کد خبر : 62013
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 ژانویه 2016 - 23:34
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای گزارش «ماینینگ» از فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش معدن ایران بسته هستند

گزارش «ماینینگ» از فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش معدن ایران

گزارش «ماینینگ» از فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش معدن ایران

پایگاه اینترنتی «ماینینگ» در گزارشی از فرصت‌های بخش معدن ایران برای سرمایه‌گذاران خارجی خبر داد و از آن به عنوان محرکی برای شرکت‌های اروپایی یاد کرد. به گزارش اهروصال به نقل از ایسنا، پایگاه اینترنتی «ماینینگ» با ارایه گزارشی به مناسبت سفر رییس جمهور به ایتالیا،‌ به پتانسیل‌های ایران در توسعه بخش معدن اشاره کرد

پایگاه اینترنتی «ماینینگ» در گزارشی از فرصت‌های بخش معدن ایران برای سرمایه‌گذاران خارجی خبر داد و از آن به عنوان محرکی برای شرکت‌های اروپایی یاد کرد.

به گزارش اهروصال به نقل از ایسنا، پایگاه اینترنتی «ماینینگ» با ارایه گزارشی به مناسبت سفر رییس جمهور به ایتالیا،‌ به پتانسیل‌های ایران در توسعه بخش معدن اشاره کرد و این بخش را مشابه صنعت نفت دانست که فراتر از این حوزه عمل خواهد کرد.

این پایگاه معدنی به نقل از رییس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد که در سفر رییس‌جمهور روحانی به ایتالیا و فرانسه ۵٫۴ میلیارد دلار قرارداد و تفاهم‌نامه به امضای دوطرف می‌رسد.

در این گزارش آمده که پروژه فاز ۲ سالکو (آلومینیوم جنوب) که در منطقه صنایع انرژی بر لامِرد (جنوب استان فارس) واقع شده در نوبت اجرایی‌شدن قرار دارد. این طرح هم‌اکنون در فاز نخست قرار دارد که برای ایجاد ۳۰۰ هزار تن ظرفیت جدید تولید شمش آلومیینوم پیش‌بینی شده است. ماینینگ همچنین گزارش داد، پروژه‌های دیگری مربوط به صنایع پایین‌دستی آلومینیوم قرار است با یک شرکت فرانسوی به امضا برسد.

محرک شرکت‌های اروپایی

پیشتر نیز اخبار انعقاد تفاهم‌نامه با طرف‌های ایتالیایی در حوزه فولاد از جمله شرکت دانیلی،‌ اس ام اس و همچنین ایجاد شرکت مشترک دو کشور برای راه‌اندازی در منطقه آزاد چابهار منتشر شده بود که حکایت از افق جدید همکاری‌ها در بخش معدن ایران دارد.

این در شرایطی است که از سال گذشته بخش معدن در جهان در سراشیبی قیمت‌ها قرار گرفته و در رکود به سر می‌برد که به نوشته پایگاه ماینینگ،‌ پروژه‌های توسعه‌ای معدنی ایران حالا می‌تواند به‌عنوان محرکی برای پیمانکاران و شرکت‌های مهندسی اروپایی عمل کند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.