کد خبر : 56413
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 دسامبر 2015 - 21:36
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای دستکم ۲۳ نفر از معترضان در شرق آلمان بازداشت شدند/استفاده پلیس از گاز اشک‌آور و خودروی آب پاش بسته هستند

دستکم ۲۳ نفر از معترضان در شرق آلمان بازداشت شدند/استفاده پلیس از گاز اشک‌آور و خودروی آب پاش

دستکم ۲۳ نفر از معترضان در شرق آلمان بازداشت شدند/استفاده پلیس از گاز اشک‌آور و خودروی آب پاش

به گزارش اهروصال به نقل از فارس، شهر لایپزیک آلمان روز شنبه شاهد درگیری گسترده میان نیروهای پلیس و تظاهرات‌کنندگان چپگرا بود. پلیس مدعی است که ۶۹ نفر از نیروهایش در جریان اعتراضات در این شهر واقع در شرق آلمان زخمی شده‌اند. به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» پلیس شهر لایپزیک آلمان با اعلام این خبر افزود، نیروهای

به گزارش اهروصال به نقل از فارس، شهر لایپزیک آلمان روز شنبه شاهد درگیری گسترده میان نیروهای پلیس و تظاهرات‌کنندگان چپگرا بود.

پلیس مدعی است که ۶۹ نفر از نیروهایش در جریان اعتراضات در این شهر واقع در شرق آلمان زخمی شده‌اند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» پلیس شهر لایپزیک آلمان با اعلام این خبر افزود، نیروهای پلیس برای متفرق کردن شورشیان مجبور به استفاده از گاز اشک آور و خودروهای آب‌پاش شدند.

بر این اساس، ۵۰ خودروی پلیس نیز در اعتراضات روز شنبه، هنگامی‌که صدها فعال چپگرا به  گردهم‌آیی یک گروه راست افراطی در لایپزیک اعتراض کردند، خسارت دیدند.

دستکم ۲۳ نفر از معترضان در جریان این درگیری‌ها بازداشت شده‌اند. پلیس مدعی است که این افراد اقدام به پرتاب سنگ، مسدود کردن خیابان‌ها و سوزاندن سطل‌های زباله کرده‌اند.

حزب سوسیالیست چپ آلمان تا پیش از این‌که تغییر نام دهد با نام «حزب سوسیالیسم دموکرات» فعالیت می‌کرد تا حدود زیادی به عنوان «حزب شرق» شناخته می‌شد و در غرب آلمان نفوذ اندکی داشت. با این حال معمولا ۱۵ تا ۲۵ درصد آرا در شرق آلمان را کسب می‌کرد و دولتی ائتلافی (با حزب سوسیال دموکرات) در بعضی ایالات شرق آلمان تشکیل می‌داد.

این حزب در سال ۲۰۰۵ با اتخاد نام «حزب چپ» و شرکت در ائتلافی انتخاباتی با «حزب کار و کارگر عدالت اجتماعی» که بیشتر در آلمان غربی پایه داشت بیش از ۸٫۷ درصد آرا در انتخابات فدرال آلمان را به دست آورد. امروز، حزب چپ بزرگ‌ترین حزب در گروه پارلمانی در مجلس اروپا است.

انتهای پیام/ق

http://fna.ir/G7C110
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.