کد خبر : 56290
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 دسامبر 2015 - 10:14
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای تمام کارها در جمهوری اسلامی باید اخلاق مدارانه باشد بسته هستند

تمام کارها در جمهوری اسلامی باید اخلاق مدارانه باشد

تمام کارها در جمهوری اسلامی باید اخلاق مدارانه باشد

به گزارش اهروصال، امام جمعه شهرستان اهر در خطبه های نماز جمعه با اشاره به فرمایشی از امیرالمؤمنین علی (ع) مسئله رضایتمندی و تسلیم رضای پروردگار و خداوند متعال شدن را بسیار مهم برشمرد و اظهار داشت: اگر انسان به قضای الهی راضی باشد، مصائب، گرفتاری ها و مشکلاتی که در طول زندگی با آن

به گزارش اهروصال، امام جمعه شهرستان اهر در خطبه های نماز جمعه با اشاره به فرمایشی از امیرالمؤمنین علی (ع) مسئله رضایتمندی و تسلیم رضای پروردگار و خداوند متعال شدن را بسیار مهم برشمرد و اظهار داشت: اگر انسان به قضای الهی راضی باشد، مصائب، گرفتاری ها و مشکلاتی که در طول زندگی با آن مواجه خواهد شد، برایش آسان و سهل خواهد شده و این رضایتمندی در شدائد، سختی ها و در مسائل گوناگون امورات زندگی موجب آرامش و آسایش انسان خواهد گردید.

وی ضمن تسلیت سالروز شهادت جانسوز و جانکاه ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) افزود: بخاطر اینکه امام رضا(ع) از خدا، پیامبر، اولیای الهی و ائمه هدی (ع) راضی بود، به رضا ملقب گردید و این بزرگوار دارای فضائل و مناقب فراوانی بودند که قابل شمارش نیست و نه تنها علمای شیعه، بلکه علمای اهل تسنن نیز راجع به فضائل این امام رئوف اشاراتی داشته اند و نیز به نقل از سیره نویسان معرفت و عرفان این امام بزرگوار در اوج بود و دارای احسانات، انفاقات فی السر و صاحب صدقه کثیره بودند.

وی همچنین اضافه نمود: از اهداف شوم مأمون در احضار امام رضا(ع) به طوس تبدیل مبارزات انقلابی شیعه به فعالیت های سیاسی بی خطر و پاک نمودن افکار عمومی در مورد غصب حکومت از دست اهل بیت توسط امویان و عباسیان و جلوه گر نمودن حضرت امام بعنوان طالب حکومت و دنیا و مخدوش نمودن دیدگاه مهم شیعه در مورد زهد و دنیا طلب نبودن ائمه هدی (ع) و همینطور کنترل امام و علویان و ایجاد فاصله بین مردم و امام و کسب وجهه معنوی برای خودش بود تا بر فسق و فجور حکومتی خود سرپوش گذارد، اما با تدابیری که ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) اتخاذ نمود، پیشنهاد مأمون را بالاجبار بشرط نداشتن نقشی در حکومت و عزل و نصب ها قبول نمود و نارضایتی و بدبینی خود را نسبت به دستگاه حاکمه در جاهای مختلف اعم از مدینه منوره و طواف کعبه و … ابراز و از موقعیت استفاده نموده و در مناظرات علمی خود در حضور مأمون ار حقانیت شیعه دفاع کرده و مسائل علمی را مطرح فرمود و بر خلاف میل مأمون که می خواست امام را بی آبرو کند، امام با اتکال به پروردگار متعال و با علم لدنی خود، مأمون را سرشکسته و بی آبرو نمود و با استفاده از حکومت ارتباط خود را با مردم حفظ و مسائل را گاه بگاه مطرح و مردم را روشن فرموده و از مخالفان حکومت حمایت نمودند که امیدوارم انشاا.. همه مان در رابطه با مسائل اخلاقی، عبادتی، رسیدگی به فقراء و مستمندان و در رابطه با مسائل سیاسی و حکومتی از این امام بزرگوار تأسی و پیروی نمائیم و بدانیم که ارادتمند امام رضا(ع) باید خود را به اخلاق و آداب امام آراسته نماید و صرف اینکه شیعه بوده و اهل بصیرت و دشمن شناسی و دوست شناسی نباشیم کافی نیست.

امام جمعه اهر با اشاره به ابزار های جدیدی که شیاطین روزگار و سلطه گران عالم با استفاده از آنها در صدد لطمه زدن به دین و دیانت ما هستند، تصریح کرد: متأسفانه ابزاری جدیدی همچون شبکه تلگرام و شبکه های اجتماعی اعم از فیس بوک و واتساپ و اینستاگرام و امثال اینها که می توانیم از آنها استفاده بهتری نمائیم، در اختیار غرب و سلطه گران عالم قرار گرفته است و توسط استکبار جهانی در مسائل خلاف و مسائل ضد ارزشی و ضد اخلاقی بکار گرفته می شود که لازم است شبکه پیام رسانی و اجتماعی ملی ایجاد و نحوه استفاده بهینه از اینها برای جوانان و نوجوانان تبیین و روشن گردد و والدین محترم و مربیان دلسوز باید فرزندان خود را توجیه نمایند و خطرات و تبعات اینها را بازگویی نمایند تا خدای ناکرده بیشتر از این متضرر نگردیم.

حاجی زاده به بیستم آذر سالروز شهادت آیت ا.. دستغیب اشاره نموده و افزود: این شهید محراب و سایر بزرگان سوای مسائل سیاسی و ولایی اهتمام جدی به مسئله نماز داشتند که مسئله قطع مصاحبه حضرت امام (ره) با خبرنگاران در نوفل لوشاتو بخاطر اقامه نماز نمونه بارزی از سیره این بزرگان است که برای ما در همه جهات مخصوصاً در جهت حفظ اوقات نماز اسوه هستند.

وی ضمن آرزوی قبولی زیارت زائرینی که برای زیارت حضرت امام رضا(ع) عازم مشهد مقدس شده اند، خاطرنشان کرد: از جمله امامانی که زیارتشان مورد توجه بوده و ثواب بیشتری برایش بیان گردیده، زیارت امام رضا(ع) است و لازم است برای بهره مندی از ثواب این زیارت، آن عده از عزیزانی که توفیق حضور در بارگاه ملکوتی این امام بزرگوار برایشان میسر نگردیده است در زیارت از راه دوری که در سالروز شهادت ثامن الحجج(ع) در مصلای نماز جمعه برگزار خواهد شد شرکت نمایند که جا دارد از مردم ولایتمدار شهرمان که در زیارت از بعید رسول ا.. الاعظم(ص) شرکت کرده بودند تقدیر و تشکر نمایم.

خطیب نماز جمعه هجرت پیامبر عظیم الشأن اسلام از مکه معظمه به مدینه منوره و لیله المبیت را از وقایع مهم برشمرده و ادامه داد: در فضائل امیرالمؤمنین این نکته خیلی مهم است که خود را فدای پیامبر کرده و نقشه کفار قریش را در به قتل رساندن پیامبر خدا نقش بر آب نمود که این هجرت بعنوان مبدأ تاریخ هجری قمری برای ما مشخص شده است.

امام جمعه اهر به ۲۶ آذر روز حمل و نقل و رانندگان اشاره نموده و ضمن تقدیر و تشکر از کسانی که در طول جاده ها در جهت جابجایی مسافر و حمل بار و ایجاد جاده های ارتباطی متحمل زحماتی می شوند، یادآور شد: با توجه به تلاش بی وقفه پلیس در طول جاده ها در جهت تأمین امنیت مردم، لازم است رانندگان در جهت رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی اهتمام جدی داشته باشند که بی توجهی به این مقررات موجب خسران خواهد بود چرا که بخشی از تلفات جاده ای به بی احتیاطی رانندگان برمی گردد و با توجه به اینکه مقررات راهنمایی و رانندگی بخشی از مقررات نظام جمهوری اسلامی است عمل کردن به این مقررات بنا به فتوای حضرت امام (ره) و سایر مراجع بزرگوار واجب است و نیز لازم است رانندگان محترم شئونات اخلاقی و دینی را مخصوصاً در طول سفر حفظ نموده و در اوقات نماز با مسافرین همکاری لازم را بنمایند.

وی با اشاره به اینکه در حدود ۵۰۰۰ نفر از مددجویان کمیته امداد در قالب طرح حج فقراء به پابوس امام رضا(ع) اعزام خواهند شد، از خیرین محترم خواست کمیته امداد را در این طرح معنوی و بزرگ یاری نمایند که دارای اجر و ثواب بسیاری است.

حاجی زاده با تأکید بر اینکه در جمهوری اسلامی تمام کارها باید اخلاق مدارانه باشد، تصریح کرد: مسئله اخلاق و مسئله انسانیت از مسائل بسیار مهم یک جامعه اسلامی و انسانی است و لازم است از پول مداری پرهیز گردد و اگر کسی مسلمان هم نباشد هیچوقت نباید انسانیت خود را از دست بدهد بطوریکه حادثه بیمارستان خمینی شهر اصفهان موجب ناراحتی و نگرانی اکثر مردم گردید چرا که بخاطر اندکی پول از انجام امورات درمانی یک نفر کودک سرباز زده و ضمن ایجاد جوی ناخوشایند در کشور، تمام خدمات و خصوصاً خدمات دولت حاضر را در زمینه بهداشت و درمان تحت الشعاع قرار دادند که امیدواریم منبعد شاهد این قبیل اتفاقات نباشیم و مسئولین با متخلفان برخورد جدی نمایند.

وی ۱۶ آذر را روز استقلال خواهی و روز تجلی روحیه ضد استکباری دانشجویان دانسته و ادامه داد: متأسفانه بعضی از افراد از این روز سوء استفاده نموده و بحث های جناحی و مسائل دشمن خوشحال کن را پیش می آورند که لازم است ما جریانات و رویدادهای تاریخی با دقت حفظ نمائیم و از این روزها استفاده جناحی نکرده و در صدد تحریک دانشجویان برنیامده و بجای اصلاح، افساد ببار نیاوریم و مواظب باشیم تا خدای ناکرده طوری نباشد که دشمن از این سخنرانی ها سوء استفاده نماید که اگر ذره ای دقت ننمائیم عناصر ضد دین و افراد غیر متعهد نفوذ کرده و در آینده همه چیز را از بین خواهند برد، همانطورکه امام (ره) می فرماید: آنها برای پنجاه سال دیگر، برای سی سال دیگر حالا نقشه درست می‏کنند. حالا نقشه می‏کشند که سی سال دیگر نتیجه بگیرند؛ یعنی، اگر ـ خدای نخواسته ـ دانشگاه ما یک انحرافی پیدا بکند، بعد از سی سال نتیجه‏اش را آنها می‏گیرند که لازم است اساتید بزرگوار و رؤسای دانشگاه ها و خود دانشجویان دقت نمایند که بعضی ها دلسوز نیستند چرا که اگر دلسوز باشند بعضی ها را که حامی فتنه هستند، برای سخنرانی به دانشگاه ها دعوت نمی نمایند.

امام جمعه اهر به توجه به فرا رسیدن ایام ثبت نام از نامزدهای انتخاباتی مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به اینکه وارد فضای دیگری از انتخابات می شویم باید مردم و مسئولین رعایت دقیق قانون را بنمایند و عملی خارج از مقررات نظام اسلامی انجام نداده و ضمن قدردانی از شورای محترم نگهبان، ابهت و عظمت این شورا را حفظ نمائیم که مسئولیتی سخت بر دوش دارند و بدانیم که اعضای این شورا منصوبین ولی امر مسلمین هستند و اجازه سوء استفاده را به دشمن ندهیم و توصیه می نمایم که افرادی که واجد شرایط هستند احساس مسئولیت نموده و وارد صحنه شوند و افرادی هم که واجد شرایط نیستند از ثبت نام خودداری نمایند و دچار مسائل نفسانی نشوند که وقت دست اندرکاران و اعضای محترم شورای نگهبان بیخود گرفته نشود.

خطیب نماز جمعه با استناد به آیه ۱۵۰ سوره آل عمران تصریح کرد: کشور ما خدا محور بوده و ذره ای ارزش به به سلطه گران عالم قائل نیست و بهترین یاور و مولای ما خداوند متعال است نه آمریکا و سایر سلطه گران و اکنون که منطقه ما به دو قسمت مقاومت و حکومت های مخالف مقاومت تقسیم شده است، ایران از جبهه مقاومت یعنی از حزب ا.. لبنان و حماس و جهاد اسلامی سوریه و عراق و … حمایت و به آنها خدمات مستشاری ارائه می کند و در مقابل مخالفین این جبهه شامل رژیم صهیونیستی و آمریکا و هم پیمانانش که متأسفانه عربستان و ترکیه و قطر در رأس اینها قرار دارند. چرا ترکیه به عراق نیرو اعزام کرده است؟ چون در مقابل جبهه مقاومت قرار گرفته و در ظاهر دم از مبارزه با تروریسم زده و در باطن از آنها حمایت می کنند. حاکمیت ترکیه با آبرویی که این کشور و مردم آن در منطقه کسب نموده بازی کرده و می خواهد آن را در راه اهداف استکبار جهانی و اجانب و مشرکین بر باد داده و منطقه را به چالش بکشند که امیدواریم به خود آمده و سیاست غلطی را که در پیش گرفته اند رها و به جای خدا دامن شیطان را نگیرند و بدانند که آمریکا در تنگناها پشت اینها را خالی خواهد کرد همانطور که تجربه بارها این نکته را ثابت کرده است.

حاجی زاده با ابراز تأسف از جریان نارداران جمهوری آذربایجان افزود: این اتفاق نباید می افتاد که متأسفانه چند نفر مسلمان که برای عزاداری امام حسین (ع) جمع شده بودند، با مظلومیت در این جریان از دنیا رفتند. حاکمیتی که وابسته به استکبار بوده باشد پلیسی بهتر از این نخواهد داشت. مسلم است که مردم هر چه قدر بیشتر خداجو بوده باشند برای کشورشان برکت به همراه خواهند آورد اما این ریزه خواران استکبار این را نمی فهمند و در صدد شکار افراد مخلص و مسلمان و خداجو هستند چرا که در مقابل سیاست های غلط خود اینها را سد راه خود می بینند لذا امیدواریم حاکمیت جمهوری آذربایجان انشاا.. در سیاست خود تجدید نظر نموده و با اعتقادات و حب اهل بیت و حب الحسین مردم بازی نکنند و بدانند که اگر این نابخردی را ادامه دهند از این مردم جواب دندان شکنی دریافت خواهند نمود.

وی در پایان ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید تندگویان از خداوند متعال برای این شهید علو درجات را خواستار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.