کد خبر : 45659
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 سپتامبر 2015 - 23:50
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای حمایت کامل روسیه از عراق در نبرد با داعش بسته هستند

حمایت کامل روسیه از عراق در نبرد با داعش

حمایت کامل روسیه از عراق در نبرد با داعش

رئیس جمهور روسیه در دیدار با نخست وزیر عراق تاکید کرد تلاش‌های روسیه بر مبارزه با داعش در سوریه و کمک تسلیحاتی به عراق در این زمینه متمرکز است. به گزارش اهروصال به نقل از  تسنیم به نقل از الفرات، حیدرالعبادی نخست وزیر عراق در حاشیه هفتادمین اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در





رئیس جمهور روسیه در دیدار با نخست وزیر عراق تاکید کرد تلاش‌های روسیه بر مبارزه با داعش در سوریه و کمک تسلیحاتی به عراق در این زمینه متمرکز است.

به گزارش اهروصال به نقل از  تسنیم به نقل از الفرات، حیدرالعبادی نخست وزیر عراق در حاشیه هفتادمین اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار کرد.

بر اساس بیانیه‌ای که دفتر حیدرالعبادی در این زمینه صادر کرده است، پوتین در این دیدار  تاکید کرد تلاش‌های روسیه در سوریه بر مبارزه با داعش متمرکز  است و همچنین این کشور به تسلیح عراق در جنگ با این باندهای تروریستی کمک می‌کند.

العبادی و پوتین در این دیدار اوضاع منطقه، تقویت روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف، جنگ علیه باندهای تروریستی داعش و حمایت تسلیحاتی روسیه از عراق را بررسی کردند.

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، العبادی و پوتین همچنین به خطر جنگجویان چچنی که به باند تروریستی داعش پیوسته اند، اشاره کردند و آن را خطری مشترک برای عراق و روسیه دانستند.

نخست وزیر عراق و رئیس جمهور روسیه همچنین درباره تقویت روابط دو کشور در زمینه امنیتی و اطلاعاتی و توسعه مناسبات دوجانبه در زمینه اقتصادی به ویژه انرژی بحث و تبادل نظر کردند.

بر اساس این بیانیه، پوتین بر حمایت کامل روسیه از عراق در جنگ با تروریسم و ادامه سرمایه‌گذاری کشورش در عراق به ویژه در زمینه انرژی تاکید کرد و گفت تلاش‌های روسیه در سوریه بر مبارزه با داعش متمرکز  است،‌همچنان‌که به تسلیح عراق در جنگ با این باندها کمک می‌کند.

نخست وزیر عراق هم بر اهمیت تشریک مساعی و یکپارچه شدن تلاش‌های بین المللی از جمله روسیه با عراق برای جنگ با باند تروریستی داعش که تهدیدی واقعی برای جهان و منطقه است، تاکید کرد.
انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.