کد خبر : 55339
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 3 دسامبر 2015 - 11:01
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای واکنش‌ واشنگتن و تل‌آویو به گزارش آمانو از موضوع ادعایی PMD بسته هستند

واکنش‌ واشنگتن و تل‌آویو به گزارش آمانو از موضوع ادعایی PMD

واکنش‌ واشنگتن و تل‌آویو به گزارش آمانو از موضوع ادعایی PMD

به گزارش اهروصال به نقل از فارس، مقامات واشنگتن و تل‌آویو، ساعاتی بعد از انتشار گزارش یوکیا آمانو، درباره موضوع ادعایی «ابعاد نظامی احتمالی» در پرونده هسته‌ای ایران، به آن واکنش نشان دادند.  سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، با استقبال از گزارش آژانس گفت که این گزارش می‌تواند مسیر حذف تحریم‌های اقتصادی علیه ایران تا ژانویه

به گزارش اهروصال به نقل از فارس، مقامات واشنگتن و تل‌آویو، ساعاتی بعد از انتشار گزارش یوکیا آمانو، درباره موضوع ادعایی «ابعاد نظامی احتمالی» در پرونده هسته‌ای ایران، به آن واکنش نشان دادند. 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، با استقبال از گزارش آژانس گفت که این گزارش می‌تواند مسیر حذف تحریم‌های اقتصادی علیه ایران تا ژانویه را میسر کند. 

وال استریت‌ژورنال به نقل از مقام های رسمی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که به نظر می رسد همکاری ایران با آژانس در طول پنج ماه گذشته برای اینکه توافق نهایی ایران و جامعه جهانی رو به جلو پیش برود، کافی است.

منابع مورد استناد وال‌استریت‌ژورنال علاوه بر این از احتمال ادامه انتقادات در آمریکا برای لغو تحریم‌ها علیه ایران خبر داده‌اند. 

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم به این گزارش واکنش نشان داد و با اشاره به بخشی از ادعاهای آژانس درباره اینکه ایران پیش از سال ۲۰۰۳ برخی اقدامات تحقیق و توسعه در زمینه سلاح‌های اتمی انجام داده است خواستار گسترش تحقیقات این نهاد بین‌المللی درباره پرونده هسته‌ای ایران شد.  

وی همچنین مدعی شد این گزارش وجود جنبه‌های نظامی در برنامه هسته‌ای ایران را تأیید می‌کند. 

انتهای پیام/ 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.