کد خبر : 90876
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 اکتبر 2016 - 9:03
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای برپایی موکب “ارسبارانی‌ها” برای تأمین نیازهای زائرین اربعین در مسیر کربلا بسته هستند

برپایی موکب “ارسبارانی‌ها” برای تأمین نیازهای زائرین اربعین در مسیر کربلا

برپایی موکب “ارسبارانی‌ها” برای تأمین نیازهای زائرین اربعین در مسیر کربلا

اهروصال: امام جمعه شهرستان اهر گفت: موکب شهرستان اهر و منطقه ارسباران جهت ارائه خدمات به زائرین در مراسم اربعین حسینی، با همکاری خیرین و مسئولان در مسیر کربلا و در خاک عراق برپا خواهد شد.

آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اهروصال، اظهار داشت: زیارت اربعین امام حسین (ع) به‌قدری مهم بوده که حضرات اهل‌بیت علیهم الاسلام بر این موضوع اهتمام داشته‌اند و این سیره مستمره اهل‌بیت (ع) همچنان رواج دارد، لذا با توجه به مسائل موجود در جهان اسلام که بازتاب جهانی دارد قصد شکست وحدت مسلمانان را دارند.

امام جمعه اهر با اشاره به اینکه کشورهای ضد اسلام با راه‌اندازی گروه‌های تروریستی از جمله داعش و تکفیری درصدد نابودی اسلام ناب محمدی هستند، افزود: حضور میلیون‌ها مسلمان در اجتماع اربعین امام حسین (ع)، وحدت مسلمانان را صدچندان می‌کند.

وی اجتماع بی‌سابقه مسلمانان را در مراسم اربعین حسینی سال گذشته را مثبت و تأثیرگذار ارزیابی کرد و گفت: گروه‌های تروریستی بارها مسلمانان را نسبت به تخریب حرم مطهر امام حسین (ع) تهدید کرده بودند و شرکت ده‌ها میلیون نفر از مسلمانان در اجتماع اربعین توطئه‌های تروریست‌ها را خنثی و جهان تشییع را تقویت کرده است.

آیت‌الله حاجی‌زاده بابیان اینکه مردم ایران اسلامی به‌ویژه آذربایجانی‌ها و ارسبارانی‌ها جهت حضور در اجتماع باشکوه اربعین حسینی آماده می‌شوند، گفت: با وجود شرکت میلیون‌ها ایرانی در اربعین حسینی و با توجه به نیازهای زائرین امام حسین (ع)، تمامی شهرستان‌ها برای تأمین نیازهای زائرین حسینی سهیم هستند.

امام جمعه اهر با تأکید بر اینکه با همکاری خیرین و مسئولان موکب شهرستان اهر و منطقه ارسباران در مسیر کربلا برپا می‌شود، یادآور شد: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته جهت ارائه خدمات به زائرین حسینی در مراسم اربعین، موکبی به نام شهرستان اهر و منطقه ارسباران در مسیر کربلا برپا خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با جمع‌آوری نذورات مردمی و تعیین محلی در مسیر کربلا با برپایی تدارکات خدماتی به زائرین حسینی ارائه شود و از شهروندان اهری و روستائیان درخواست داریم تا با کمک‌ها و همکاری‌های خود در امر ایجاد موکب حسینی شهرستان و منطقه در کربلا کمک کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.