کد خبر : 48044
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 اکتبر 2015 - 11:24
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای راه‌اندازی ۷۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد طی سال جاری در کشور بسته هستند

راه‌اندازی ۷۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد طی سال جاری در کشور

راه‌اندازی ۷۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد طی سال جاری در کشور

محمدرضا جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار اهروصال، با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور ثمرات ارزشمندی در بحث ترویج فرهنگ دینی و تبیین مؤلفه‌های تراز اسلامی به همراه داشته است، اظهار داشت: رسیدن مساجد به مؤلفه‌های طراز اسلامی، برگرفته از قرآن کریم و سیره نبوی است. وی افزود: مسجدی که به معنای

محمدرضا جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار اهروصال، با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور ثمرات ارزشمندی در بحث ترویج فرهنگ دینی و تبیین مؤلفه‌های تراز اسلامی به همراه داشته است، اظهار داشت: رسیدن مساجد به مؤلفه‌های طراز اسلامی، برگرفته از قرآن کریم و سیره نبوی است.

وی افزود: مسجدی که به معنای واقعی خود برسد مهد پرورش انسان‌های عابد و انقلابی بوده و به مهد تعلیم و تربیت انسان‌های شجاع، فهیم، دانشمند، عالم و زمینه ساز ظهور ولی‌عصر (عج) تبدیل خواهد کرد.

جعفری بابیان اینکه تمامی انقلاب‌ها و مردان انقلابی از همین مساجد نشأت‌گرفته است، افزود: با احیای کارکردهای فرهنگی و هنری و معرفی مؤلفه‌های طراز اسلامی مساجد همه توطئه‌ها به‌خودی‌خود خنثی می‌شود.

معاون آموزشی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور راه رسیدن هر مسجد به طراز اسلامی را تبعیت اهالی هر محله از ائمه جماعت دانست و تصریح کرد: در بحث متانت، اعم از تطهیر بودن زمین، مورد توجه قرار گرفتن متولیان ساخت مساجد، معماری برگرفته از سبک معماری اسلامی و تأمین نیازهای مردم باید مورد توجه مساجد طراز اسلامی باشد.

وی به فعالیت‌هایی که بایستی در مساجد به آن پرداخته شود نیز اشاره کرد و اظهار داشت: راه‌اندازی کانون‌های فرهنگ هنری در مساجد کشور و جذب نسل جوان، خطرات رخنه فرهنگی و یا همان تهاجمات فرهنگ غربی را کاهش می‌دهد.

جعفری شناسایی و تأمین نیازهای مردم را از دیگر برنامه‌های مساجد کشور برشمرد و بیان کرد: متولیان باید درد و مشکلات مردم را کاملاً درک کنند و با تلاش معنوی، دینی و علمی‌شان مسجد را به طرازهای اسلامی برساند.

معاون آموزشی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری مشروعیت کانون‌های فرهنگی مساجد را کامل کردند، عنوان کرد: کانون‌های فرهنگی مساجد کشور طی سال‌های فعالیت مقبولیت‌هایی نیز داشتند و با جذب و نگهداشت جوانان در مساجد به محبوبیت هم می‌رسند.

وی با تأکید بر اینکه متولیان مساجد توصیه‌های رهبر معظم را مورد توجه قرار دهند، اظهار کرد: وظیفه اصلی ائمه جماعات و متولیان مساجد فضای کافی را در عرصه‌های فکری، فرهنگی و علمی برای رشد و تکامل جوانان محیا کنند.

جعفری از راه‌اندازی ۷۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد طی شش‌ماهه نخست سال جاری در سطح کشور خبر داد و یادآور شد: با برنامه‌های ستاد عالی تعداد کانون‌های فرهنگی مساجد در کشور تا پایان امسال به ۲۲ هزار مورد خواهد رسید.

معاون آموزشی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در پایان خاطرنشان کرد: برای هر کانون فرهنگی که افتتاح شود ۱۱ میلیون ریال سرانه و تجهیزات حداقلی اختصاص می‌یابد و در طول هرسال سرانه تخصیص‌یافته و با برنامه در نظر گرفته‌شده از تمامی کانون‌های فرهنگی کشور موردحمایت قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.