کد خبر : 43732
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 سپتامبر 2015 - 22:30
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای دولت آمریکا دفتر هماهنگی اجرای برجام تاسیس می‌کند بسته هستند

دولت آمریکا دفتر هماهنگی اجرای برجام تاسیس می‌کند

دولت آمریکا دفتر هماهنگی اجرای برجام تاسیس می‌کند

دولت اوباما دفتر ویژه‌ای برای هماهنگی اجرای توافق هسته ای با ایران (برجام) تشکیل می دهد که سفیر پیشین آمریکا در لهستان مسئول آن خواهد بود. به گزارش اهروصال به نقل از تسنیم به نقل از المانیتور، دولت اوباما دفتر ویژه‌ای  برای هماهنگی اجرای توافق هسته ای با ایران (برجام) تشکیل می دهد که سفیر





دولت اوباما دفتر ویژه‌ای برای هماهنگی اجرای توافق هسته ای با ایران (برجام) تشکیل می دهد که سفیر پیشین آمریکا در لهستان مسئول آن خواهد بود.

به گزارش اهروصال به نقل از تسنیم به نقل از المانیتور، دولت اوباما دفتر ویژه‌ای  برای هماهنگی اجرای توافق هسته ای با ایران (برجام) تشکیل می دهد که سفیر پیشین آمریکا در لهستان مسئول آن خواهد بود.

پیش از این اخباری منشتر شده بود که رئیس جمهور آمریکا به دنبال آن است که مقام ارشد دولتی این کشور موسوم به «سزار» را مسئول نظارت بر توافق هسته‌ای با ایران کند.

موول یکی از دیپلمات‌های بلندپایه آمریکایی است که در پرونده‌های مهمی حضور داشته است، وی سابقه مشاور ارشد ویلیام برنز برای هماهنگی امور مربوط به ایران را در کارنامه دیپلماتیک دارد.

جان کری وزیر خارجه آمریکا تا هفدهم سپتامبر،(۲۶ شهریور) انتخاب استفان مال را به سمت رئیس دفتر هماهنگی اجرای برجام اعلام خواهد کرد.

کنگره تا هفدهم سپتامبر مهلت داشت تا قطعنامه مخالفت با برجام را  برای رئیس جمهور ارسال کند. سناتورهای دموکرات تاکنون دو بار این اقدام را ناکام گذاشته‌اند و به نظر می رسد با پایان یافتن مهلت ۶۰ روزه کنگره برای بازنگری برجام ، این توافق برای اجرا آماده شود.

این دیپلمات آمریکایی از اظهار نظر درباره این خبر به المانیتور خودداری کرده است. همچنین انتظار می رود کاخ سفیدنامزدی تام شانون ، مشاور وزارت امور خارجه برای جایگزینی وندی شرمن ، معاون وزیر در امور سیاسی را اعلام کند، شرمن در مذاکرات هسته ای با ایران نقشی کلیدی را بر عهده داشت.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.