کد خبر : 116138
تاریخ انتشار : جمعه 24 آگوست 2018 - 22:12
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای اهدای دستخط دکتر حسن اهری به دخترش بسته هستند

اهدای دستخط دکتر حسن اهری به دخترش

اهدای دستخط دکتر حسن اهری به دخترش

اهداء دست خط مرحوم دکتر حسن اهری در جلد قران توسط ریاست مرکز طبی کودکان به دخترشان

به گزارش اهروصال به نقل از روابط عمومی مرکز طبی کودکان، دست خط مرحوم دکتر حسن اهری در پشت جلد قران در سال ۱۳۹۲ توسط ریاست مرکز طبی کودکان به دخترشان اهداء شد.

ساخت بیمارستان مرکز طبی کودکان در سال ۱۳۳۷ توسط مرحوم آقای دکتر حسن اهری پیشنهاد گردید. ایشان فکر ساخت این مرکز را ره آورد سفری که به همراه مرحوم آقای دکتر محمد قریب بنیانگذار  طب نوین اطفال ایران به شهر مونترال کانادا بری شرکت در نهمین کنگره بین المللی بیماریهای کودکان داشتند ذکر کردند. در این سفر ایشان از بیمارستانهای کودکان آن شهر و شهر تورنتو و چند مرکز علمی ویژه کودکان در آمریکا بازدید داشتند. از آنجائیکه بسیاری از آن مراکز توسط نیکوکاران کوچک و بزرگ حمایت می شد ایشان در تحقق این هدف برروی کمک افراد و سازمانهای نیکوکار برنامه ریزی نموده و به عنوان اولین گام اندوخته خود را در فروردین سال ۱۳۴۰ برای این منظور اهدا نمود. پس از آن با ارائه شواهد و آمار موجود در مورد مرگ و میر و شیوع بیماریهای کودکان به نیکوکاران نظر ایشان جهت ساخت این مرکز جلب نمود. در جهت تحقق این هدف همکاری آقای دکتر فرهاد و دکتر قریب نیز تأثیر بسزائی داشت ولی از آنجائیکه این مبالغ نمی توانست پاسخگوی هزینه های ساخت و تجهیز این بیمارستان باشد به ناچار دست استمداد به سوی سازمانهای ملی و دولتی دراز نمودند و سرانجام موضوع ساخت این مرکز در برنامه سوم دولت قرار گرفت و مسئولیت اجرای این طرح در دی ماه ۱۳۴۰ به خود دکتر اهری واگذار گردید. ایشان در طراحی این بیمارستان از نقشه بیمارستانهای اطفال کانادا، آمریکا و سوئیس الگو گرفت و بالاخره در مهرماه سال ۱۳۴۲ عملیات ساختمانی بیمارستان آغاز گردید. در ساخت و تجهیز بیمارستان علاوه بر کمک خیرین سازمان برنامه وقت، دانشگاه تهران و جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران مشارکت داشتند و خرید تجهیزات خارجی بیمارستان با واسطه صلیب سرخ جهانی صورت می گرفت و بدین ترتیب صرفه جویی قابل توجهی در صرف اعتبارات آن بعمل آمد. آقای دکتر اهری همزمان با تصویب طرح ساخت این مرکز جمعیتی را به نام جمعیت طرفداران مرکز طبی کودکان تشکیل دادند که اولین جلسه این جمعیت در آذرماه ۱۳۴۰ تشکیل شد و در سال ۱۳۴۴ به ثبت رسیده و دارای شخصیت حقوقی گردید. در آبان ماه سال ۱۳۴۶ با جلب نظر مسئولین دانشگاه تهران و تصویب آئین نامه های مربوطه اداره مرکز به جمعیت طرفداران مرکز طبی واگذار گردید و جمعیت نیز مسئولیت آماده سازی و افتتاح مرکز را برعهده گرفت. سه ماه پس از این واقعه یعنی در ۲۸ اسفندماه ۱۳۴۶ مصادف با عید سعید غدیر دو واحد درمانگاهی فیزیوتراپی و دندانپزشکی مرکز افتتاح گردید. بدنبال آن در اردیبهشت سال ۱۳۴۷درمانگاه بهداشت کودکان و در شهریور ماه همان سال درمانگاه بیماریهای کودکان و بخش یک بستری بیماران آماده گردید. سرانجام در پانزدهم آبانماه سال ۱۳۴۷ سایر بخش های بیمارستان آماده و بیمارستان رسماً افتتاح گردید.

آقای دکتر اهری در روز افتتاح این مرکز در صفحه اول یک قرآن که برای افتتاح مرکز از منزل خود آورده بودند چنین مرقوم نمودند:روز چهارشنبه دهم آبانماه سال ۱۳۴۷ شمسی (اول نوامبر ۱۹۶۷ میلادی) که مصادف با ۲۷ رجب ۱۳۸۷ قمری و عید بزرگ مبعث بود این قرآن را به مرکز طبی کودکان آوردم و به فضل خدای متعال و همکاری کارکنان این مرکز موفق به تکمیل وسایل و تجهیز شدیم و روز چهارشنبه پانزدهم آبانماه ۱۳۴۷ (۶ نوامبر ۱۹۶۸ میلادی) که مصادف با شب میلاد حضرت قائم (۱۴ شعبان ۱۳۸۸ قمری) بود …………….. مرکز طبی کودکان را افتتاح و از این جهت مورد پسند و رضایت خداوند گردید.

دختر ایشان که در سال ۱۳۹۲ از انگلیس به ایران آمدند از بیمارستان مرکز طبی کودکان که در دوران کودکیشان شاهد تلاشهای بیدریغ مرحوم پدرشان بودند بازدید نمود و دکتر علی ربانی دست خط ایشان را که در صفحه اول یک جلد قرآن مجید نوشته شده بود به دختر مرحوم دکتر حسن اهری تقدیم نمودند.

اهر وصال: نظام پزشکی شهرستان اهر امسال طی اقدامی شایسته در کارت پستالی که به مناسبت روز پزشک تهیه نموده متن فوق را به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس مرکز طبی کودکان آورده است.

لازم به ذکر است که تا مدتها اسم بیمارستان مذکور به نام نامی دکتر حسن اهری مزین بود ولی در یک دهه ی اخیر اسم ایشان از تابلو و سربرگ های بیمارستان حذف شده است. امیدوار هستیم اعاده ی نام مرکز طبی کودکان به مرکز طبی دکتر حسن اهری که خواسته ی ناچیز ، به حق و سهل اهری ها مخصوصاً قشر فرهنگی اهر می باشد محقق شود.

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.