کد خبر : 62872
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 فوریه 2016 - 9:06
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ۳۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی اهر به آبیاری تحت‌فشار مجهز می‌شوند بسته هستند

۳۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی اهر به آبیاری تحت‌فشار مجهز می‌شوند

۳۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی اهر به آبیاری تحت‌فشار مجهز می‌شوند

اهروصال: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر گفت: نزدیک به ۳۷۰ هکتار از اراضی و باغات شهرستان اهر به سیستم آبیاری تحت‌فشار مجهز می‌شود.

به گزارش اهروصال، محمد اسدی در آیین افتتاح پروژه آبیاری تحت‌فشار قطره‌ای اراضی روستای مرده کتان در جمع اهالی روستا و مسئولان، با اشاره به سیستم آبیاری تحت‌فشار در شهرستان اهر، اظهار داشت: تاکنون در شهرستان اهر ۵ هزار و ۶۰۰ هکتار به سیستم آبیاری تحت‌فشار تجهیز شده و مابقی اراضی و باغات نیز به‌صورت پروژه کم‌فشار در حال اجرا بوده و در سال آینده به‌جز پایاب چاه های آب نقاط کمی برای مجهز کردن به سیستم آبیاری تحت‌فشار خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه خشکسالی در منطقه همچنان ادامه داشته و اجرای طرح‌های تجهیز باغات و اراضی به سیستم‌های آبیاری تحت‌فشار و یا کم‌فشار در شهرستان اهر ضروری است، افزود: با استفاده از سیستم آبیاری تحت‌فشار راندمان آب را به ۹۵ درصد رسانده و یک‌سوم اراضی که با روش سنتی آبیاری می‌شد به سیستم آبیاری تحت‌فشار مجهز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر، بابیان اینکه اگر سیستم آبیاری تحت‌فشار به‌درستی انجام گیرد اراضی کشاورزی تا سه برابر افزایش خواهد یافت، گفت: پروژه آبیاری تحت‌فشار روستای مرده کتان به مساحت ۲٫۵ هکتار اجراشده که برای بهره‌برداری از این پروژه ۱۸۵ میلیون ریال بوده و از این هزینه ۱۱۷ میلیون ریال اعتبار دولتی و ۶۷ میلیون ریال توسط بخش خصوصی هزینه صرف شده است.

وی با اشاره به اینکه ۸۵ میلیون ریال به دلیل افزایش مساحت پروژه اعتبار هزینه شده است، ادامه داد: درمجموع برای بهره‌برداری از پروژه آبیاری تحت‌فشار روستای مرده کتان ۲۶۹ میلیون ریال هزینه گردیده است.

اسدی با تأکید بر اینکه نزدیک به ۳۷۰ هکتار از اراضی و باغات شهرستان اهر به سیستم آبیاری تحت‌فشار مجهز می‌شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه سیستم آبیاری تحت‌فشار در ۵۶۰۰ هکتار درمجموع اجرایی شده و ۲۷ هکتار از اراضی کشاورزی طی سال جاری به این سیستم تجهیز شده است.

وی اضافه کرد: برای اجرای سیستم آبیاری تحت‌فشار در ۲۵٫۵ هکتار که اعتبار این پروژه تأمین شده در حال اجرا است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر، بابیان اینکه برای اجرای آبیاری تحت‌فشار  در ۴۱ هکتار از اراضی نیازمند تخصیص اعتبارات لازم هستیم، خاطرنشان کرد: ۱۷۷ هکتار امسال تا پایان سال مالی اجرا می‌شود و برای اجرای پروژه‌های آبیاری تحت‌فشار در ۱۳۰ هکتار از اراضی روستای خداوردی کندی و ۱۰۰ هکتار در روستای یاورکندی نیاز به حمایت داریم تا این طرح‌ها را به مرحله اجرا برسانیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.