کد خبر : 56620
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 15 دسامبر 2015 - 19:41
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای روشنفکرمآبان چرا در مقابل کشتار شیعیان نیجریه موضع نمی‎گیرند بسته هستند

روشنفکرمآبان چرا در مقابل کشتار شیعیان نیجریه موضع نمی‎گیرند

روشنفکرمآبان چرا در مقابل کشتار شیعیان نیجریه موضع نمی‎گیرند

به گزارش اهروصال به نقل از فارس، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا با صدور بیانیه‎ای، کشتار شیعیان نیجریه را محکوم کرد. در این بیانیه آمده است:‌ صلوات و سلام خدا و رسول خدا بر آنان که تا کشف حقیقت تفقه به پیش تاخته‌اند و برای ملت خود، منذرانی صادق هستند که بند بند حدیث

به گزارش اهروصال به نقل از فارس، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا با صدور بیانیه‎ای، کشتار شیعیان نیجریه را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است:‌ صلوات و سلام خدا و رسول خدا بر آنان که تا کشف حقیقت تفقه به پیش تاخته‌اند و برای ملت خود، منذرانی صادق هستند که بند بند حدیث صداقتشان را قطرات خون و قطعات پاره پاره پیکرشان گواهی می‌کند و حقا از روحانیت راستین اسلام و تشیع جز این انتظار نمی‌رود که در دعوت به حق و راه خونین مبارزه مردم، خود اولین قربانی‌ها را بدهد.

در ادامه می‌خوانیم: امروز نیز همچون گذشته، شکارچیان استعمار در سرتاسر جهان از مصر و پاکستان گرفته تا کشور نیجریه به سراغ شیردلان روحانیت متکی به اصول اسلام ناب محمدی رفته‌ و می‌روند و اخبار چند روز اخیر از این کشور نشان از انفجار خشم جهان‌خواران علیه رهروان حقیقی اسلام است.

در بخش دیگری از آن آمده است: این جای تأسف است در کشور نیجریه شاهد جنایت آشکار نظامیان در حمله به حسینیه بقیه‌الله و منزل رهبر شیعیان این کشور باشیم که منجر به شهادت رسیدن صدها تن و زخمی شدن شیخ ابراهیم زکزاکی و اطرافیان ایشان شد.

این بیانیه می‌افزاید: استکبار جهانی و وابستگان آنان توقع دارند ما شکسته شدن نونهالان و به چاه افتادن مظلومان را نظاره کنیم و هشدار ندهیم و حال آنکه این وظیفه اولیه ماست که در سراسر جهان صلا زنیم که ای خواب رفتگان! ای غفلت زدگان! برخیزید که اینجا جای خواب نیست! راستی اگر بسیج جهانی مسلمین تشکیل شده بود، کسی جرات این همه جسارت و شرارت را داشت؟ ما همچنان منتظر واکنش جدی مجامع بین‌المللی و حقوق بشری هستیم و سئوال ما این است که چرا بار دیگر در برابر این جنایت بزرگ سکوت کرده‌اید.

در ادامه می‌خوانیم: جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی تکلیف خود می‌داند به مسئولان جمهوری اسلامی یادآوری کند مسائل اقتصادی و مادی، اگر لحظه‌ای مسئولان را از وظیفه‌ای که برعهده دارند منصرف کند، خطری بزرگ و خیانتی سهمگین را به دنبال دارد؛ مسئولان ما باید بدانند انقلاب ما محدود به ایران نیست و این شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت(ارواحنا فداه) است. از دولت انتظار داریم چنان که برای حوادث تروریستی فرانسه بلافاصله عکس‎العمل نشان دادند، در این قضیه نیز موضع‌گیری درست و متناسب با این اقدام را داشته باشند هر چند امید است این موضوع نیز مانند قضیه منا به فراموشی سپرده نشود.

در ادامه بیانیه آمده است: فرصت مناسبی است تا بار دیگر رفتار عده‌ای به اصطلاح روشنفکر را پس از حوادث تروریستی فرانسه مقابل سفارت این کشور در تهران را  مورد بررسی قرار دهیم و از آنان این سئوال را داشته باشیم که چرا واکنشی از خود نشان نمی‌دهید؟

بخش پایانی بیانیه می‎خوانیم: در در پایان از دولت نیجریه می‌خواهیم ضمن مجازات عوامل خودسر نظامی خود، آزادی عالم برجسته شیخ ابراهیم زکزاکی و اعاده حقوق دیگر آسیب دیدگان در این حادثه تلخ را بررسی کند.

انتهای پیام/۳۱۴۰/ج

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.