کد خبر : 51852
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 نوامبر 2015 - 8:11
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای برپایی بیش از ۴۰ نمایشگاه کتاب در مدارس مختلف شهرستان اهر بسته هستند

برپایی بیش از ۴۰ نمایشگاه کتاب در مدارس مختلف شهرستان اهر

برپایی بیش از ۴۰ نمایشگاه کتاب در مدارس مختلف شهرستان اهر

به گزارش خبرنگار اهروصال، حیدر پورسلیمان نیز در جلسه کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان اهر، اظهار داشت: تمامی مدارس راهنمایی، ابتدایی و متوسطه در سطح شهرستان اهر دارای کتابخانه دائمی هستند. وی با اشاره به اینکه ۵۰ هزار نمایشگاه کتاب در ۵۰ هزار مدرسه کشور به مناسبت هفته کتاب دایر می‌شود، افزود: سیاست‌های وزارت آموزش

به گزارش خبرنگار اهروصال، حیدر پورسلیمان نیز در جلسه کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان اهر، اظهار داشت: تمامی مدارس راهنمایی، ابتدایی و متوسطه در سطح شهرستان اهر دارای کتابخانه دائمی هستند.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ هزار نمایشگاه کتاب در ۵۰ هزار مدرسه کشور به مناسبت هفته کتاب دایر می‌شود، افزود: سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش برپایی نمایشگاه کتاب در مدارس کشور بوده که بیش از ۴۰ نمایشگاه در مدارس مختلف شهرستان اهر به مناسبت هفته کتاب دایر می‌شود.

پورسلیمان ادامه داد: با این عنوان برای هر دوره تحصیلی دخترانه و پسرانه راهنمایی و دبیرستان هر کدام با ۵ سهمیه نمایشگاه کتاب و همچنین در ۱۰ مدرسه ابتدائی پسرانه و ۱۰ مدرسه ابتدائی دخترانه نمایشگاه کتاب برپا خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اهر از تخفیف ۲۰ درصدی فروش کتاب در ۴۰ نمایشگاه کتاب مدارس شهرستان اهر خبر داد و گفت: اداره کل آموزش و پرورش با توزیع کتاب‌ها در بین مدارس آذربایجان شرقی و با ۲۰ درصد تخفیف ویژه هفته کتاب فروخته می‌شود.

وی با بیان اینکه کشور ما از نظر انتشار کتاب‌های قوی و فرهنگ مطالعه مفید کم و کاستی‌هایی دارد، اضافه کرد: کتاب‌هایی که در نمایشگاه کتاب ۴۰ مدرسه به فروش نرسد با همکاری مدیران و آموزش و پرورش کتاب‌های فروخته نشده به کتابخانه‌های عمومی شهر اهر اهدا می‌شود تا دانش در هنگام مراجعه به کتابخانه از آن‌ها بهره مند شوند.

پورسلیمان تصریح کرد: سال گذشته ۳۵ نمایشگاه کتاب در مدارس دایر شده بود و امسال این رقم به ۴۰ مدرسه افزایش یافته است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اهر در پایان با تاکید بر اینکه نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی برای انسان باید از کودکی آموخته شود، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ کتابخوانی می‌کوشد و برای اثرگذاری بیشتر به همکاری پدران و مادران و رسانه‌ها نیازمند است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.