کد خبر : 43379
تاریخ انتشار : شنبه 12 سپتامبر 2015 - 19:37
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ۲۰۰ شاعر آئینی در کنگره سراسری شعر حبیب‌بن‌مظاهر شرکت کردند بسته هستند

۲۰۰ شاعر آئینی در کنگره سراسری شعر حبیب‌بن‌مظاهر شرکت کردند

۲۰۰ شاعر آئینی در کنگره سراسری شعر حبیب‌بن‌مظاهر شرکت کردند

دبیر کنگره سراسری شعر حبیب گفت: ۲۰۰ شاعر آئینی کشور در کنگره سراسری شعر حبیب‌بن‌مظاهر شرکت کردند که از این تعداد ۱۰ اثر به انتخاب داوران برگزیده شد که از آنان تجلیل به‌عمل می‌آید. به گزارش اهروصال، هادی جان‌فدا در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری اختتامیه کنگره سراسری شعر حبیب که عصر امروز





دبیر کنگره سراسری شعر حبیب گفت: ۲۰۰ شاعر آئینی کشور در کنگره سراسری شعر حبیب‌بن‌مظاهر شرکت کردند که از این تعداد ۱۰ اثر به انتخاب داوران برگزیده شد که از آنان تجلیل به‌عمل می‌آید.

به گزارش اهروصال، هادی جان‌فدا در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری اختتامیه کنگره سراسری شعر حبیب که عصر امروز در مصلای کرج با حضور شاعران آئینی برجسته کشور برگزار شد، اظهار داشت: ساخت ضریح حبیب‌بن‌مظاهر در کرج، بهانه خوبی برای ارسال فراخوان سراسری به شاعران کل کشور از سوی مجمع شاعران اهل بیت(ع) بود.

وی با بیان اینکه فراخوان از خردادماه انجام شد و ارسال آثار تا اول شهریورماه ادامه داشت، افزود: ۲۰۰ شاعر از سراسر کشور اشعاری سروده و به کنگره ارسال کردند و بر این اساس بیش از ۳۵۰ اثر به دبیرخانه فرستاده شد که ۱۰ نفر به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

دبیر این کنگره تصریح کرد: در این مراسم علاوه بر این ۱۰ نفر، اساتید کشوری از جمله استاد محمدعلی مجاهدی، ولی‌الله کلامی زنجانی و حاج منصور ارضی حضور دارند.

وی با اشاره به هدف از برگزاری این مراسم، گفت: تولید آثار برای اصحاب اباعبدالله(ع) از جمله حبیب‌بن‌مظاهر و گردآوری آثار فاخر، تشویق نسل جوان و شاعران، کشف استعدادها و معرفی شهر کرج به عنوان پایگاه فرهنگی کشور از جمله اهداف این کنگره بود.

جان‌فدا با تاکید بر اینکه این نخستین کنگره سراسری شعر حبیب‌بن‌مظاهر محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه از میان افراد برگزیده هیچ‌ یک متعلق به استان البرز نبودند.

انتهای پیام/ع


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.