کد خبر : 90897
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 اکتبر 2016 - 16:58
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای توجه به فرهنگ‌سازی صحیح و اصلاح برخی سنت‌های غلط گذشته توسط هیئات مذهبی بسته هستند

توجه به فرهنگ‌سازی صحیح و اصلاح برخی سنت‌های غلط گذشته توسط هیئات مذهبی

توجه به فرهنگ‌سازی صحیح و اصلاح برخی سنت‌های غلط گذشته توسط هیئات مذهبی

اهروصال: رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان اهر گفت: خواسته ما از هیئت‌های مذهبی برگزاری مراسم عزاداری موردقبول سیدالشهداء (ع) و با هدف بصیرت و معرفت افزایی سوگواران و عزاداران حاضر است.ا

اصغر عبادی در گفتگو با خبرنگار اهروصال اظهار داشت: در آستانه ماه محرم‌الحرام ۱۴۳۸ هجری قرار داریم و تمامی هیئت‌های مذهبی خود را آماده برگزاری مراسمات عزاداری می‌کنند.

وی بر لزوم همکاری هیئات مذهبی در برگزاری صحیح و باشکوه مراسم ایام محرم تاکید و تصریح کرد: خواسته ما از هیئت‌های مذهبی این است که در شأن امام حسین (ع) عزاداری کنند، به‌گونه‌ای که موردقبول آن حضرت و موجب بصیرت و معرفت افزایی سوگواران و عزاداران حاضر شود.

رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان اهر بابیان اینکه در احکام شرع مقدس و سخنان و رهنمودهای مقام معظم رهبری مشخصه های عزاداری سالم و صحیح کاملا مشخص‌شده است، ابراز داشت: هیئات حسینی از انجام کارها و رفتارهایی که مورد آزار و اذیت مردم می‌شود خودداری کنند.

وی با انتقاد از بی توجهی برخی هیئات مذهبی به این اصول ادامه داد: اینکه در عزاداری کاری کنیم که موجب آزار و اذیت مردم شود قابل‌قبول نبوده و جای ایراد دارد و نه‌تنها ایجاد مزاحمت می‌کند بلکه اهداف و شئونات عزاداری را زیر سؤال برده و موجب شادی دشمنان تشیع می‌شود.

عبادی به برخی از مصادیق آسیب‌های عزاداری در ماه محرم اشاره کرد و گفت: استفاده از ابزار و آلات موسیقی مانند طبل‌ های بزرگ، ایجاد ترافیک و راه‌بندان، بلند نمودن صدای دستگاه‌های صوتی و عدم رعایت زمان تعیین‌شده برای عزاداری  برخی از این مصادیق هستند که امیدواریم شاهد این موارد از سوی هیئات مذهبی نباشیم.

رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان اهر، هیئت‌های مذهبی را مکانی برای گسترش اسلام ناب محمدی در شکل صحیح دانست و ابراز داشت: هیئت‌های مذهبی می‌توانند با انجام کارهای زیبا و خداپسندانه نه‌تنها در تربیت نسل‌های جوان نقش مؤثری داشته باشند بلکه به لحاظ جایگاه والای مردمی در کاهش آسیب های اجتماعی جامعه نیز نقش موثری ایفا کنند.

عبادی خواستار توجه به فرهنگ‌سازی صحیح و اصلاح برخی سنت‌های غلط گذشته و پرداختن به فریضتین امر به معروف و نهی از منکر، آگاهی از جریانات انحرافی و نفوذ دشمن، نهادینه کردن و ترویج فعالیت های قرآنی، ادعیه و زیارات و برگزاری نمازظهر تاسوعا و عاشورا، کمک در جهت تسهیل ازدواج جوانان و مستمندان  هر منطقه، پشتیبانی و حمایت مادی و معنوی از جبهه مقاومت اسلامی و مدافعان حرم و زائران اربعین حسینی، آگاهی از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و تلاش در جهت رفع آن‌ها را از سوی هیئات مذهبی شهرستان اهر شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.