کد خبر : 45670
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 سپتامبر 2015 - 23:52
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای افخم: اصول حقوق بشردوستانه بطورمکرر در یمن نقض می‌شود بسته هستند

افخم: اصول حقوق بشردوستانه بطورمکرر در یمن نقض می‌شود

افخم: اصول حقوق بشردوستانه بطورمکرر در یمن نقض می‌شود

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به حمله جنگنده‌های سعودی به یک منطقه در یمن که به کشته و مجروح شدن ده‌ها نفر منجر شد اعلام کرد که اصول حقوق بشر دوستانه بطور مکرر در یمن نقض می‌شود. به گزارش اهروصال به نقل از تسنیم، “مرضیه افخم” سخنگوی وزارت امور خارجه حملات هواپیماهای ائتلاف





سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به حمله جنگنده‌های سعودی به یک منطقه در یمن که به کشته و مجروح شدن ده‌ها نفر منجر شد اعلام کرد که اصول حقوق بشر دوستانه بطور مکرر در یمن نقض می‌شود.

به گزارش اهروصال به نقل از تسنیم، “مرضیه افخم” سخنگوی وزارت امور خارجه حملات هواپیماهای ائتلاف به رهبری  عربستان سعودی به منطقه المخا تعز که منجر به کشته و مجروح شدن ده ها نفر از شهروندان بیگناه یمنی از جمله زنان و کودکان گردید ، شدیدا محکوم کرد و خواستار رسیدگی سازمان ملل متحد و نهادهای بین المللی  به وضعیت فاجعه آمیزمردم  یمن در نتیجه این حملات شد.

افخم ضمن ابراز همدری با بازماندگان قربانیان این  حملات که  یک مراسم عروسی نیز ازاهداف آن بوده،  افزود :  حملات  مستمر به مناطق مسکونی و اهداف غیرنظامی و جلوگیری از دسترسی سازمان ها و نهادهای مسئول بین المللی در امر امداد رسانی نقض اصول و قواعد حقوق بشردوستانه محسوب می شود .

سخنگوی وزارت امور خارجه از سازمان ملل متحد و کشورهای موثر در بحران یمن خواست تا برای توقف فوری حملات تدابیر فوری اتخاذ نموده و اقدامات لازم برای حفاظت از سلامت و امنیت غیرنظامیان بویژه زنان و کودکان یمنی بعمل آورند.

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.