کد خبر : 44404
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 سپتامبر 2015 - 23:22
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای کمبود بیش از ۷۰۰ معلم در آبادان در آستانه سال تحصیلی جدید بسته هستند

کمبود بیش از ۷۰۰ معلم در آبادان در آستانه سال تحصیلی جدید

کمبود بیش از ۷۰۰ معلم در آبادان در آستانه سال تحصیلی جدید

رئیس آموزش‌ و پرورش آبادان گفت: در شهرستان آبادان به ۷۰۰ نفر نیروی جدید نیازمندیم در حالی‌ که در آزمون استخدامی اخیر سهم تعداد معلم‌هایی که به آبادان اختصاص می‌یابد ۱۳ نفر است، یعنی کمتر از ۲ درصد از نیاز ما را برآورده می‌کند. به گزارش اهروصال به نقل از  تسنیم، جواد الوانیان در نشست





رئیس آموزش‌ و پرورش آبادان گفت: در شهرستان آبادان به ۷۰۰ نفر نیروی جدید نیازمندیم در حالی‌ که در آزمون استخدامی اخیر سهم تعداد معلم‌هایی که به آبادان اختصاص می‌یابد ۱۳ نفر است، یعنی کمتر از ۲ درصد از نیاز ما را برآورده می‌کند.

به گزارش اهروصال به نقل از  تسنیم، جواد الوانیان در نشست خبری رئیس اداره آموزش پرورش آبادان که عصر امروز به مناسبت شروع سال تحصیلی در سالن جلسات این اداره برگزار شد، اظهار داشت: آموزش‌وپرورش سه نقش عمده را در جامه ایفا می‌کند.

وی افزود: اولین نقش فرهنگ‌سازی است چرا که هم حافظ فرهنگ و هم عامل رشد فرهنگی در جامعه است و در رسیدن به اهداف والای فرهنگی نقش مؤثری دارد.

الوانیان با بیان اینکه آموزش‌ و پرورش مستقیماً با فرهنگ دینی و ملی جامعه سروکار دارد، عنوان کرد: اگر آموزش‌ و پرورش کار خود را مبنایی و باهدف مشخص انجام دهد نتیجه آن به نفع فرهنگ دینی و ملی ما ایرانیان است.

رئیس آموزش‌ و پرورش شهرستان آبادان با اشاره به تربیت نیروی انسانی به‌عنوان دومین نقش عمده آموزش‌ و پرورش، اظهار کرد: هر نیرویی که برای کشور مفید بوده ابتدا در آموزش‌ و پرورش رشد کرده است و در واقع شروع هر پیشرفتی ابتدا در این نهاد است.

وی با تأکید بر نقش غیرقابل‌ انکار آموزش‌  و پرورش در تربیت نیروی انسانی، بیان کرد: اگر این نهاد را از جامعه جدا کنیم هیچ نیروی مفیدی تربیت نمی‌شود.

الوانیان آموزش پرورش را عامل توسعه پایدار در کشور توصیف کرد و گفت: این عامل سومین نقش عمده نهاد آموزش‌ وپرورش را تشکیل می‌دهد.

رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان آبادان افزود: هر کشوری که قصد توسعه در زمینه‌های مختلف را داشته باشد توسعه را ابتدا از آموزش‌وپرورش آغاز می‌کند.

وی اظهار کرد: اگر به جایگاه رفیع معلم که جزء مهمی از نظام آموزشی است بی‌توجهی شود توسعه تربیت نیروی انسانی و حفظ فرهنگ محقق نمی‌شود.

۴۷ هزار دانش‌آموز در سال جدید

رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان آبادان بابیان اینکه امسال حدود ۴۷ هزار دانش‌آموز سال تحصیلی جدید را در شهرستان آبادان آغاز می‌کنند، اظهار داشت: امسال ۲۶۱ آموزشگاه در سطح شهرستان میزبان دانش‌آموزان هستند.

وی عنوان کرد: البته هنوز نتایج نهایی امتحان برخی دانش‌آموزان که در شهریورماه امتحان‌داده‌اند اعلام‌نشده است که پس‌ازاین اعلام می‌توان آمار دقیق‌تری دراین‌باره ارائه داد.

الوانیان با اشاره به جدا شدن دختر و پسر در مدارسی که به‌صورت دو نوبت کلاس برگزار می‌کنند، بیان کرد: در شهرستان چوئبده مدارسی که به این صورت بودند تفکیک شدند.

وی بابیان اینکه اخیراً وزارت آموزش‌وپرورش تصویب کرده که کلاس‌های اول تا سوم ابتدایی از کلاس‌های چهارم و پنجم مجزا شوند، اظهار کرد: امسال این کار در ۹ مدرسه در مقطع ابتدایی انجام‌شده است.

سرانه دولتی کافی نیست

رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان آبادان با اشاره به سرانه دانش‌آموزان و سرانه تعمیرات، بیان کرد: تاکنون سازمان منطقه آزاد اروند یک‌سوم از مبلغ آن را پرداخت کرده است.

وی اظهار داشت: سرانه دولتی که به آموزش پرورش پرداخت می‌شود به‌تنهایی کافی نیست به‌طوری‌که برای یک مدرسه دارای ۲۰۰ دانش‌آموز میزان سرانه سالانه یک‌میلیون و پانصد هزار تومان است که حتی کفاف قبوض دو ماه مدرسه را نیز نمی‌دهد.

الوانیان با اشاره به ۱۰۰۰ دستگاه کولری که سازمان منطقه آزاد اعلام کرده که به مدارس اختصاص‌یافته، اعلام کرد: سهم شهرستان آبادان از این تعداد ۳۵۰ دستگاه کولر است.

وی افزود: از این ۳۵۰ کولر نیز تمام آن‌ها به مدارس اختصاص نیافته و تعدادی از کولرها به امکان دیگر داده شد که با احتساب این تعداد سهم هر مدرسه بین ۲ تا ۳ کولر می‌شود.

سهم ۳ درصدی آبادان از استخدام‌های جدید

رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان آبادان عنوان کرد: در شهرستان آبادان به ۱۰۰ کلاس درس جدید نیاز داریم که از این تعداد ۴۰ کلاس در روستا و ۶۰ کلاس در شهر موردنیاز است.

وی کمبود شدید نیروی انسانی را یکی از مشکلات آموزش‌وپرورش آبادان خواند و بیان کرد: به ۵۰۰ نفر نیروی آموزشی، ۱۶۰ نفر نیروی خدماتی و ۴۰ نفر نیروی پرورشی در شهرستان آبادان نیاز داریم.

الوانیان بابیان اینکه مجموعاً در شهرستان آبادان به ۷۰۰ نفر نیروی جدید نیازمندیم، تصریح کرد: این در حالی است که در آزمون استخدامی اخیر سهم تعداد معلمی که به آبادان اختصاص می‌یابد ۱۳ نفر است یعنی کمتر از ۲ درصد از نیاز ما را برآورده می‌کند.

این مسئول اظهار کرد: متأسفانه سهم شهرستان آبادان از تعداد ۵۰۰ نفر نیرویی در این آزمون جذب می‌شود ۱۳ نفر یعنی کمتر از ۳ درصد است.

وی بیان کرد: تعداد ۱۳ نفر با ۷۰۰ نفر نیازمندی نیرو در آبادان تناسبی ندارد و این تعداد به‌هیچ‌وجه نیاز آموزش و روش آبادان به نیروی جدید را برطرف نمی‌سازد.

مدرسه ۸۰ ساله بازسازی نشده

رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان آبادان دوسوم مدارس آبادان را فرسوده توصیف کرد و گفت: به دلیل قدمت بالای این مدارس در ابتدا سازمان میراث فرهنگی آن‌ها را جزء میراث فرهنگی شهر دانست.

وی اظهار داشت: پس از درخواست ما مبنی بر نیاز به فضای آموزشی مناسب در شهرستان آبادان اجازه تخریب و بازسازی ۳۰ مدرسه به ما داده شد اما اعتبارات عمرانی برای این کار منظور نشد.

الوانیان افزود: تعداد بالای مدارس فرسوده در آبادان سبب کاهش کیفیت فضاهای آموزشی در این شهرستان شده است و نیاز به توجه مسئولان استانی و کشوری دارد.

رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان آبادان با اشاره به قانون اداره کل آموزش‌وپرورش مبنی بر نیاز به بازسازی مدارس با عمر ۲۰ ساله، عنوان کرد: درحالی‌که در آبادان مدارس با عمر ۵۰، ۷۰ و ۸۰ ساله وجود دارد و بودجه‌ای برای بازسازی آن‌ها موجود نیست.

۴۹۴۸ شکوفه به مدرسه می‌روند

الوانیان اظهار کرد: فردا ۴۹۴۸ دانش‌آموز وارد مقطع اول ابتدایی می‌شوند که به همین مناسبت زنگ شکوفه‌ها در ساعت ۷:۳۰ صبح در دبستان کمال‌الملک نواخته می‌شود.

وی اعلام کرد: همچنین فردا ۳۸۸۹ دانش‌آموز نیز در غالب جشن جوانه‌ها وارد مقطع هفتم متوسطه می‌شوند که به همین مناسبت نیز زنگ جوانه‌ها در ساعت ۸:۳۰ در دبیرستان شهیده مریم فرهانیان به صدا درمی‌آید.

رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان آبادان با اشاره به بوفه‌ها و مکان‌های فروش تغذیه در مدارس، بیان کرد: امسال نیز بر این مکان‌ها نظارت داریم و مدیر هر مدرسه را به‌عنوان مسئول مستقیم بوفه در نظر می‌گیریم.

الوانیان افزود: هر کجا کارشناسان ما یا کارشناسان بهداشتی مورد غیرقانونی یا غیربهداشتی به ما گزارش دادند ابتدا به‌طور کتبی هشدار می‌دهیم و در صورت تکرار طبق مقررات برخوردهای لازم انجام می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.