کد خبر : 84612
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آگوست 2016 - 12:41
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای حضور ۲۳ گروه نمایشی از سراسر کشور در جشنواره تئاتر کوتاه اهر بسته هستند

حضور ۲۳ گروه نمایشی از سراسر کشور در جشنواره تئاتر کوتاه اهر

حضور ۲۳ گروه نمایشی از سراسر کشور در جشنواره تئاتر کوتاه اهر

اهروصال: دبیر اجرایی دهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر ( ارسباران) گفت: ۲۳ گروه نمایشی از ۱۳ استان کشور در این جشنواره حضور خواهند یافت.

احمد رجب پور در گفت وگو با خبرنگار اهروصال، با اعلام آمادگی ادارات این شهرستان برای برگزاری دهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران اظهار داشت: دبیرخانه جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر به همکاری و همیاری همه مردم عزیز و مسئولان شهرستان نیاز دارد.

وی با بیان اینکه ما فرصت بسیار کمی برای برنامه ریزی و اجرای موارد لازم برای جشنواره داشتیم، گفت: امسال تعداد ۲۱۲ اثر از ۲۶ استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و ما وقت بسیار کمی برای بازبینی آثار و انتخاب منتخبین برای حضور در این رویداد فرهنگی هنری داشتیم.

دبیر اجرایی دهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر با ذکر اینکه آثار ۱۳ استان کشور توانستند به بخش حضور در جشنواره راه یابند، ابراز داشت: تعداد ۲۳ گروه نمایشی با ۲۳ اثر از ۱۳ استان و ۱۴ شهرستان کشور در دهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر حضور خواهند داشت.

رجب پور آثار راه یافته به جشنواره را در دو بخش اصلی عنوان کرد و گفت: آثار راه یافته به جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر در دو بخش خواهد بود که ۱۲ اثر در بخش صحنه ای و ۷ اثر در بخش خیابانی است

وی افزود:  ۲ اثر در بخش آئینی سنتی و ۲ اثر نیز به صورت میهمان حضور خواهند داشت.

دبیر اجرایی دهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر تلاش برای بین المللی کردن این جشنواره را از اهداف متولیان این رویداد عنوان کرد و اظهار داشت: در جشنواره امسال و در صورت امکان میزبان یک اثر از کشور روسیه خواهیم بود تا در آینده بتوانیم به طرف بین المللی کردن این جشنواره قدم های بیشتری برداریم.

وی عنوان کرد: بیشترین آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره از استان آذربایجان شرقی بود که در انتخاب آثار نیز سعی شد از آثار استان و شهرستان اهر بیشتر استفاده شود تا از استعدادهای جوانان و هنرمندان منطقه بهره بیشتری ببریم.

رجب پور گفت:  ۶ اثر از آذربایجان شرقی (مردند ۱ اثر) (اهر ۵ اثر)، آذربایجان غربی ۴ اثر، مرکزی ۳ اثر، کرمانشاه ۱ اثر، خوزستان ۱ اثر، گیلان ۱ اثر، اصفهان ۱ اثر، گلستان ۱ اثر، هرمزگان ۱ اثر، تهران ۱ اثر و لرستان ۱ اثر در جشنواره شرکت می کنند.

 رجب پور با علام تاریخ برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی – هنری منطقه ارسباران، گفت: دهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر (ارسباران) از روز ۳۱ مرداد آغاز و تا ۳ شهریور ماه با برگزاری مراسم اختتامیه با حضور شهروندان هنردوست و هنرمندان سراسر کشور در شهرستان اهر برگزار خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.