مختلف شهر اهر آغاز شده است، بیان داشت: بعد از تدوین برنامه‌ها و فرصت یک‌هفته‌ای مسئولین پروژه‌ها مشخص کردیم و زیرمجموعه هر یک از پروژه‌ها مجبور به حرکت در برنامه‌ای است که برای آن‌ها مشخص‌شده و اگر برنامه به‌درستی تدوین شود همه موظف‌اند تا طبق برنامه حرکت کنند.

وی تنها خلا به وجود آمده در مجموعه شهرداری اهر را نبود برنامه عنوان کرد، بیان داشت: اجازه نمی‌دهیم سلیقه‌ها در رفتارهای برون‌سازمانی حاکم شود درحالی‌که نمی‌گذاریم فضای سیاسی سایه بی افکند و نگاه سلیقه‌ای که جای خود دارد و نگاه ما به مسائل کاربردی بوده و هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهیم مسائل سلیقه‌ای بر شهرداری اهر حاکم شود.

شهردار اهر بابیان اینکه با استفاده از اصحاب فرهنگ و هنر می‌توان فعالیت‌های فرهنگی بسیاری انجام داد، بیان کرد: مشخص نیست فرهنگ به چه شکلی تعریف‌شده، به‌نوعی مهارت مدیریت شهری و مهارت شهروندی افزایش یابد و نگاهی باشد که در حوزه هنر یک نگرش خاصی تعریف شود و سعی می‌کنیم در تمامی حوزه‌هایی که باعث ارتقاء فرهنگی می‌شود از ظرفیت‌های اصحاب فرهنگ و هنر استفاده کنیم.

برای رفع مشکلات اهر از فکر و نفوذ افراد موثر استفاده می‌کنیم

اعیانی، اظهار داشت: درست که بنده در سیستم و یا سازمانی فعالیت کنم و برای آن برنامه و چهارچوبی تعیین شود به خود اجازه نمی‌دهم از چهارچوب تعیین‌شده خارج شوم و برای مدیریت شهری حتی از سرمایه‌های سرمایه‌گذاران، فکر و نفوذ افرادی که می‌تواند در رفع مشکلات شهر اهر مثمر ثمر باشد استفاده می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه کانون ارسبارانی‌های مقیم تبریز و اهری‌های مقیم تهران ظرفیت و پتانسیل‌های بالقوه‌ای در جهت حل‌وفصل مشکلات شهر اهر دارند که از وجود آن‌ها نیز بایستی استفاده کرد، گفت: استفاده از ظرفیت‌های کانون ارسبارانی‌های مقیم تبریز و اهری‌های مقیم تهران در واقع استفاده از ظرفیت‌های نرم‌افزاری است.

شهردار اهر در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت‌ها و شنونده بودن از دیدگاه‌های تأثیرگذار که می‌تواند در سیستم شهرداری تأثیر داشته باشد و بنده معتقدم که بایستی بیشتر شونده بود تا گوینده.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
اصغر افتخاری هریس سه‌شنبه , 31 می 2016 - 17:32

به شهر دار محترم شهر اهر اولا این پست خطیر وحساس را تبریک عرض نموده ثانیا از ایشان در خواست می شود به منظور استفاده از افکار وایده ها ونیز طرح های مردمی وصاحب نظران وکارکنان سامانه رسمی نظام پذیرش وبررسی پیشنهادات را در سایت انترنتی شهر داری اهر فعال سازند ویا به صورت فیزیکی با ارسال ایده ها در فرم های ثبت پیشنهادات در کمیته نظام پیشنهادات ان شهر داری با انتخاب دبیر رسمی نظام پیشنهادات جلسات کارشناسی ومفید تری را در بررسی وتصویب پیشنهادات با حمایت های مالی ومعنوی زمینه مشارکت جویی را تقویت وایده ها وپیشنهادات مصوب را در الگوی مدیریت شهری پیاده واجرایی فر مایند با تشکر

اکبر آقا سه‌شنبه , 7 ژوئن 2016 - 17:50

شهردار اهر قبل از اجرا و تعریف پروژه های جدید نسبت به تسویه حساب با پیمانکاران قبلی اقدام نماییند لطفاً….

نظرات بسته شده است.