کد خبر : 57957
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 دسامبر 2015 - 23:32
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای پاریس: آماده پیوستن به مسکو در عملیات ضدداعش در سوریه هستیم بسته هستند

پاریس: آماده پیوستن به مسکو در عملیات ضدداعش در سوریه هستیم

پاریس: آماده پیوستن به مسکو در عملیات ضدداعش در سوریه هستیم

به گزارش اهروصال به نقل از فارس، «پییر دو ویلیه» رئیس ستاد مشترک ارتش فرانسه امروز چهارشنبه در سفر به مسکو با همتای روسی خود دیدار و گفت‌وگو کرد. بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در دیدار با «والری گراسیموف» رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه گفت، فرانسه آمادگی دارد تا به تلاش‌های مشترک با روسیه

به گزارش اهروصال به نقل از فارس، «پییر دو ویلیه» رئیس ستاد مشترک ارتش فرانسه امروز چهارشنبه در سفر به مسکو با همتای روسی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در دیدار با «والری گراسیموف» رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه گفت، فرانسه آمادگی دارد تا به تلاش‌های مشترک با روسیه در مبارزه علیه گروه‌های تروریستی در سوریه از جمله تبادل اطلاعات در این زمینه بپردازد.

سفر دو ویلیه به مسکو به منظور گفت‌وگو در خصوص مبارزات علیه گروه تروریستی داعش انجام گرفته است.

مسکو عملیات هوایی نقطه‌ای در سوریه علیه مواضع داعش را از تاریخ ۳۰ سپتامبر به درخواست مستقیم «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه آغاز کرده است. روسیه بارها اعلام کرده که این کشور تنها نیروی خارجی فعال علیه گروه‌های تروریستی در سوریه است و از دیگر کشورها خواسته تا به این کشور ملحق شده و ائتلاف گسترده‌ای را علیه نیروهای تروریستی تشکیل دهند.

این در شرایطی است که فرانسه بخشی از ائتلاف غربی ضدداعش به رهبری آمریکا است که البته بیش از ۶۰ کشور در این ائتلاف حضور دارند. این ائتلاف حملات هوایی خود در سوریه و عراق را در شرایطی انجام می‌دهد که نه مجوزی از سازمان ملل دارد و نه از مجوز دولت مشروع سوریه برخوردار است.

پس از حملات تروریستی ۱۳ نوامبر در پاریس که بیش از ۱۳۰ کشته بر جا گذاشت، «فرانسوا اولاند» متعهد شد تا تمام تلاش خود را برای مقابله با تروریسم و به ویژه داعش چه در داخل این کشور و چه در جامعه بین‌المللی به کار گیرد. پس از این حملات بود که عملیات نظامی نیروهای فرانسه علیه گروه‌های تروریستی شدت بیشتری یافت.

فرانسه همچنین اقداماتی را برای هماهنگ کردن حملات هوایی خود در سوریه با مسکو انجام داده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.