کد خبر : 67848
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 24 مارس 2016 - 9:46
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای انتقاد تند معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از مساجد بسته تبریز بسته هستند

انتقاد تند معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از مساجد بسته تبریز

انتقاد تند معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از مساجد بسته تبریز

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از بسته بودن اکثر مساجد شهر تبریز در اوقات نماز جماعت انتقاد کرد.

به گزارش اهروصال، محمدصادق پورمهدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: چندین بار اتفاق افتاده که به همراه آقای استاندار برای اقامه نماز جماعت به مساجد شهر مراجعه کرده‌ایم و با درهای بسته مواجه شده‌ایم.

وی افزود: لازم است تعدادی از مساجد مشخص در سطح شهر به صورت دائمی و برخی نیز حداقل در اوقات نماز باز باشند و این یک نقطه ضعف بزرگ برای شهری است که ادعای اولین پایتخت جهان تشیع را دارد.

این مسئول با بیان اینکه مساجد به صورت هیئت امنایی اداره می‌شود، خاطرنشان ساخت: با مجموعه‌های مربوطه همانند سازمان تبلیغات اسلامی و اوقاف جلسات متعددی در این ارتباط برگزار کرده ایم و مقرر شده است این مسئله به مرور حل شود و حداقل تعداد مشخصی از مساجد حتی اگر افراد کمی در آنها حضور یابند، برای نماز جماعت ظهر باز باشند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به انتقاد یکی از شهروندان تبریزی نسبت به بسته بودن مسجد جامع تبریز تاکید کرد: بنده به جد پیگیر این مسئله خواهم بود و باید مسجد جامع تبریز همواره باز باشد تا مردم ضمن اقامه نماز در این مسجد به بازدید از این اثر تاریخی شکوهمند بپردازند.

این مسئول در مورد میزان آمادگی تبریز برای سال ۲۰۱۸  یادآور شد: ما به وضع موجود قانع نیستیم و باید زیرساخت های شهر را بیش از پیش آماده کنیم، هر چند معتقدیم شهر تبریز رفته رفته در ریل توسعه شتابان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در نوروز امسال برخلاف سال های گذشته که بازار تبریز به طور کامل تعطیل می‌شد، برخی از حجره‌ها و مغازه‌ها برای ارائه کالاهای مورد نیاز مردم باز هستند، اذعان داشت: در سال گذشته معمولا سرویس‌های بهداشتی پاساژها بسته بودند، ولی امسال ۵۰ درصد این سرویس ها باز هستند و در تلاشیم سایر سرویس‌های بهداشتی پاساژها را به مرور بازگشایی کنیم.

پورمهدی ادامه داد: وظیفه دستگاه‌های دولتی آماده کردن زیرساخت‌های حضور گردشگر در شهر است و نقش اصلی جذب گردشگر را هتلداران، آژانس های مسافرتی، صنوف و سایر فعالان بخش خصوصی به عهده دارند تا با استقبال مناسب از گردشگران چرخه اقتصادی جامعه را به گردش درآورند.

افتتاح هتل لاله پارک در نیمه شعبان

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی همچنین از افتتاح هتل لاله پارک در نیمه شعبان سال جاری خبر داد و افزود: در حال نصب آسانسورها و آماده سازی سایر تجهیزات این هتل هستیم.

وی با بیان اینکه این هتل یکی از بهترین هتل‌های پنج ستاره کشور است که تمامی تجهیزات آن مدرن و درجه یک هستند، اضافه کرد: هتل لاله پارک را برای میزبانی وزرای گردشگری کشورهای اسلامی که در تبریز برگزار می‌شود، آماده خواهیم کرد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.