کد خبر : 55308
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 دسامبر 2015 - 22:13
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای روسیه مستنداتی از تجارت نفت ترکیه با داعش منتشر کرد+تصاویر بسته هستند

روسیه مستنداتی از تجارت نفت ترکیه با داعش منتشر کرد+تصاویر

روسیه مستنداتی از تجارت نفت ترکیه با داعش منتشر کرد+تصاویر

به گزارش اهروصال به نقل از فارس، بنا به گزارش اسپوتنیک، ستاد کل روسیه شواهد غیرقابل انکاری از مشارکت ترکیه در تجارت غیرقانونی نفت در اختیار دارد. مسکو از ترکیه خواسته است تا دسترسی به مکان‌هایی که مراکز تجارت نفت داعش مستقر شده است را باز گذارد. «آناتولی آنتونوف» معاون وزیر دفاع روسیه اعلام کرد:

به گزارش اهروصال به نقل از فارس، بنا به گزارش اسپوتنیک، ستاد کل روسیه شواهد غیرقابل انکاری از مشارکت ترکیه در تجارت غیرقانونی نفت در اختیار دارد. مسکو از ترکیه خواسته است تا دسترسی به مکان‌هایی که مراکز تجارت نفت داعش مستقر شده است را باز گذارد.

«آناتولی آنتونوف» معاون وزیر دفاع روسیه اعلام کرد: «اگر چیزی در این مسیرها وجود ندارد، بنابراین قلمروهایی که درباره آن سوالاتی وجود دارد باید مورد بازرسی قرار گیرد».

«سرگئی رودسکوی» رئیس فرماندهی عملیاتی ستادکل روسیه اعلام کرد: ما سه مسیر اصلی را شناسایی کردیم. مسیر غربی از شمال به بنادر ترکیه در مدیترانه منتهی می‌شود. از شمال به پالایشگاه نفت پاتما منتهی می‌شود و از شرق به نقطه انتقالی کازری منتهی می‌شود.

 

وزارت دفاع روسیه همچنین تصاویری از ستون‌هایی از تانکرهای سوخت نفت در مرز ترکیه و سوریه ارائه داده است. تانکرهای سوخت به صورت آزادانه از مرز بین ترکه و عراق عبور می‌کند.

فرماندهی عملیاتی ستاد کل روسیه اعلام کرد که نفت مناطق تحت کنترل داعش در سوریه بعد از انتقال به ترکیه، برای فراوری به یک کشور سوم منتقل می‌شود.

سرگئی رودسکوی به خبرنگاران گفت: «طبق برآوردها، درآمدهای تروریست‌ها از تجارت نفت کمتر از ۳ میلیون دلار در روز نیست. بعد از حملات هوایی، درآمدها به کمتر از ۱٫۵ میلیون دلار در روز رسید».

 

روز دوشنبه هفته جاری، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که مسکو شواهدی دارد که ترکیه برای محافظت از نقل و انتقال نفت از داعش به ترکیه، جنگده روسی را زده است و همچنین اعلام کرد که نفت میدان‌های تحت کنترل داعش در مقیاس صنعتی به ترکیه صادر می شود.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه ضمن رد این اظهارات پوتین گفته است که اگر شواهد روسیه درست باشد از سمت خود استعفا می‌کند.

 

انتهای پیام/م

http://fna.ir/V8WG9Q
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.