کد خبر : 56914
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 17 دسامبر 2015 - 23:05
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای کمیسیون حقوق‌ بشر نیجریه: ۴ گلوله به‌ سمت شیخ زکزاکی شلیک شد/ ۱۰۰۰ نفر در حمله ارتش کشته شدند بسته هستند

کمیسیون حقوق‌ بشر نیجریه: ۴ گلوله به‌ سمت شیخ زکزاکی شلیک شد/ ۱۰۰۰ نفر در حمله ارتش کشته شدند

کمیسیون حقوق‌ بشر نیجریه: ۴ گلوله به‌ سمت شیخ زکزاکی شلیک شد/ ۱۰۰۰ نفر در حمله ارتش کشته شدند

به گزارش اهروصال به نقل از فارس، رییس یکی از نهادهای حقوق‌بشری نیجریه به تازگی از بالابودن آمار کشتار شیعیان توسط ارتش نیجریه، برخلاف آمار ادعایی فرماندهان نظامی خبر داده است. رییس کمیسیون حقوق‌بشر نیجریه امروز اعلام کرد جنایت ارتش این کشور در کشتار شیعیان نیجریه در شهر شمالی «زاریا»، منجر به شهادت بالغ بر

به گزارش اهروصال به نقل از فارس، رییس یکی از نهادهای حقوق‌بشری نیجریه به تازگی از بالابودن آمار کشتار شیعیان توسط ارتش نیجریه، برخلاف آمار ادعایی فرماندهان نظامی خبر داده است.

رییس کمیسیون حقوق‌بشر نیجریه امروز اعلام کرد جنایت ارتش این کشور در کشتار شیعیان نیجریه در شهر شمالی «زاریا»، منجر به شهادت بالغ بر هزار نفر شده است.

«چیدی اودینکالو»، با «قتل‌عام‌» خواندن این جنایت هولناک، اقدام به انتشار تصاویری از تخریب یکی از مکان‌های متعلق به «جنبش اسلامی نیجریه» توسط بولدوزرهای ارتش کرده است.

کمیسیون حقوق‌بشر نیجریه در سال ۱۹۹۵ با هدف کمک و دادرسی به قربانیان جنایات حقوق‌بشری در این کشور تأسیس شد. سازمان عفو بین‌الملل (AI) تاکنون به‌دفعات درباره ارعاب این نهاد ازسوی فرماندهی پلیس نیجریه، ابراز نگرانی کرده است.

طبق اعلان اودینکالو، به‌رغم ادعای ارتش مبنی بر سلامت «شیخ ابراهیم زکزاکی» دبیرکل جنبش اسلامی نیجریه، شواهد حاکی از آن است که در جریان حمله نیروهای نظامی به خانه‌ این روحانی ۶۳ ساله، چهار بار به سمت وی شلیک شده است. این مقام نیجریایی همچنین از شهادت همسر شیخ در جریان حمله مذکور خبر داد.

درپی ارتکاب این جنایت توسط ارتش نیجریه،‌ تاکنون کشورهایی نظیر ایران، پاکستان، عراق و جنبش حزب‌الله لبنان،‌ کشتار مسلمانان را در این کشور آفریقایی محکوم کرده‌اند.

در حمله ارتش نیجریه به سه مکان حسینیه بقیه الله، خانه شیخ زکزاکی و دارالرحمه‌ی شهر زاریا، که به شهادت و جراحت هزاران نفر منجر شده است، چند عضو ارشد جنبش اسلامی نیز بهمراه چهارمین پسر شیخ زکزاکی به خیل شهدا پیوسته‌اند.

سه پسر دیگرِ شیخ ابراهیم زکزاکی سال گذشته در راهپیمایی روز قدس، بدست نیروهای پلیس به شهادت رسیده بودند. زکزاکی، بعنوان رهبر معنوی شیعیان نیجریه تاکنون دستکم ۱۰ بار به زندان افتاده است. برخی منابع خبری درگذشته اعلام کرده‌ بودند درنتیجۀ فعالیت‌های تبلیغیِ شیخ ابراهیم در نیجریه، چیزی حدود ۸ تا ۱۲ میلیون نفر به جمع شیعیان اهل‌بیت پیامبر(ص) در این کشور پیوسته‌‌اند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/PYR0QQ
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.