کد خبر : 45401
تاریخ انتشار : شنبه 26 سپتامبر 2015 - 20:27
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای آتش بس ۶ ماهه در منطقه زبدانی سوریه اجرا می‌شود بسته هستند

آتش بس ۶ ماهه در منطقه زبدانی سوریه اجرا می‌شود

آتش بس ۶ ماهه در منطقه زبدانی سوریه اجرا می‌شود

مخالفان سوری امروز اعلام کردند در حال آماده شدن برای خروج از یک شهر محاصره شده در نزدیک مرزهای سوریه و لبنان در چارچوب یک طرح آتش بس مورد حمایت سازمان ملل و ایران هستند. به گزارش اهروصال، مخالفان سوری امروز اعلام کردند در حال آماده شدن برای خروج از یک شهر محاصره شده در





مخالفان سوری امروز اعلام کردند در حال آماده شدن برای خروج از یک شهر محاصره شده در نزدیک مرزهای سوریه و لبنان در چارچوب یک طرح آتش بس مورد حمایت سازمان ملل و ایران هستند.

به گزارش اهروصال، مخالفان سوری امروز اعلام کردند در حال آماده شدن برای خروج از یک شهر محاصره شده در نزدیک مرزهای سوریه و لبنان در چارچوب یک طرح آتش بس مورد حمایت سازمان ملل، ترکیه و با مشارکت ایران هستند.

این توافق در پی چندین هفته مذاکره در ترکیه و برای پایان دادن به محاصره مخالفان در منطقه زبدانی کسب شد. بر اساس توافق به دست آمده افراد مسلح وابسته به گروه (تروریستی) احرار الشام اجازه خروج  از این منطقه را دارند و در مقابل مردم روستاهای شیعه نشین الفوعه و کفریا به مناطق تحت کنترل دولت سوریه منتقل شوند.

 واشنگتن پست به نقل از مقامات رسمی نزدیک به این موضوع مدعی شد آتش بس حاکی از افزایش نفوذ ایران بر روی دولت بشار اسد است که به نمایندگی از دولت دمشق در رسیدن به این توافق مذاکره کرده است. این افراد گفته اند توافق در طی ۶ ماه اجرا خواهد شد و شامل تخلیه برنامه ریزی شده شورشیان و مردم عادی و نیز آزادی زندانیان توسط دولت دمشق است.

پیش  از این نیز با میانجیگری ایران، آتش بس مشابهی در شهر حمص برقرار شد و شمار زیادی از افراد مسلح این شهر را ترک کردند.

به گفته تحلیلگران توافق نشان دهنده افزایش نگرانی ایران و روسیه، دو متحد دولت بشار اسد است. مسکو در اقدامی هشدار آمیز نسبت به غرب اخیرا تعدادی از جنگنده ها و تسلیحات سنگین خود را در خاک سوریه مستقر کرده است، این اقدام با هدف تقویت موضع بشار اسد در مقابل گروه های تندرو همچون داعش و مخالفان صورت گرفته است.

سوریه از ۴ سال قبل تاکنون درگیر بحرانی شده که با حمایت کشورهای غربی و برخی کشورهای منطقه از مخالفان، گروه های تندور و تروریستی بیش از ۷ میلیون از مردم آواره شده اند و و بیش از ۲۰۰ هزار نفر هم کشته شده اند.

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.