کد خبر : 67953
تاریخ انتشار : شنبه 26 مارس 2016 - 19:51

نمایشگاه صنایع‌دستی و گردشگری اهر در میدان ارسباران دایر شد

نمایشگاه صنایع‌دستی و گردشگری اهر در میدان ارسباران دایر شد

اهروصال: جمعی از هنرمندان با همکاری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان اهر و شهرداری اهر، هم‌زمان با تعطیلات نوروزی نمایشگاه صنایع‌دستی و گردشگری را معرفی تولیدات دایر کردند.

به گزارش خبرنگار اهروصال، ظهر امروز شنبه به مناسبت تعطیلات نوروزی و حضور چشمگیر گردشگران و مسافرین نمایشگاه صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان اهر دایر شد، این نمایشگاه دارای همچون صنایع‌دستی تولیدی هنرمندان اهری، ورنی، تابلو فرش دیواری، فرش و غیره، واقع در میدان ارسباران ورودی جاده اهر – تبریز، در معرض دید عموم قرار گرفت.

نمایشگاه صنایع‌دستی در محل میدان ارسباران ورودی جاده اهر – تبریز روبروی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اهر همه‌روزه از صبح تا شب در معرض دید عموم شهروندان اهری، مسافرین و گردشگران است.

با توجه به اینکه اولین مرکز اطلاع‌رسانی گردشگری ثابت در شهرستان اهر راه‌اندازی شده، این مرکز در روزهایی همچون تعطیلات عید نوروز حداقل روزانه نسبت به راهنمایی هزاران مسافر اقدام می‌کند و می‌توان از این مرکز اطلاع‌رسانی به‌عنوان یک عامل مؤثر برای جذب گردشگران نام برد.

گفتنی است؛ جاذبه‌های گردشگری اهر همچون بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری، موزه ادب و عرفان، کمپ سد ستارخان، پارک جنگلی فندقلو، امام‌زاده زین‌العابدین (ع) از نوادگان امام جعفر صادق (ع)، قلعه نقدوز، عمارت شهرداری اهر، امام‌زاده سید علی، معدن مس مزرعه می‌توان اشاره کرد.

همچنین یکی دیگر از سوغات شهرستان اهر بانام شیرینی اهری که اخیراً در بین آثار ناملموس ایران ثبت ملی شده است، شیرینی اهری از رده شیرینی‌های خشک آردی، نوعی خوراکی که هم نان و هم شیرینی است بیشتر به‌عنوان نیم چاشت در اندازه مناسب علاوه بر ویژگی خاص راحت الهضم، جنبه فرهنگی و معنوی به همواره دارد که جزو یکی از آثار ملی معنوی شهرستان اهر به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
سعید یکشنبه , 27 مارس 2016 - 10:56

سلام و عرض خسته نباشید . در متن خبر اومده که شیرینی اهری در آثار ملی معنوی شهرستان ب هثبت رسیده است که این خود خبر مسرت بخشی بوده و شایسته تقدیر. اما به نظر شما فقط ثبت شدن کافییست آیا نباید کاری در جهت شناساندن آن به مسافران و گردشگران انجام داد. در کدوم یک از پایگاه هاتون حداقل یه دونه از این شیرینی رو گذاشتین که مسافرا حداقل شکل اینو ببینن. خود بنده ۴ فروردین که قصد بازگشت به تهران رو داشتم و از قبل قول این شیرینی و نازک اهری رو به دوستان و همکاران ( البته بعد از کلی تعریف) داده بودم متاسفاه در هیچ یک از شیرینی فروشی های شهر موفق به یافتن حداقل یه دونه از هر کدوم نشدم. حالا هی ثبت کنین

نظرات بسته شده است.