کد خبر : 57998
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 24 دسامبر 2015 - 16:31
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ابتکار دست از سیاسی‌کاری در ‌محیط زیست بردارد/ بنزین‌های وارداتی اغلب استاندارد نبودند بسته هستند

ابتکار دست از سیاسی‌کاری در ‌محیط زیست بردارد/ بنزین‌های وارداتی اغلب استاندارد نبودند

ابتکار دست از سیاسی‌کاری در ‌محیط زیست بردارد/ بنزین‌های وارداتی اغلب استاندارد نبودند

به گزارش اهروصال به نقل از فارس، مصطفی افضلی‌فرد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: ما امروز در کشور با معضلات متعدد زیست محیطی، آلودگی هوا، ریزگردها و واردات بنزین‌های آلوده روبه‌رو هستیم که به جای حساس بودن روی این مسائل و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز سیاسی‌کاری در

به گزارش اهروصال به نقل از فارس، مصطفی افضلی‌فرد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: ما امروز در کشور با معضلات متعدد زیست محیطی، آلودگی هوا، ریزگردها و واردات بنزین‌های آلوده روبه‌رو هستیم که به جای حساس بودن روی این مسائل و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز سیاسی‌کاری در سازمان حفاظت محیط زیست کاملا مشهود است.

وی گفت: این سازمان به جای اینکه راهکار مطمئن و منطقی برای تولید بنزین بدون ماده بنزن که از آلودگی بسیار بالایی برخوردار است در پالایشگاه‌های کشور نظیر پالایشگاه خلیج فارس، تهران و شاندیز ارائه کند بیشتر فعالیت سازمان حفاظت محیط زیست جنبه سیاسی پیدا کرده و اصلا این حرکت‌ها خوشایند به نظر نمی‌رسد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: حتی این سازمان به اجرای مصوبات هیئت دولت نیز پایبند نیست و به جای آنکه منافع مردم در این سازمان مدنظر قرار گیرد منافع سیاسی، حزبی و گروهی لحاظ شده و به صورت غیرمنطقی برخی حرکت‌ها و اقدامات را در این حوزه شاهد هستیم.

افضلی‌فرد با بیان اینکه بهتر است سازمان حفاظت محیط زیست بدون گرایش و نگاه سیاسی اهداف و برنامه‌ریزی‌های درست و منطقی را در پیش بگیرد، بیان کرد: بنزین‌های وارداتی نه تنها استاندارد یورو سه و چهار را ندارند بلکه اغلب آلوده بوده و حتی واردات بنزین زمینه تضعیف تولید داخلی را فراهم کرده است.

باید حکم زمین‌خواران به سرعت صادر شود

وی در مورد چالش در این پرونده مطرح شده در این چهار سال در کمیسیون اصل ۹۰ افزود: پرونده زمین‌خواری شامل دریاخواری، زمین‌خواری و دخل و تصرف غیرقانونی به همراه ساخت و سازهای غیرمجاز دارای ابعاد مختلفی بوده که تلاش واقعی نیز بر این است تا جلوی تخریب‌ها و برخی تصرف‌های غیرقانونی گرفته شود.

تحقیق و تفحص از سازمان ثبت و اسناد انجام می‌شود

این نماینده مجلس با بیان اینکه ما بدون وابستگی به کانون‌های قدرت و ثروت از حق و حقوق این مردم دفاع کرد و از نهادها و دستگاه‌های قضایی خواستیم تا با هرگونه تخلف و صدور اسناد غیرقانونی برخورد شود، ادامه داد: بیشترین تخلف را در این زمینه سازمان ثبت اسناد انجام داده بود که ما بحث تحقیق و تفحص از سازمان ثبت اسناد را استارت زدیم و به زودی در صحن علنی مجلس این تحقیق و تفحص به انجام می‌رسد.

افضلی‌فرد با بیان اینکه ما شاهد تصرف‌های غیرمجاز در برخی از اراضی ملی در سال‌های اخیر بودیم، عنوان کرد: متاسفانه حکم قاطعی در تخریب و برخورد با متخلفان صادر نشده که انتظار می‌رود دستگاه قضا هر چه سریع‌تر‌حکم سنگینی را نسبت به متخلفان صادر کرده و نسبت به رسانه‌ای شدن آن اقدام کند.

وی یادآؤر شد: قطعا با رانت‌خواری‌ها و هرگونه نابسامانی‌های اقتصادی مقابله خواهیم کرد و اجازه نمی‌دهیم تا عده‌ای بخواهند اراضی ملی را اسباب طمع‌ورزی خود قرار دهند.

انتهای پیام/۶۲۰۰۴/ش۳۰

http://fna.ir/XGWNYG
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.