کد خبر : 46202
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 1 اکتبر 2015 - 13:13
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای هشدار رهبری به عربستان در دفاع از مسلمین بود بسته هستند

هشدار رهبری به عربستان در دفاع از مسلمین بود

هشدار رهبری به عربستان در دفاع از مسلمین بود

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دولتمردان در کنار تذکرات صریح و به موقع رهبر معظم انقلاب باید با لحنی قاطع و شیوه‌ای مناسب استیفای حقوق و بازگشت سالم حجاج به کشور را پیگیری کنند. به گزارش اهروصال، آیت الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه پس از سخنان





عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دولتمردان در کنار تذکرات صریح و به موقع رهبر معظم انقلاب باید با لحنی قاطع و شیوه‌ای مناسب استیفای حقوق و بازگشت سالم حجاج به کشور را پیگیری کنند.

به گزارش اهروصال، آیت الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه پس از سخنان قاطع رهبر معظم انقلاب و هشدار به دولت عربستان سعودی، وظیفه دستگاه دیپلماسی و دولت چه خواهد بود؟ اظهار کرد: امروز عربستان مسئولیت مستقیم حقوقی، سیاسی، بین المللی و اخلاقی در رابطه با آسیب دیدگان حادثه منا دارد و موظف به پاسخگویی است. نظام جمهوری اسلامی نیز باید با تمام ظرفیت سیاسی، حقوقی و دیپلماتیک خود استیفای حقوق زائران مظلوم و دست اندازی به حیثت و عزت حجاج بیت الله الحرام را دنبال کند.

وی افزود: جمهوری اسلامی هرگز بدنبال جنگ نیابتی نیست ولی آمریکا و صهیونیزم در منطقه بدنبال جنگ های نیابتی هستند اما ایران با تمام ظرفیت و توان جلوی نفوذ آمریکا و صهیونیست‌ها را در منطقه می‌گیرد و در مقابل جنگ نیابتی مزدوران آنها سیاست بازدارندگی دفاعی خواهد داشت.

آیت الله کعبی تاکید کرد: سیاست بازدارنده دفاعی جمهوری اسلامی در حمایت از مظلومان است و هیچگاه ظلم را نمی پذیرد. امروز عربستان جزو مصداق های بارز جبهه ظلم و استکبار است و در واقع سعودی‌ها از طرف آمریکا و صهیونیست برای راه اندازی یک جنگ نیابتی تحریک می شوند.

وی تصریح کرد: جنگ افروزی عربستان در یمن نشان دهنده این است که نمی تواند مردم یمن را تحمل کند زیرا مردم این کشور می خواهند نظام سیاسی مستقلی را مبتنی بر آزادی و حقوق خود انتخاب کنند.

ساختار سیاسی دولت سعودی باید از اداره حرمین شریفین جدا باشد

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هشدار امروز رهبر معظم انقلاب به حکام سعودی در جهت دفاع از حقوق مظلومان، حجاج جان باخته و در حمایت از عزت اسلامی در راستای حفظ قداست حرمین شریفین بود، گفت: مسئولان عربستان از میزبان بودن خود و مسئله کنگره و مناسک جهانی حج برای تبلیغ وهابیت سواستفاده می کنند و ما باید کاری کنیم که ساختار سیاسی دولت سعودی از مسئله اداره حرمین شریفین جدا باشد.

آیت الله کعبی حادثه منا را فراتر از بی تدبیری و مدیریت غلط دولت سعودی دانست و خاطرنشان کرد: این حادثه در واقع جنایتی از پیش تعیین شده برای ضربه زدن به قداست حج و ناامن جلوه دادن مراسم سالانه مسلمین است.

وی با اشاره به ضرورت تشکیل یک کمیته حقیقت یاب اظهار کرد: این کمیته باید با مشارکت کشورهای آسیب دیده و نظام جمهوری اسلامی هرچه سریعتر تشکیل و موضوع پیگیری شود. گزارش این کمیته می‌تواند مبنایی برای یک تحول در رابطه با روابط بین ملل اسلامی برای برگزاری مراسم حجی متناسب با شئون امت اسلامی باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مسئولان نظام و دولتمردان از ابتدای وقوع این حادثه متناسب با حجم آن به موقع عمل کردند، تصریح کرد: در ابتدا کمیته ای در وزارت خارجه و سپس جلسه فوق العاده‌ای در هیئت دولت و شورای عالی امنیت ملی تشکیل شد و همچنین قوه قضائیه، دادستان کل کشور را مامور به شکایت های حقوقی علیه عربستان کرد اما باید گفت این دولت سعودی است که با خیره‌سری، قلدری و بدون رعایت پروتکل های بین المللی و توجه به حقوق بشر، سنگ اندازی و بی اعتنایی می کند.

آیت الله کعبی تاکید کرد: بنابراین دولتمردان جمهوری اسلامی در کنار تذکرات صریح، قاطع و به موقع رهبر معظم انقلاب باید با لحنی محکم و شیوه ای مناسب استیفای حقوق و بازگشت سالم حجاج را پیگیری کنند و تلاش های بین المللی داشته باشند و به نظام سعودی فشارهای بیشتر دیپلماتیک بیاورند.

منبع:مهر

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.