کد خبر : 59691
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 5 ژانویه 2016 - 18:19
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای چهارمحال و بختیاری طلایی شد/ پایتخت گشنیز کجاست؟ بسته هستند

چهارمحال و بختیاری طلایی شد/ پایتخت گشنیز کجاست؟

چهارمحال و بختیاری طلایی شد/ پایتخت گشنیز کجاست؟

در بسته خبری امروز علاوه بر سفر به پایتخت گشنیز ایران به ملاقات بیمارستانی می رویم که ۲۴ سال در رکود بستری است و همچنین جویای حال روحانی آمر به معروف و مجروح در مشهد می شویم. به گزارش اهروصال به نقل ازمهر-گروه استان‌ها: هر روز در صفحات استانی خبرگزاری مهر، اخبار متنوعی منتشر می

در بسته خبری امروز علاوه بر سفر به پایتخت گشنیز ایران به ملاقات بیمارستانی می رویم که ۲۴ سال در رکود بستری است و همچنین جویای حال روحانی آمر به معروف و مجروح در مشهد می شویم.

به گزارش اهروصال به نقل ازمهر-گروه استان‌ها: هر روز در صفحات استانی خبرگزاری مهر، اخبار متنوعی منتشر می شود که شاید در میان تیترهای متعدد خبری، برخی از آنها از نظر مخاطب دور مانده و یا در طول روز، مجالی برای رصد و اطلاع از این اخبار نبوده باشد.

بسته خبری مهر در برگیرنده برخی از مهمترین اخبار خبرگزاری مهر است که به شکلی خلاصه جمع آوری شده و در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

بسته خبری امروز نیز حاوی اخباری است که به مناسبت ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به شهر مقدس قم در قالب کاروانی نمادین دل ها را به سمت اهل بیت(ع) سوق می دهد  و یا به تلخی مجروحیت روحانی آمر به معروف ذهن ها را مکدر و به شیرینی شفا پیدان کردن بیمارستان الیگودرز لبخند به همراه دارد و البته به ثمره تلاش ورزشکاران کهکیلویه و بویر احمد رنگی طلایی به خود گرفته است.

چهارمحال و بختیاری طلایی شد

چهارمحال و بختیاری ها امروز در میدان ورزش خبر ساز بودند زیرا تیم کاراته سبک کیوکوشین این استان با کسب ۲۲ مدال مقام نخست کشور را کسب کرد.

ورزشکاران این استان در این دوره از مسابقات پنج مدال طلا، شش نقره و ۱۱ مدال برنز را تصاحب کردند و بر سکوی قهرمانی ایستادند.

تلاش برای رفع نفس تنگی اصفهان

آلودگی هوا و افزایش غلظت آلاینده ها از جمله مشکلاتی است که نفس بسیاری از شهروندان کلانشهر ها را تنگ کرده است و در همین راستا مسئولان با ایده های مختلف به دنبال رفع نفس تنگی هستند و اقدام شهرداری اصفهان در راستای احداث جایگاه‌های کوچک بنزین در همین راستا است.

احداث جایگاه‌های کوچک سوخت‌رسان برای نخستین بار در کشور به تعداد ۵۰ جایگاه با حمایت شهرداری اصفهان و در راستای بهبود کیفیت هوای شهر در حال انجام است اما مشخص نیست که این اقدام تا چه میزان در رفع این نفس تنگی تاثیر گذار است.

کاروانی که زنگار از دل ها زدود 

امروز مردم قم به استقبال کاروانی رفتند که زنگار از دل هایشان ربود و آنها را با خورشید همراه ساخت.

همزمان با فرا رسیدن ۲۳ ربیع الاول، مراسم استقبال از کاروان نمادین ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به شهر مقدس قم و گلباران حرم کریمه اهل بیت(ع) با حضور زائران و مجاوران از جمله آئینی است که همه ساله مردم قم در آن شرکت کرده و با ریختن اشک شوق و صیقل دادن دل هایشان از یاد اهل بیت(ع) بهره گرفته و عشق و ارادت خود را ابراز می کنند.

در این مراسم مردم با در دست داشتن شاخه‌های گل و با سرود خوانی و عرض تبریک به حضرت معصومه(س) کاوران نمادین ورود حضرت فاطمه معصومه(س) را همراهی می‌کردند.

پلی که عامل اختلاف شد

بر خلاف اینکه همیشه پل ها عامل پیوند و دوستی و وحدت هستند اما پل روگذر شوش این روز ها به محل اختلاف اهالی میراث فرهنگی در این طرف پل و مسئولان شهری در آن طرف پل شده است.

در این طرف پل تعدادی از مخالفان احداث این پل را عامل تهدید میراث شوش می دانند آما در انطرف عده ای دیگر ساخت پل را برای نجان بیماران ضروری می خوانند.

احداث پل روگذر مقابل بیمارستان نظام ما فی شوش این روزها موجب شده تا عده ای با عنوان حافظ  میراث فرهنگی در این طرف و عده ای با عنوان دوستداران خدمت به مردم در آن طرف، در مقابل یکدیگر قرار بگیرند.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی شوش که معتقد است احداث این پل  ثبت پرونده جهانی شوش را به مخاطره می اندازد در این طرف پل خواستار جلوگیری از ادامه کار است اما در آنطرف پل مسئولان شهر شوش می گویند ثبت جهانی نباید جلوی توسعه و پیشرفت شوش را بگیرد و احداث این پل برای نجات بیماران بسیار مهم است.

از طرفی رئیس اداره راه و شهرسازی شوش می گوید ما می خواستیم زیر گذر بزنیم اما میراث فرهنگی اجازه نداد و لذا رو گذر زدیم.

ضربات چاقو تاوان فریضه امر به معروف

و اما یکی از خبر های تلخ و شیرین این هفته مجروح شدن استاد حوزه علمیه مشهد در حین کمک به یک خانم جوان برای نجات از دست ارازل و اوباش بود که با مرخص شدن این روحانی از بیمارستان و همچنین تلاش نیروی انتظامی برای شناسایی و دستگیری ضاربان به شیرین شدن این داستان تلخ کمک کرد.

حکایت از این قرار بود مقارن ساعت ۱۱ شب حجت‌الاسلام حسین خادم الخمسه، استاد حوزه علمیه مشهد به همراه خانواده در حال عبور در حوالی میدان سپاد در مشهد بود که متوجه مزاحمت عده ای اوباش برای دختری جوان شد.

تعدادی جوان موتور سوار و یک خودروی پراید که در این صحنه سعی داشتند یک دختر جوان را به زور سوار خودرو کنند با واکنش این استاد حوزه روبرو شدند و وی سعی کرد تا برای رهایی این دختر جوان از دست مزاحمان خیابانی اقدام کند.  

این روحانی بر حسب وظیفه شرعی خود در ابتدا سعی کرد تا با امر به معروف تعداد شش جوانی را که برای این دختر مزاحمت ایجاد کرده بودند ارشاد کند که ناگهان با حمله این افراد مواجه شد و ضاربان با استفاده از سلاح سرد و چاقو ضرباتی را بر پیکر این روحانی وارد کردند.

حجت‌الاسلام حسین خادم الخمسه که با تلاش خود توانست دختر جوان را از حلقه محاصره این اراذل نجات دهد اما به دلیل اصابت چاقو بر ناحیه کتف و بازو به دلیل خونریزی شدید به بیمارستان شهید کامیاب مشهد منتقل شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت.

امروز معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی خراسان رضوی اعلام کرد شش متهم این حادثه دستگیر شدند.

هوای خوزستان را داریم

مردم جنوب کشور که در سال های نه چندان دور در برابر بارش خمپاره و موشک خم به ابرو نیاوردند حالا مدت ها است که به دلیل ریزش گرد و غبار و ریز گرد به ستوه آمده و از مسئولان می خواهند که هوای آنها را داشته باشند نکته ای که امروز رییس سازمان حفاظت محیط زیست در سفر به آن اشاره کرد و گفت: ریزگردهای خوزستان را فراموش نکردیم.

معصومه ابتکار در این سفر همچون گذشته مردم را به صبر و شکیبایی دعوت کرد و گفت: خوشبختانه بازندگی‌های خوبی که در چند مدت اخیر در استان خوزستان و استان‌های هم‌جوار صورت گرفته، باعث شده وضع تالاب‌های استان بهبود یابد و هوا خوب شود ولی با این حال ریزگرد های خوزستان از یادمان نمی رود.

ابتکار نوید داد که پروژه هایی در دست اقدام داریم و اولویت دولت کنترل همین ریزگرد ها است.

زمین هایی که خورده «زمین خواران» نشد

تصرف غیر قانونی زمین ها و منابع طبیعی که این روز ها زمینه مال اندوزی بسیاری از فرصت طلبان را فراهم کرده این بار در شاهرود خورده متخلفان نشد.

در همین راستا یک زمین خوار که موفق شده بود دور از چشم قانون افزون بر ۱۰ هزار متر مربع از اراضی شهرستان شاهرود را به لقمه ای چرب تبدیل کند توسط پلیس انتظامی دستگیر شد.

به گفته فرمانده انتظامی سمنان ارزش تقریبی این زمین خواری ۲۵ میلیارد ریال است.

تولد «شیخ النمرها»  

رژیم آل سعود که تصور می کرد با اعدام شیخ النمر می تواند به جریان بیداری و عدالت خواهی در درون کشور خود پایان دهد حالا با معترضان بی شماری در دنیا روبرو شده است که همگی فریاد می زنند من شیخ النمر هستم.

اقدام عربستان که تاکنون موجب اعتراضات بسیار گسترده ای شد بسیاری از ائمه جمعه و مدرسان حوزه علمیه اهل سنت را نیز به واکنش وا داشت و بسیاری از انها اعلام کردند شیخ النمر با این اقدام جاهلانه حذف نشد بلکه این اقوام موجب تولید شیخ نمر های فراوان در راستای براندازی و قیام علیه رژیم ال سعود شد.

علمای اهل سنت خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی طی دیروز و امروز در گفت و گو با مهر اعتراض خود را نسبت به این اقدام اعلام کردند.

بیمارستانی که ۲۴ سال در بستر رکود بستری است

بیمارستان شهرستان الیگودرز که به مدت ۲۴ سال در تب کمبود اعتبار و امکانات می سوزد و سال ها در بستر رکود خوابیده است به گفته مسئولان قرار است که تجهیز شود و بالاخره پس از ۲۴ سال از بستر رکود مرخص شود.

در ۲۴ سال گذشته این بیمارستان ماجراهای مختلفی را پشت سر گذاشته و وعده های زیادی را برای بهره برداری شنیده است و حال که این بیمارستان به مرحله تجهیز رسیده باید منتظر ماند و دید که آیا وعده ها در رابطه با تجهیز این بیمارستان نیز به زودی محقق می شود یا نه؟

پایتخت گشنیز

اولین های بخش کشاورزی همیشه در میان اخبار جذابیت های خاص خود را داشته است، اصلا بعضی استان ها و شهرستان ها را به همین محصولاتشان می شناسند، مثل زعفران قاینات و انار ساوه اما تا حالا فکر کردید که پایتخت گشنیز کجاست؟

پاسخ این سوال را امروز رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند داد و گفت: نهاوند در کشور رتبه اول تولید گشنیز را به خود اختصاص داده است، به‌طوری‌که بیش از ۸۰ درصد تولید این محصول در مزارع نهاوند انجام می‌گیرد.

دسترنج کرمانی ها را آب برد

خشکسالی بی سابقه که سال ها بر زمین ها و مزارع کشاورزان کرمانی سایه انداخته است همان حداقل دسترنج کاشته شده توسط آنها را نیز با جاری شدن سیل از بین برد و نابود کرد.

روستائیان کرمان که تا پیش از این شاهد خشکسالی بودند اما طی سه روز اخیر به دلیل جاری شدن سیلاب نه تنها  ترک های زمین هایشان بلکه اندک محصولاتشان از روی زمین پاک شده است اما سوالی که در ذهن آنها پاک نشده اینست که چرا برای ذخیره سازی این رحمت جاریه اقدامی انجام نمی شود و هیچ شخصی مسئولیت بر عهده نمی گیرد؟       

نکته قابل‌توجه اینکه روستاهایی که براثر سیلاب سه روز اخیر در جنوب کرمان زیر آب رفته اند و مزارع و باغ‌هایی که دچار آب‌گرفتگی شدید شده‌اند همان روستایی هستند که در ایام مختلف سال با مشکل تأمین آب و کاهش سطح زیر کشت مواجه هستند.

«بیت المال» درراه بازگشت به خزانه «بیت المال»

بازگشت اموال بیت المال که پیش از این به دلیل اختلاس در پرونده «آلومینای جاجرم» به نظر می رسید هدفی دست نیافتنی است اما با تلاش قوه قضائیه و پیگیری های صورت گرفته بالاخره به خزانه بیت المال بازگشت.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بجنورد از بازگشت بخشی از وجوه اختلاس شده در پرونده آلومینای جاجرم به بیت المال خبرداد و گفت: ۹۰ میلیاردریال تاکنون به حساب بیت المال باز گشته و مبلغ ۱۳۰ میلیارد ریال دیگر نیز به زوی از طریق فروش سهام تامین خواهد شد. ۹۰ میلیاردریال تاکنون به حساب بیت المال باز گشته و مبلغ ۱۳۰ میلیارد ریال دیگر نیز به زوی از طریق فروش سهام تامین خواهد شد.

برچسب ها : ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.