کد خبر : 43751
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 سپتامبر 2015 - 22:33
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای هزینه یارانه‌ها صرف بازگشایی کارخانه‌های تعطیل شود بسته هستند

هزینه یارانه‌ها صرف بازگشایی کارخانه‌های تعطیل شود

هزینه یارانه‌ها صرف بازگشایی کارخانه‌های تعطیل شود

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با انتقاد از تبعاتی که پرداخت یارانه‌ها داشته است گفت: اگر پول یارانه‌ها صرف بازگشایی کارخانه های تعطیل شده، می‌شد بسیاری از جوانان از بیکاری نجات پیدا می‌کردند. به گزارش اهروصال به نقل از تسنیم، آیت الله محمدجواد فاضل ظهر امروز در دیدار با اعضای سازمان جوانان حزب اسلامی کار





رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با انتقاد از تبعاتی که پرداخت یارانه‌ها داشته است گفت: اگر پول یارانه‌ها صرف بازگشایی کارخانه های تعطیل شده، می‌شد بسیاری از جوانان از بیکاری نجات پیدا می‌کردند.

به گزارش اهروصال به نقل از تسنیم، آیت الله محمدجواد فاضل ظهر امروز در دیدار با اعضای سازمان جوانان حزب اسلامی کار با اشاره به اینکه سناتور‌های آمریکایی سر و صدا راه انداخته‌اند که ایران قصد نابودی رژیم صهیونیستی را دارد، اظهارداشت: خود آمریکایی‌ها هم می‌دانند که فلسفه ایجاد رژیم صهیونیستی نابودی اسلام و مسلمانان است و تنها هدف تولد رژیم صهیونیستی همین بوده است.

استاد برجسته حوزه علمیه با انتقاد از فجایع وحشتناکی که اسرائیل در مسجد القصی رقم زده‌اند، افزود: حمایت از مسلمانان مظلوم فلسطین و مقابله با دولت اشغالگر اسرائیل وظیفه همه مسلمانان است که ایران همواره در این راه پیشگام بوده است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تاکید بر اینکه نظام اسلامی و مسئولان نسبت به کار و کارگر از اول انقلاب حساسیت‌های ویژه‌ای داشته‌اند، خاطرنشان‌کرد: دین اسلام هم قداست خاصی برای کارگر قائل است و استحباب کار و کارگری و فعال بودن در اسلام نشان از اهمیت ویژه آن است.

آیت الله فاضل با اشاره به اینکه اسلام معطل بودن انسان را تقبیح کرده است، تصریح کرد: انسان‌هایی که فقط دست خود را به سوی دیگران دراز می‌کنند مورد لعن هستند.

استاد برجسته حوزه علمیه با انتقاد از پرداخت یارانه‌ها، تاکید کرد: جوانان زیادی در روستا‌ها کار خود را کنار گذاشته و منتظر پرداخت یارانه‌ها بوده‌اند و به گونه‌ای یارانه‌ها باعث از بین رفتن روحیه کار و فعالیت در بین بسیاری از جوانان شده است.

وی با اشاره به اینکه یارانه‌ها بحث تولید را در جامعه به افول کشانده است، افزود: مشکلات فراوانی در حوزه‌های مختلف در نتیجه پرداخت یارانه‌ها در طول دولت نهم و دهم ایجاد شد در صورتی که اگر این پول صرف تولید می‌شد امروزه بسیار جلو‌تر بودیم.

آیت الله فاضل با بیان اینکه باید به وضعیت کارگران کارخانه‌های تعطیل شده در طول این سال‌ها رسیدگی شود، خاطرنشان کرد: اگر پول یارانه‌ها صرف بازگشایی کارخانه های تعطیل شده، می‌شد بسیاری از جوانان از بیکاری نجات پیدا می‌کردند.

استاد برجسته حوزه با بیان اینکه دید مسئولان نسبت به اصل کار و کارگر تحول پیدا کرده است، تصریح کرد: از بعد از انقلاب کارگر محترم شمرده شده و مورد توجه قرار گرفت ولی یکی از مواردی که به کارگران ضرر زد همین قوانین بوده‌است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه باید قوانین کارگری مورد تجدید نظر قرار بگیرد، تاکیدکرد: باید انگیزه برای کارفرما ایجاد شود که به سمت کار تولیدی جذب شود که این خود به نفع کارگر است.

آیت الله فاضل با اشاره به اینکه موضوع جوانان در جامعه اسلامی موضوع بسیار مهمی است، خاطرنشان کرد: در عرصه انقلاب و در خط مقدم جبهه‌ها جوانان بودند که در صف اول وارد میدان شدند و اقشار دیگر به آن‌ها پیوستند.

استاد برجسته حوزه با بیان اینکه بسیاری از معضلات جامعه به دست جوانان حل می‌شود، افزود: جوانان علاوه بر اینکه که می‌توانند بحران فرهنگی ایجاد کنند می‌توانند بحران‌های فرهنگی حاصل از توطئه‌های دشمن را کنترل کنند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تاکید بر اینکه دولت یازدهم در ابتدای ورود خود با مشکلات بسیاری در حوزه‌های مختلف مواجه بوده است، تصریح کرد: دولت یازدهم با توجه به همه مشکلات توانسته حداقل تورم را کنترل کند که قابل تحسین است.

آیت الله فاضل با بیان اینکه جوانان باید در عرصه‌های مختلف به کار گرفته شوند، افزود: با توجه به مشکلات بسیاری که سد راه دولت یازدهم بوده است از مسئولان با تجربه‌تر استفاده شده است اما این نباید مانع از به کار گیری جوانان شود.

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.