کد خبر : 90901
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 اکتبر 2016 - 21:38
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ترویج فرهنگ استفاده از غذاهای سالم بین دانش آموزان بسته هستند

ترویج فرهنگ استفاده از غذاهای سالم بین دانش آموزان

ترویج فرهنگ استفاده از غذاهای سالم بین دانش آموزان

اهروصال: مشاور برنامه های ارتقاء ایمنی و سلامت سازمان غذا و دارو گفت: دغدغه اصلی ما در زمینه غذا، علاوه بر تامین غذای سالم نحوه مصرف این نوع غذاها نیز است که می خواهیم در میان کودکان و خانواده ها فرهنگ سازی شود.

سعید رضایی در حاشیه برگزاری مسابقه بزرگ نقاشی سلامت با هدف ترویج استفاده از غذاهای سالم در اهر در گفتگو با خبرنگار اهروصال اظهار داشت: همانطور که می دانید امروزه سلامت بیشتر با تغذیه و به خصوص تغذیه سالم ارتباط مستقیم دارد و رسالت اصلی ما در وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو نیز انجام همین امر است.

وی با ذکر اینکه تلاش ما این است که هموطنان از سلامت و ایمنی کامل برخوردار باشند گفت: برخورداری از سلامت و ایمنی کامل از طریق تولید و عرضه محصولات غذایی و آشامیدنی سالم امکانپذیر است شعار روز جهانی غذای سازمان خوار بار جهانی (فائو) در مورد تغییرات آب و هوایی است که اعتقاد دارند وقتی آب و هوا تغییر می یابد کشاورزی و تغذیه نیز باید تغییر کند.

مشاور برنامه های ارتقاء ایمنی و سلامت اداره کل ارزیابی و نظارت مواد خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو ادامه داد: دغدغه اصلی ما در زمینه غذا، علاوه بر تامین غذای سالم نحوه مصرف این نوع غذاها نیز است که می خواهیم در میان کودکان و خانواده ها فرهنگ سازی شود.

رضایی با اشاره به اینکه امروزه بسیاری از بیماریها بر اثر چاقی بوجود می آیند ابراز داشت: متاسفانه با ماشینی شدن زندگی و کم شدن تحرک افراد، بیماریهای قلبی و عروقی نیز افزایش یافته و در دنیا مورد توجه همگان قرار گرفته است.

وی منشا بیماریهای قلبی و عروقی را مصرف بیش از اندازه غذاهای حاوی قند، چربی و نمک دانست و گفت: تمام تلاش ما فرهنگ سازی و جا انداختن استفاده از غذاهایی است که قند، چربی و نمک کمتری دارند چون استفاده از آنها در سنین بالا باعث بروز مشکلات و بیماریهای قلبی و عروقی می شود.

مشاور سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت اضافه کرد: در این زمینه طرحی در وزارت بهداشت اجرا شده است که نام آن نشانگرهای رنگی تغذیه ای است به طوری که با استفاده از آن به راحتی می توان میزان قند، چربی و نمک موجود در مواد غذایی را تشخیص داد.

رضایی ادامه داد: در این طرح که با سه رنگ قرمز، نارنجی و سبز مشخص شده، رنگ قرمز نشانگر فراوانی میزان قند، چربی و نمک در مواد غذایی است و دارندگان بیماریهای قلبی و عروقی و فشار خون نباید آنها را مصرف کنند، رنگ نارنجی نشانگر متوسط بودن و رنگ سبز نشانگر تعادل و یا نبود میزان قند، چربی و نمک در مواد غذایی است.

وی به مسابقه بزرگ نقاشی سلامت در اهر نیز اشاره کرد و بیان داشت: هدف از مسابقه بزرگ نقاشی سلامت که امروز با همکاری اداره آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر در بین دانش آموزان برگزار شد، معرفی نشانگرهای رنگی تغذیه ای، افزایش فرهنگ ورزش و تحرک بدنی و استفاده از غذاهای بدون قند، چربی و نمک بود که امیدواریم توانسته باشیم به اهداف این برنامه دست یابیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.