کد خبر : 44167
تاریخ انتشار : شنبه 19 سپتامبر 2015 - 23:44
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای محمدی: قشر کودک و نوجوان کشور خوراک بصری و تصویری مناسبی ندارند بسته هستند

محمدی: قشر کودک و نوجوان کشور خوراک بصری و تصویری مناسبی ندارند

محمدی: قشر کودک و نوجوان کشور خوراک بصری و تصویری مناسبی ندارند

کارگردان فیلم فرزانه با بیان اینکه ارتباط کودکان و نوجوانان کشور با سینما قطع شده، گفت: قشر کودک و نوجوان کشور خوراک بصری و تصویری مناسبی ندارند. به گزارش اهروصال، مهدی محمدی بدرآبادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: فیلم ۹۳ دقیقه‌ای فرزانه محصول سال ۱۳۹۳ از خراسان رضوی است که متقاضی حضور در





کارگردان فیلم فرزانه با بیان اینکه ارتباط کودکان و نوجوانان کشور با سینما قطع شده، گفت: قشر کودک و نوجوان کشور خوراک بصری و تصویری مناسبی ندارند.

به گزارش اهروصال، مهدی محمدی بدرآبادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: فیلم ۹۳ دقیقه‌ای فرزانه محصول سال ۱۳۹۳ از خراسان رضوی است که متقاضی حضور در بیست و نهمین دوره جشنواره بین المللی فیلمهای نوجوان شد در مورد بچه ۹ ساله‌ای است که در آستانه بلوغ قرار دارد و در این دوران با مشکلاتی مواجه می شود که در فیلم به آن پرداخته شده است.

وی بیان کرد: این فیلم برای مخاطبان نوجوانش خود باوری و اعتماد بنفس به ارمغان می آورد که وقتی بزرگتر می‌شوند نگاهشان را به پیرامون رشد بدهند و بدانند بزرگ شدن علاوه بر رشد جسمی با رشد عقلی نیز همراه است.

محمدی بدرآبادی با اشاره به اینکه در این فیلم بازیگران تئاتر خراسان رضوی حضور دارند، گفت: حسین طاهری، روشنک سه قلعگی، شیده یزدانی، امیرحسین رفیعا، پروا محزون، عباس طاهری و ندا اسدی بازیگران فیلم فرزانه هستند.

وی بیان کرد: سینمای ایران در چند سال گذشته مورد توجه قرار گرفته ولی متاسفانه در این میان از مهم‌ترین بخش سینمای کشور یعنی سینمای کودک و نوجوان غافل شده‎ایم در صورتی که سینمای کودک و نوجوان رکن اصلی سینما بوده و این بخش در پرورش آینده سازان کشور اثرگذار است.

محمدی بدآبادی گفت: متاسفانه فیلمسازان کشور اکنون به سمت تولید فیلمها با موضوع اجتماعی همانند فیلمهای اصغر فرهادی گرایش پیدا کرده اند ودیگر کمتر کسی نگران کودکان و نوجوانان کشور است تا برای آنها فیلم بسازد.

وی عنوان کرد: گروه سنی نوجوانان در مقطع حساسی قرار دارند که بسیاری از تفکرات و اندیشه‌های آنها در این مقطع شکل می‌گیرد که باید جدی گرفته شود چرا که در این دوران شخصیت فرد رشد کرده و تکامل روحی او انجام می‌گیرد.

سینمای کشور در اغما است/ ارتباط کودکان و نوجوانان کشور با سینما قطع شده

کارگردان فرزانه با بیان اینکه سینمای کشور در وضعیت خوبی به سر نمی برد و همانند بیمار در اغما است، گفت: در سینمای امروز باید نیاز تمام مخاطبان را در نظر گرفت ولی متأسفانه برخی از کارگردانان و فیلمسازان تولید فیلم برای کودکان و نوجوانان را امتیاز نمی‎دانند در حالی که بسیاری از مشکلات اجتماعی افراد در دوران کودکی و نوجوانی اش ریشه دارد.

وی افزود: کودکان و نوجوانان جامعه امروز به سبب توجه کمتر به آنها ارتباطشان با سینما قطع شده و به سمت اینترنت، شبکه‌های اجتماعی، بازیهای رایانه ای و ماهواره گرایش پیدا کرده‌اند؛ ضمن اینکه متأسفانه بریا کودکان و نوجوانان قهرمان سازی نمی‌شود و اینگونه فرزندانمان به سمت قهرمانهای هالیوودی تمایل پیدا می کنند.

تفکیک محلی جشنواره هزینه های اضافی را بر دولت متحمل می‌کند

وی دوسالانه شدن جشنواره فیلم نوجوان را مطلوب خواند و افزود: تفکیک موضوعی جشنواره بسیار خوب بوده ولی تفکیک محلی آن در دو استان همدان و اصفهان هزینه های اضافی را بر جشنواره و دولت تحمیل می کند که با توجه به شرایط اقتصادی کنونی و منابع مالی محدود باید در مورد هزینه ها منطقی تر تصمیم گرفته شود.

محمدی بدرآبادی عنوان کرد: در تمام دنیا با موضوعات به صورت تخصصی برخورد می‌شود و تفکیک جشنواره به دو بخش کودک و نوجوان نیز اقدام خوبی بود که امیدواریم سبب افزایش کیفیت این دوره شود  چرا که دنیای کودکان و نوجوانان به طور کامل با یکدیگر متفاوت است.

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.