کد خبر : 45828
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 29 سپتامبر 2015 - 22:41
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ظریف: برای حل بحران سوریه باید از پیش شرط‌های غیرمعقول اجتناب کرد بسته هستند

ظریف: برای حل بحران سوریه باید از پیش شرط‌های غیرمعقول اجتناب کرد

ظریف: برای حل بحران سوریه باید از  پیش شرط‌های غیرمعقول اجتناب کرد

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با همتای کروات خود گفت که خاتمه یافتن درگیری‌ها در سوریه و نیل به یک راه حل عادلانه برای نیل به صلحی پایدار در این کشور در گرو تشکیل یک دولت انتقالی فراگیر با حضور طرف‌های ذیربط است. به گزارش اهروصال به نقل از تسنیم، محمد جواد ظریف، وزیر





وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با همتای کروات خود گفت که خاتمه یافتن درگیری‌ها در سوریه و نیل به یک راه حل عادلانه برای نیل به صلحی پایدار در این کشور در گرو تشکیل یک دولت انتقالی فراگیر با حضور طرف‌های ذیربط است.

به گزارش اهروصال به نقل از تسنیم، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران وخانم وسنا پوسیچ (vesna pusic) وزیر خارجه کرواسی پیش از ظهر امروز در حاشیه هفتادمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با یکدیگر ملاقات کردند.

طی این دیدار، وزیر خارجه کرواسی ضمن تبریک به همتای ایرانی خود در خصوص برجام، با اشاره به معضل آوارگان سوری و تاثیر آن بر کشورهای اروپائی از جمله کرواسی اظهار کرد که این پدیده می‌تواند تاثیر لازم بر جدیت کشورهای اروپائی برای حل بحران سوریه از طریق سیاسی و مسالمت‌آمیز بگذارد.

وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن ارائه توضیحی راجع به طرح سیاسی جمهوری اسلامی ایران برای حل بحران سوریه، خاتمه یافتن درگیری‌ها و نیل به یک راه حل عادلانه برای نیل به صلحی پایدار در سوریه را در گرو تشکیل یک دولت انتقالی فراگیر با حضور طرف‌های ذیربط و ضرورت اجتناب از پیش شرط‌های غیرمعقول که می‌تواند بحران سوریه را به درازا بکشاند، بر شمرد.

طرفین در ادامه گفتگوها بر ارتقاء روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، توریسم، دارو، حمل و نقل و افزایش ارتباطات پارلمانی و همچنین حمایت دو کشور ایران و کرواسی از یکدیگر در محافل بین‌المللی تاکید کردند. تبادل هیئت‌های سیاسی و تجاری و دعوت از یکدیگر برای انجام سفر به کشورهای متبوع مطرح و مورد استقبال طرفین قرار گرفت.

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.