کد خبر : 82206
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 جولای 2016 - 10:40
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای فضای مجازی به عامل اصلی طلاق‌ها تبدیل شده است بسته هستند

فضای مجازی به عامل اصلی طلاق‌ها تبدیل شده است

فضای مجازی به عامل اصلی طلاق‌ها تبدیل شده است

اهروصال: رئیس دادگستری شهرستان اهر، گفت: اگر قبلاً یکی از عوامل طلاق، اعتیاد مطرح می‌شد اما اکنون فضای مجازی از دلایل طلاق در جامعه شده است.

به گزارش خبرنگار اهروصال، حجت الاسلام محمدعلی نظری در دومین جلسه قرارگاه فرهنگی شهرستان اهر، با اشاره به آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه ایران، اظهار داشت: اغلب دستگاه‌های فرهنگی شهرستان اهر از آسیب‌های اجتماعی اطلاع دارند و حتی با این آسیب‌ها نیز درگیر هستند که عدم رعایت حجاب و عفاف یکی از این آسیب‌هاست.

وی افزود: مدل لباس، نحوه آرایش و پوشش از دیگر آسیب‌های اجتماعی است که تاکنون راهکار مناسبی برای حل آن پیدا نشده و این در حالی است که نه تنها نحوه پوشش در جامعه اصلاح نمی‌شود، بلکه هر روز بدتر می‌شود.

رئیس دادگستری شهرستان اهر، با اشاره به اینکه مسائل خانواده، طلاق و اخلاق در خانواده از جمله مهم ترین مواردی است که بیشتری پرونده‌های دستگاه قضایی شهرستان اهر به آنها تعلق دارد، گفت: برای مقابله با برخی آسیب‌ها نیازمند گسترش و ترویج آموزش سبک زندگی ایرانی اسلامی هستیم، متاسفانه برخی که هیچ درکی از سختی‌های زندگی ندارند، با پیش آمد کوچک‌ترین مسئله ای، موضوع جدایی و طلاق را پیش می‌کشند.

حجت الاسلام نظری، به آسیب‌های فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز اشاره کرد و بیان داشت: فضای مجازی علی رغم اینکه در زمینه‌های فرهنگی و اطلاع رسانی فوایدی دارد، متاسفانه به دلیل عدم استفاده صحیح، زیان‌های ناموسی و عفتی به دنبال دارد که از این رو موجب شکایت‌های مردمی می‌شود.

وی افزود: اگر قبلاً یکی از عوامل طلاق، اعتیاد مطرح می‌شد اما اکنون فضای مجازی از دلایل طلاق در جامعه شده است.

رئیس دادگستری شهرستان اهر، اعتیاد و مصرف مواد مخدر را یکی دیگر از معضلات و آسیب‌های اجتماعی برشمرد و اظهار کرد: سن مصرف مواد مخدر در افراد جامعه به سنین کمتر شیوع یافته و همین مواد مخدر نه تنها آینده جوانان را به سمت تباهی می‌کشد، بلکه زنگ خطری برای جوامع اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه مردم در هنگام بروز حتی یک تصادف همدیگر را تحمل نکرده و درگیر می‌شوند، افزود: نزاع و درگیری از جمله پرونده‌هایی است که دستگاه قضایی با این مسائل دست و پنجه نرم می‌کند و عده‌ای با نزاع‌های فردی و دسته جمعی نه تنها قوانین را نادیده می‌گیرند، بلکه در نظم و امنیت جامعه خلل ایجاد می‌کنند.

حجت الاسلام نظری، با اشاره به عدم آشنایی بنگاه‌های معاملاتی مسکن و خودرو با احکام اسلامی، خاطرنشان کرد: برخی افراد سودجو قطعه زمین هایی را بدون داشتن سند رسمی به چندین نفر می‌فروشند و همین کلاهبرداری ها نتیجه‌ چیزی جزء عدم آشنایی با احکام اسلامی نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.