کد خبر : 56922
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 17 دسامبر 2015 - 23:07
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای توافق‌های روز سوم مذاکرات صلح یمن در سوئیس بسته هستند

توافق‌های روز سوم مذاکرات صلح یمن در سوئیس

توافق‌های روز سوم مذاکرات صلح یمن در سوئیس

به گزارش اهروصال به نقل از فارس به شهر «بی‌ین» سوئیس، محل مذاکرات صلح یمن، گزارش داد که روز سوم مذاکرات شاهد برخی توافق‌های اولیه در خصوص تبادل اطلاعات زندانیان و گزارش نقض آتش‌بس بود. خبرنگار فارس گفت: برخی توافق‌های اولیه حقوق‌بشری در مذاکرات روز سوم به دست آمده که ممکن است آتش‌بس را طولانی‌تر

به گزارش اهروصال به نقل از فارس به شهر «بی‌ین» سوئیس، محل مذاکرات صلح یمن، گزارش داد که روز سوم مذاکرات شاهد برخی توافق‌های اولیه در خصوص تبادل اطلاعات زندانیان و گزارش نقض آتش‌بس بود.

خبرنگار فارس گفت: برخی توافق‌های اولیه حقوق‌بشری در مذاکرات روز سوم به دست آمده که ممکن است آتش‌بس را طولانی‌تر کند. در مذاکرات امروز توافق شده که همه طرف‌ها نظر خود را درباره نقض‌های صورت گرفته در مدت آتش‌بس، به کمیته نظامی تحت نظارت سازمان ملل ارائه دهند.

بر اساس این گزارش، در زمینه موضوع زندانیان نیز دو طرف توافق کرده‌اند از زندانیان طرف مقابل اطلاعاتی به یکدیگر بدهند.

طبق این توافق، هیأت انصارالله اطلاعاتی درباره سرنوشت پنج زندانی هیأت «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن (مقیم در ریاض) اطلاعاتی می‌دهد که وی تاکنون خواستار آزادی آنها بوده و در مقابل هیأت هادی نیز از سرنوشت فرماندهان نظامی یمنی و اعضای کمیته‌های مردمی پرده برمی‌دارد.

توافق شده تا دو طرف از طریق کمیته‌ای مشترک، فهرستی از اسامی افرادی تهیه کنند که دو گروه خواستار روشن شدن سرنوشت آنها هستند.

بر اساس این گزارش، نشست بعد از ظهر سومین روز مذاکرات، درباره کمک‌های بشر دوستانه بوده و هیأت انصارالله در اقدامی برای ابراز حسن‌نیت اعلام کرده که اجازه خواهد داد چند کاروان حامل کمک‌های بشر دوستانه وارد شهر «تعز» (جنوب غرب یمن) شود.

بنا بر این گزارش، اقدام انصار الله با استقبال نمایندگان هیأت‌های اروپایی حاضر در نشست رو به رو شد و اعلام این مسأله با تشویق حاضران در نشست همراه و ختم جلسه روز سوم اعلام شد.


محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله در هتل محل مذاکرات صلح یمن

 

انتهای پیام/ص

 

http://fna.ir/PU27GP
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.