کد خبر : 59444
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 ژانویه 2016 - 14:13
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای سرکرده داعش: ترکیه در زمینه استخدام افراد جدید به داعش کمک می‌کند بسته هستند

سرکرده داعش: ترکیه در زمینه استخدام افراد جدید به داعش کمک می‌کند

سرکرده داعش: ترکیه در زمینه استخدام افراد جدید به داعش کمک می‌کند

به گزارش اهروصال به نقل از فارس، «کریم عماره» از سرکردگان گروه تروریستی داعش که توسط کُردهای سوریه زندانی شده در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه خبری «اسپوتنیک» اعلام کرد: «ترکیه از جنگجویان داعش به شدت حمایت می‌کند و کمک زیادی به استخدام و جذب اعضای جدید برای داعش می‌کند.» این سرکرده ۳۱ ساله تونسی‌الاصل که

به گزارش اهروصال به نقل از فارس، «کریم عماره» از سرکردگان گروه تروریستی داعش که توسط کُردهای سوریه زندانی شده در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه خبری «اسپوتنیک» اعلام کرد: «ترکیه از جنگجویان داعش به شدت حمایت می‌کند و کمک زیادی به استخدام و جذب اعضای جدید برای داعش می‌کند.»

این سرکرده ۳۱ ساله تونسی‌الاصل که در سال ۲۰۱۳ به گروه تروریستی داعش پیوسته طی این گفت‌وگو اقدام به ارائه توضیحاتی در خصوص استخدام جنگجویان جدید برای داعش و نقش ترکیه در حمایت از این گروه تروریستی کرده که در زیر از زبان وی به آن می‌پردازیم.

 

 

گرایش به سوی داعش

پیوستن من به داعش از تونس و در پی انقلاب این کشور کلید خورد و پس از قرار گرفتن تحت آموزش‌های گروه‌های افراط‌گرا با اعضای داعش آشنا شده و به این گروه تروریستی پیوستم.

در سال ۲۰۱۳ به مدت ۱۵ روز در روستای در نزدیکی حلب سوریه تحت آموزش‌های نظامی قرار گرفتم. در سال ۲۰۱۵ با یک سوری ازدواج کردم و به عنوان رهبر یکی از گروه‌های داعش به کار خود ادامه دادم.

من برای آنکه به سوریه بروم از لیبی و ترکیه گذشتم و مدتی پس از پیوستن به داعش به عراق اعزام شدم.

من یکسال را در شهر رمادی گذراندم و در آنجا به مبارزه با ارتش عراق پرداختم. پس از عراق مرا به شمال حلب اعزام کردند و در آنجا به مدت دو ماه و نیم در مناقشات علیه ارتش آزاد سوریه شرکت کردم و پس از آن در کوبانی در کنار گروهی ۴۰۰ نفره از جنگجویان مشغول مبارزه با نیروهای ارتش عراق شدم.

یک هفته بعد از دستگیری من کردهای سوریه با ترتیب دادن حمله‌ای شبانه مواضع تروریست‌ها را هدف قرار دادند و من موفق به فرار شدم اما راهم را گم کردم. وقتی به مرز ترکیه نزدیک شدم، با یکی از ساکنان منطقه مرزی این کشور برخورد کردم و به او گفتم که از اعضای نیروهای مدافع خلق (YPG) هستم. من در آن زمان هیچگونه سلاح و مواد منفجره‌ای در اختیار نداشتم و آن فرد به من اسکان داد اما پس از آن آنها ‌[نیروهای مدافع خلق] متوجه شدند که من از اعضای آنها نیستم و مرا دستگیر کردند.

 

تبادل گروگان‌ها

در دوران بروز بحران در کنسولگری ترکیه در موصل در تابستان سال ۲۰۱۵، رسانه‌های ترکیه از تبادل ۴۹ گروگان با ۱۸۰ جنگجوی زندانی در زندان‌های این کشور خبر دادند اما مقامات ترکیه از اظهارنظر در این خصوص امتناع کردند.

من از جمله مبادله شوندگان در این تبادل بودم که طی آن ۴۹ کارمند کنسولگری ترکیه در موصل که به مدت ۱۰۱ روز در اسارت داعش بودند، آزاد شدند. کارمندان کنسولگری ترکیه به طرف ترک تحویل داده شدند و ترکیه نیز در جریان عملیاتی که توسط سرویس‌های اطلاعاتی سازماندهی شده بود، ما را آزاد کرد.

ترکیه کمک زیادی به داعش کرده است

در خصوص نحوه و چگونگی حمایت ترکیه از داعش باید بگویم که آنکارا با کمک به استخدام و جذب جنگجویان و اعضای جدید برای داعش اقدام به حمایت از این گروه می‌کند.

ما در میان خود اغلب درباره اینکه ترکیه فعالانه به داعش کمک می‌کند و برای آن ارزش قائل است، صحبت می‌کنیم.

ترکیه و عربستان سعودی داعش را تغذیه می‌کنند به گونه‌ای که در جریان جنگ در کوبانی، جنگجویانی که در این منطقه حضور داشتند از آنکارا مواد غذایی و سایر مایحتاج ضروری زندگی را دریافت می‌کردند. 

انتهای پیام/م

http://fna.ir/QXMS35
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.