کد خبر : 66727
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 مارس 2016 - 9:41
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ۸۳ درصد از مساحت کل ایران در اختیار منابع طبیعی می باشد بسته هستند

۸۳ درصد از مساحت کل ایران در اختیار منابع طبیعی می باشد

۸۳ درصد از مساحت کل ایران در اختیار منابع طبیعی می باشد

اهروصال: بازرس سازمان جنگلها و مراتع کشور گفت: در واقع ۱۳۲ میلیون هکتار از ۱۶۵ میلیون هکتار مساحت کل کشور یعنی ۸۳ درصد از مساحت کل ایران در اختیار منابع طبیعی می باشد.

به گزارش اهروصال، مهندس رسول شیرین سرند بازرس سازمان جنگلها و مراتع کشور  نیز در جلسه همیاران طبیعت در معدن مس انجرد اهر با ذکر آماری از منابع طبیعی کشور گفت: از ۱۶۵ میلیون هکتار مساحت کل کشور، ۸۵ میلیون هکتار مراتع ۱۴ میلیون هکتار از آن را جنگل ها، ۳۲ میلیون هکتار بیابان تشکیل می دهد.

وی افزود: در واقع ۱۳۲ میلیون هکتار از ۱۶۵ میلیون هکتار مساحت کل کشور یعنی ۸۳ درصد از مساحت کل ایران در اختیار منابع طبیعی می باشد و ۱۷ درصد بقیه جزو مستثنیات، باغات، زراعت و مستحدثات است یعنی اماکنی مانند خانه های مسکونی و … ساخته شده اند.

شیرین سرند با ذکر این که ۸۳ درصد از مساحت کل ایران در اختیار منابع طبیعی می باشد گفت: این مساحت از منابع طبیعی چه اراضی ملی و چه موات جزو انفال و در اختیار دولت می باشد و جهاد کشاورزی و امور اراضی و منابع طبیعی به عنوان نمایندگان دولت در جهت حفظ و حراست و احیای آنها تلاش شبانه روزی می کنند.

معاون منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی با بیان این که ۲ میلیون و ۴۰۰ هکزار هکتار مرتع در استان وجود دارد گفت: با توجه به اینکه ۱۸۸ هکتار از این میزان را جنگل های استان تشکیل می دهند و شعار انتخاب شده ” مدیریت جامع منابع طبیعی با مشارمت مردمی” برای آن، نشان دهنده آن است که اداره کل  منابع طبیعی آذربایجان شرقی به تنهایی قادر به حفظ و حراست از این جنگلها و منابع طبیعی نیست و نیازمند یاری مردم می باشد.

وی مشارمت مردمی در حفظ و حراست از منابع طبیعی را ضروری دانست و گفت: همیاران طبیعت، سازمانهای مردم نهاد، بهره برداران ، معدن کاران، شهروندان و روستائیان حافظان منابع طبیعی هستند که باید عرصه منابع طبیعی و جنگل ها باشند چون ما هر روز شاهد از بین رفتن این منابع و خشکسالی و کمبود بارش بیشتر هستیم در جهت حفظ انفال و ثروت های عمومی منابع طبیعی را یاری نمایند. در غیر این صورت ما شاهد از بین رفتن این منابع در اثر سایر بلایای طبیعی به خصوص خشکسالی و … خواهیم بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.