کد خبر : 44
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 ژانویه 2015 - 16:01
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای هدف دشمنان از ایجاد تفرقه، نابودی مسلمانان و جلوگیری وحدت آنها می باشد بسته هستند

هدف دشمنان از ایجاد تفرقه، نابودی مسلمانان و جلوگیری وحدت آنها می باشد

هدف دشمنان از ایجاد تفرقه، نابودی مسلمانان و جلوگیری وحدت آنها می باشد

به گزارش اهروصال، امام جمعه اهر درخطبه اول با سفارش به تقوای الهی گفت: علی علیه السلام میفرماید: کسی که میان خود و خداوند را اصلاح نماید خداوند میان او و مردم را اصلاح میکند وکسی که کار آخرت را اصلاح کند خداوند امر دنیایش را اصلاح خواهد کرد.   آیت اله حاجی زاده به

به گزارش اهروصال، امام جمعه اهر درخطبه اول با سفارش به تقوای الهی گفت: علی علیه السلام میفرماید: کسی که میان خود و خداوند را اصلاح نماید خداوند میان او و مردم را اصلاح میکند وکسی که کار آخرت را اصلاح کند خداوند امر دنیایش را اصلاح خواهد کرد.

 

آیت اله حاجی زاده به مناسبت هفته وحدت در خطبه اول به موضوع وحدت پرداخت و گفت: یکی از مسائل مهم جهان اسلام وحدت است و در متون دینی شواهد متعدد وجود دارد درسوره مبارکه آل عمران آیه ۱۰۳خداوند سبحان میفرماید: همگی به ریسمان الهی چنگ بزنید و پراکنده نشوید و درسوره مبارکه بقره میفرماید: کسی که کفر به طاغوت داشته باشد و به خداوند ایمان بیاورد به دستگیره مهم چنگ زده است و درسوره مبارکه شوری آیه ۱۳میفرماید: دین خداوند را اقامه کنید و متفرق نشوید و درسوره مبارکه انفال آیه ۴۶میفرماید: ازخداوند اطاعت کنید و از پیامبرش و نزاع نکنید که سست میشوید و اقتدارتان ازبین می رود.

 

وی با بیان اینکه وحدت یعنی تکیه کردن بر مشترکات و ضعف و ذلت مسلمانان دنیا به خاطر اختلاف است عنوان کرد: مقام معظم رهبری میفرماید: امروز شعار«انما المومنون اخوه فاصلحوا بین اخویکم» ازهمیشه جدی تر است امروز این ضعف و ذلتی که مسلمانهای کشورهایی دردنیا دچار آن شده اند ناشی از همین تفرق واختلاف است .

امام جمعه اهر ادامه داد: عوامل اختلاف یکی درونی که همان تعصبات است و دیگری هم دست مغرض تفرقه افکن دشمنان اسلام است اهداف دشمن درتفرقه افکنی جهت خاموش شدن غصب فلسطین، زمین گیر کردن امت اسلامی، تقویت گرایشهای انحرافی، «سلفی افراطی – تشیع لندنی» و متوقف کردن بیداری اسلامی می باشد.

وی اضافه کرد: بارها حضرت امام (ره) ومقام معظم رهبری توصیه های راهبردی و موکد دررابطه با وحدت بیان کرده اند واعلام هفته وحدت درسالروز ولادت حضرت ختمی مرتبت به همین خاطر است.

خطیب جمعه اهر همچنین گفت: مقام معظم رهبری میفرماید: راه این است که دنیای اسلام وحدت خودرا حفظ کند من باردیگر برای صدمین بار، هزارمین بار، اززبان ملت ایران خطاب به همه برادران مسلمان در اکناف عالم عرض میکنم: اتحاد خودتان را حفظ کنید مبادا بازیچه دست دشمنان مشترکی بشوید که به عنوان ، قومیت عرب وعجم به عنوان مذهب شیعه و سنی به عناوین مختلف دیگر میخواهند بین شما اختلاف بیندازند، آن ها نه دوست شیعه هستند ونه دوست سنی آنها دشمن اسلامند.

وی درخطبه دوم باسفارش موکد به تقوا و اینکه اگر کسی از درون واعظی و اندرزگویی داشته باشد خداوند او را محافظت می کند.

 خطیب جمعه اهر در ادامه از مردم شریف و انقلابی به خاطر گرامیداشت و حضور در مراسم و تجمع ۸ و ۹ دی تشکرنمود وسالروز وفات حضرت عبدالمطلب جد بزرگوار پیامبراسلام را تسلیت گفت و در رابطه بانامه و پیام بسیار مهم و تاریخی حضرت امام به گرباچف گفت: این پیام هم ازنظر محتوا وبه هنگام بودن دارای اهمیت بود که بازتاب جهانی داشت و گورباچف دراعترافات خود متأسف میشود که چرا آن موقع به هشدارهای امام خمینی (ره) عمل نکردم که موجب فروپاشی شوروی سابق شد.

وی ضمن گرامیداشت شهادت شهدای هویزه به اهمیت حجاب پرداخت و توطئه کشف حجاب توسط رضاخان را تبیین نمود و اهانت به ارزشهای دینی بویژه حجاب و حضرت امام را از ریشه های انقلاب دانست و به خطرات ماهواره ها وسایت های ضدارزشی و در بی حجاب کردن و بی قید کردن جامعه و جوانان هشدارداد وحجاب را حافظ شخصیت زن معرفی نمود.

امام جمعه اهر شیخ علی سلمان رامحکوم کرد و آزادی هرچه سریع تر وی را از حکام بحرینی خواست.

و درخاتمه با عرض تسلیت شهادت سردار حمید تقوی توسط گروهک داعش رزمایش محمد رسول الله را از نظر کمی و کیفی مهم دانست و پیام آن را بر سلطه گران اعلام آمادگی نظام اسلامی برای هرگونه توطئه وبرای دوستان صلح و امنیت خواند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.