کد خبر : 55582
تاریخ انتشار : جمعه 4 دسامبر 2015 - 23:47
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای عصبانیت دولت آلمان از گزارش سرویس اطلاعات این کشور درباره عربستان بسته هستند

عصبانیت دولت آلمان از گزارش سرویس اطلاعات این کشور درباره عربستان

عصبانیت دولت آلمان از گزارش سرویس اطلاعات این کشور درباره عربستان

به گزارش اهروصال به نقل از فارس، دولت آلمان از گزارش سرویس اطلاعات این کشور(BND) درباره عربستان سعودی ابراز ناخرسندی کرد. بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه آلمان اعلام کرد که دولت این کشور موضعی به دور از هشدار سرویس امنیتی در برابر عربستان دارد.  سرویس اطلاعات آلمان قطعا برای سیاست خارجی صحبت نمی‌کند. در

به گزارش اهروصال به نقل از فارس، دولت آلمان از گزارش سرویس اطلاعات این کشور(BND) درباره عربستان سعودی ابراز ناخرسندی کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه آلمان اعلام کرد که دولت این کشور موضعی به دور از هشدار سرویس امنیتی در برابر عربستان دارد.  سرویس اطلاعات آلمان قطعا برای سیاست خارجی صحبت نمی‌کند. در این هشدار به نقش عربستان سعودی در بی‌ثباتی منطقه اشاره شده است.

برخی منابع آلمانی از واکنش دولت عربستان به این گزارش خبر داده‌اند.وزارت خارجه آلمان همچنین افزود: «قطعا چنین اقدامی بدون واکنش نخواهد ماند. (چرا که) ما و دولت عربستان سعودی در سطوح مختلف در حال مذاکره هستیم.»

سرویس اطلاعات خارجی آلمان چهارشنبه گذشته در گزارشی درباره مواضع عربستان سعودی در رقابت با ایران و سیاست «مداخله‌جویانه» ریاض در مسائل خاورمیانه هشدار داد.

در بخشی از گزارش سرویس اطلاعات خارجی آلمان با عنوان «عربستان سعودی قدرت سنی منطقه‌ای در حوزه‌ی تنش میان تغییر پارادایم سیاست خارجی و تثبیت سیاست داخلی»، درباره سیاست خارجی ریاض در قبال مسائل خاورمیانه هشدار داده شده است.

در این گزارش همچنین آمده که عربستان سعودی در حال از دست دادن اعتمادش به آمریکا به عنوان «ضامن نظم خاورمیانه» از دست داده و به همین دلیل به نظر می‌رسد ریاض آماده پذیرفتن خطرات و ریسک‌های بیشتر در «رقابت با ایران» شده است.

سرویس اطلاعات خارجی آلمان همچنین با اشاره به تحولات سوریه، لبنان، بحرین و عراق و رقابت‌های ریاض و تهران تاکید شده که عربستان سعودی به طرز فزاینده‌ای آماده پذیرش خطرات نظامی، سیاسی و مالی شده است تا مانع از دست دادن نفوذ خود در منطقه شود.

در این گزارش با مثال زدن از تاکید و اصرار کنار رفتن «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه تصریح شده است: «موضع‌گیری بسیار محتاطانه رهبران قدیمی خاندان سلطنتی جای خود را به سیاست مداخله‌جویی آنی داده است.»

انتهای‌پیام/م

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.