کد خبر : 62174
تاریخ انتشار : شنبه 30 ژانویه 2016 - 13:47
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ۱۵۰ برنامه به مناسبت دهه فجر در اهر برگزار می‌شود بسته هستند

۱۵۰ برنامه به مناسبت دهه فجر در اهر برگزار می‌شود

۱۵۰ برنامه به مناسبت دهه فجر در اهر برگزار می‌شود

فرماندار شهرستان اهر با تأکید بر اینکه پروژه‌های قابل‌افتتاح این شهرستان در دهه فجر به بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال می‌رسد، گفت: بیشتر از ۱۵۰ برنامه درزمینهٔ های مختلف به مناسبت دهه فجر در اهر برگزار می‌شود.

سید محمدعابدی فرماندار اهر در گفت‌وگو با خبرنگار اهروصال، برنامه‌های سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تشریح کرد، اظهار داشت: بیش از یک‌صد و ۵۰ برنامه برای شاخص در طول ایام مبارکه دهه فجر در شهرستان اهر تدوین‌شده و هم‌اکنون فضاسازی محیط شهر اهر نیز توسط شهرداری در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه اولین برنامه ایام‌الله دهه فجر در شهرستان اهر با استقبال از آفتاب شروع می‌شود، افزود: پیش از برگزاری مراسم استقبال از آفتاب در جوار مزار شهدای گمنام، مسئولان به مناسبت آغاز دهه فجر با امام‌جمعه اهر دیدار خواهند کرد و پس‌ازاین دیدار جهت حضور در برنامه استقبال از آفتاب شرکت می‌کنند.

عابدی بابیان اینکه رأس ساعت ۹ صبح هم‌زمان با ورود امام خمینی(ره) به کشور برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و ورزشی به‌طور رسمی شروع می‌شود، ادامه داد: نواختن زنگ انقلاب  در مدارس در تمامی مدارس شهری و روستایی اهر، دیدار با  خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، تحت پوشش کمیته امداد، اداره بهزیستی و مردم، شروع مسابقات فوتسال کارگران جام شهدای مدافع حرم، افتتاح مدارس علامه حلی  ، شهید آل محمد  و  شهید مدنی و اختتامیه هفتمین جشنواره استانی شعر بسیج در شهرستان اهر جزو برنامه‌های روز نخست دهه فجر است.

فرماندار شهرستان اهر بابیان اینکه انقلاب اسلامی، مردم‌سالاری دینی، همدلی  و هم‌زبانی دولت و ملت به‌عنوان روز دوم دهه فجر نام‌گذاری شده است، گفت: افتتاح آبیاری تحت‌فشار، افتتاح  انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر، مسابقه فوتسال بین پایگاه‌های بسیج سپاه ناحیه اهر، اعمال تخفیف همگانی در صدور پروانه کسب، اهدای وام کارگشایی و طرح اشتغال‌زایی به مددجویان و تسهیل در تحویل وسایط نقلیه توقیفی، خدمات عمومی در بهداری کوثر در روز دوم برگزار می‌شود.

وی از افتتاح ۱۲ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) در سومین روز دهه فجر در شهرستان اهر خبر داد، گفت: برگزاری مسابقه طناب‌کشی کارگران، مسابقه مچ اندازی، شطرنج و تنیس، حضور کاروان نیکوکاری با مشارکت خیرین در روستاها و علاوه بر این برنامه‌ها ساختمان دهیاری روستاهای روسجان، یخفروزان، زندآباد نیز افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

عابدی با اشاره به اینکه جشن انقلاب و غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای هشت سال جنگ تحمیلی در شهر اهر و روستاها برگزار می‌شود، افزود: افتتاح سه مورد از پروژه‌های بیمارستان باقرالعلوم، برگزاری یادواره‌های شهدای روستایی، همایش همگانی کوه روی، جشن انقلاب  با حضور امدادگران هلال‌احمر شهرستان اهر و جنگ شادی ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این شهرستان است.

فرماندار شهرستان اهر همچنین از آغاز مسابقات تنیس جام فجر در این شهرستان خبر داد و گفت: مسابقه تنیس روی میز کارگران، برگزاری نشست‌های بصیرتی با موضوع استکبارستیزی در طول دهه فجر و جنگ شادی از دیگر برنامه‌های این دهه است.

وی بابیان اینکه در ایام مبارک دهه فجر به ۵۰ نوعروس نیازمند شهرستان اهر جهیزیه اهداء می‌شود، اضافه کرد: همایش ورزش صبح گاهی آقایان، آسفالت‌ریزی خیابان‌ها و جدول‌گذاری روستاهای افیل و زندآباد، محفل انس با قرآن کریم و مشاوره رایگان عمومی در واحدهای انتظامی از دیگر برنامه‌های تدوین‌شده برای ششمین روز دهه فجر در این شهرستان است.

عابدی با اشاره به اینکه بهسازی و آسفالت راه ارتباطی روستاهای خرم‌آباد، گو ره درق، وردین، زنجیربلاغ، پیره یوسفیان، اوشدله، خان کندی و مزرعه به مناسبت دهه فجر در شهرستان اهر به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: برگزاری مراسم گرامیداشت دهه فجر زنان روستایی و مسابقه غذای سنتی بین خواهران روستایی، نمایشگاه توانمندی بانوان، یادواره شهدای کارگری و مسابقات والیبال بانوان در این دهه برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد گرامیداشت دهه فجر در شهرستان اهر همچنین از برگزاری مسابقات والیبال کارگران، جشن انقلاب در قشلاق خلفیان و اکران رایگان فیلم در این شهرستان خبر داد، اظهار کرد: گازرسانی به روستاهای آغبلاغ، کردلر ترانچه، هلان، شوره ناب، حسین کندی، نصیر آباد، قره قشلاق، داشبلاغ؛گل لر، شیشه، دامن آباد، گوره درق، شیربیت، ملالالر و محمدرضاکندی و کارخانه کنسانتره معدن مس انجرد، نشست بصیرتی ویژه همسران شهدا و جانبازان، مسابقه طناب‌کشی، مچ اندازی و شطرنج روستایی و اکران رایگان فیلم در سینما قدس اهر از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه به روستاهای آلمان جدید، یوزبند و قراجه شهرستان اهر در طول دهه فجر برق رسانی می‌شود، اظهار داشت: علاوه بر این سه روستا ۱۰ پروژه برق‌رسانی نیز مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت، اختتامیه مسابقات فوتسال جام شهدای حرم، نشست صمیمی با باغداران در جهاد کشاورزی اهر، اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری ویژه مددجویان زندان و همایش بادبادک پرانی جزو برنامه‌هایی است که تا نهمین روز از دهه مبارک فجر در شهرستان اهر صورت می‌گیرد.

عابدی افتتاح ۴۳ پروژه عمرانی، خدماتی، آموزشی و رفاهی دهه فجر را با مجموع اعتبار بالغ‌بر ۱۷۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی، ادبی، مذهبی و ورزشی به مناسبت دهۀ فجر در سطح شهر و روستاها، توزیع وصیت‌نامه شهدا و نشریه نگاری فجر، تجلیل از بسیجیان، رزمندگان، ایثارگران و آزادگان و ویژه‌برنامه‌های مذهبی در پایگاه‌های مقاومت شهری و روستایی، کارمندی، دانش‌آموزی و دانشجویی، مسابقات قرآنی و کرسی‌های تلاوت و نهج‌البلاغه، برگزاری نشست‌های فرهنگی و هنری در سطح شهر و روستا، مسابقات هنری در سطح مدارس و کانون‌های فرهنگی و هنری، برپایی ایستگاه و نمایشگاه دستاوردهای دانش‌آموزی و مسابقات ورزشی  بومی و محلی در روستاها و سطح شهر اهر است.

وی با تأکید بر اینکه محور اصلی برگزاری برنامه‌های دهه فجر در این شهرستان مردم هستند، یادآور شد: رسانه‌ها علاوه بر این‌که برنامه‌های دهه فجر را پوشش می‌دهند باید درزمینهٔ فرهنگ‌سازی جهت حضور فعالانه مردم در این برنامه‌ها را فراهم کنند.

فرماندار شهرستان اهر خاطرنشان کرد: همواره که حضور یکپارچه مردم در تمامی صحنه‌ها توطئه‌های دشمنان نظم را یاس و ناامیدی تبدیل کرده و اکنون زمان آن رسیده که مردم ضمن حضور در راهپیمایی عظیم یوم‌الله ۲۲ بهمن، خشم و انزجار خود را از استکبار جهانی به عرصه نمایش بگذارند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بعد از ۳۷ سال استقامت و صبر تمامی نظام‌های سلطه بر عظمت ملت ایران سر تعظیم فرود آورده‌اند، یادآور شد: اگر مقاومت‌ها، استقامت‌های مردم و مدیریت‌های آگاهانه مقام معظم رهبری نبود یقیناً پیروزی مثل اجرایی کردن برجام برای کشورمان وجود نداشت.

عابدی بابیان این‌که جشن‌ها و برنامه‌های دهه فجر با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تقارن یافته است، گفت: کاندیداهایی که صلاحیت آن‌ها احراز خواهد شد انشا… با رعایت تمامی شئون اخلاقی، انتخاباتی و قانون و مقررات به تبلیغات خواهند پرداخت و مردم عزیز ما نیز به شکل حداکثری در پای صندوق‌های روی حاضر خواهند شد.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان اهر ابراز داشت: چیزی که برای نظام و ما مهم است مشارکت حداکثری مردم است و پیروزی در انتخابات پیروزی کاندیداها نیست بلکه پیروزی مردم است چون رأی آن‌ها به‌مثابه حمایت از پایه‌های قدرتمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی در پایان بابیان اینکه هر رأی مردم عزیز ما به قدرتمندتر شدن پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کمک خواهد کرد گفت: از تمامی آحاد مردم دعوت می‌کنم تا با حضور در پای صندوق‌های رأی، به تقویت پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که اکنون در اوج اقتدار است کمک و یاری رسانند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.