کد خبر : 45690
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 سپتامبر 2015 - 23:56
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای جهان فهمید که ایجاد صلح در سوریه بدون اسد ممکن نیست بسته هستند

جهان فهمید که ایجاد صلح در سوریه بدون اسد ممکن نیست

جهان فهمید که ایجاد صلح در سوریه بدون اسد ممکن نیست

رئیس حزب جمهوری خلق ترکیه با تاکید بر اینکه تمام دنیا حالا فهمیده که ایجاد صلح در سوریه بدون اسد ممکن نیست انتقاد شدیدی را به سیاست های اردوغان در قبال سوریه وارد کرد. به گزارش اهروصال به نقل از تسنیم، “کمال قلیچ دار اوغلو”، رهبر حزب جمهوریخواه ترکیه در گفتگو با روزنامه اتریشی “استاندارد”





رئیس حزب جمهوری خلق ترکیه با تاکید بر اینکه تمام دنیا حالا فهمیده که ایجاد صلح در سوریه بدون اسد ممکن نیست انتقاد شدیدی را به سیاست های اردوغان در قبال سوریه وارد کرد.

به گزارش اهروصال به نقل از تسنیم، “کمال قلیچ دار اوغلو”، رهبر حزب جمهوریخواه ترکیه در گفتگو با روزنامه اتریشی “استاندارد” تاکید کرد: جمهوری ترکیه حالا یکی از عمیق ترین بحران های تاریخ خود را تجربه می کند. اردوغان حداقل ۴۰۰ نماینده را برای خود می خواهد و خواهان یک سیستم ریاست جمهوری است که در آن تنها وی حرف آخر را بزند. این خلاصه چیزی است که می توان گفت.

برنامه‌های اردوغان محقق نخواهد شد

وی افزود: اردوغان در انتخابات هفت ژوئن نتوانست آرزوی خود را برآورده کند و به همین دلیل وی مخالف تشکیل یک دولت ائتلافی بوده و انتخابات مجدد در اول نوامبر را مد نظر قرار داده است. اما برنامه های وی محقق نخواهد شد و ترکیه یک دولت سالم تر را دریافت خواهد کرد.

کمال قلیچ دار اوغلو افزود: حزب جمهوریخواه ترکیه مصمم است که کشور را به بخشی از جامعه متمدن تبدیل کند. ما ترکیه را از باتلاق خاورمیانه خارج می کنیم و برای صلح در منطقه خود مبارزه می کنیم.

این سیاستمدار ترک در بخش دیگری از این گفتگو درباره این اظهار نظر اردوغان مبنی بر اینکه یک مرحله موقت با اسد می تواند وجود داشته باشد گفت: اگر وی واقعا این را گفته باشد یک چرخش قابل توجه محسوب می شود. اما وی دوباره این را رد کرده است. اردوغان اسد را به عنوان دشمن خود اعلام کرده و حالا طبیعتا دشوار است که وی را شریک قرار دهد. اما تمام دنیا اکنون دریافته است که ایجاد صلح در سوریه بدون اسد امکان پذیر نیست.

وی افزود: اردوغان بهتر می داند که جنگ در سوریه برای ترکیه چه هزینه ای دارد. تقاص خطاهای اردوغان را در حال حاضر باید ترکیه پرداخت کند.

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.