کد خبر : 43139
تاریخ انتشار : جمعه 11 سپتامبر 2015 - 19:58
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای تظاهرات گسترده مردم یمن علیه عربستان با محوریت حج بسته هستند

تظاهرات گسترده مردم یمن علیه عربستان با محوریت حج

تظاهرات گسترده مردم یمن علیه عربستان با محوریت حج

رسانه‌های عربی از تظاهرات گسترده قشرهای مختلف ملت یمن در صنعا در محکومیت ادامه جنگ و همچنین تصمیم ضد اسلامی آل سعود در جلوگیری از سفر زائران یمنی برای ادای فریضه حج خبر دادند. به گزارش اهروصال به نقل از  تسنیم به نقل از العهد، صدها هزار یمنی در تظاهرات گسترده‌ای در صنعا علیه عربستان





رسانه‌های عربی از تظاهرات گسترده قشرهای مختلف ملت یمن در صنعا در محکومیت ادامه جنگ و همچنین تصمیم ضد اسلامی آل سعود در جلوگیری از سفر زائران یمنی برای ادای فریضه حج خبر دادند.

به گزارش اهروصال به نقل از  تسنیم به نقل از العهد، صدها هزار یمنی در تظاهرات گسترده‌ای در صنعا علیه عربستان شرکت کردند و در محکومیت تصمیم این رژیم در جلوگیری از سفر زائران یمنی به سرزمین وحی برای ادای فریضه حج تمتع و ادامه جنگ افروزی علیه ملت یمن شعار دادند.

رژیم عربستان که همچنان به استفاده ابزاری و سیاسی از فریضه حج و عمره و تضییع حقوق مسلمانان علاقه‌مند و مستطیع برای تشرف به حج ادامه می‌دهد، در اقدامی ضد اسلامی، از سفر زائران یمنی به عربستان برای ادای فریضه حج جلوگیری کرده است.

 شمار زیادی از زائران یمنی که عربستان با ورود آنها برای شرکت در موسم حج امسال مخالفت کرده است، اعلام کردند که هزینه‌های سفر حج خود را به رزمندگان کمیته‌های مردمی و نیروهای ارتش اهدا می‌کنند تا پاسخ کوبنده‌ای به یکدندگی و خودکامگی رژیم آل سعود بدهند.

بر اساس گزارش رسانه‌های یمنی، شهروندان یمنی امروز با هدف محکوم کردن اقدام رژیم سعودی در جلوگیری از سفر یمنی‌ها برای ادای فریضه حج تمتع و همچنین  ادامه جنگ افروزی رژیم علیه مردم یمن در منطقه باب الیمن صنعا تظاهرات کردند.

شهروندانی یمنی از مقامات سعودی خواسته‌اند به حجاج یمنی اجازه دهند برای ادای مناسک حج از مرزها عبور کنند.
تظاهرات امروز صنعا به دعوت کمیته‌ عالی انقلاب یمن برگزار شده است.

این در حالی است که یمن به سبب جنگ افروزی عربستان و چند کشور عربی دیگر که علیه ضعیف ترین و فقیرترین کشور عربی منطقه جنگ به راه انداخته اند، از محاصره و ویران شدن زیرساخت‌ها رنج می‌برد، جنگی که از شش ماه پیش همچنان ادامه دارد و به شهید و زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آواره شدن ده‌ها هزار نفر دیگر از شهروندان بیگناه یمنی منجر شده است و سازمان ملل متحد هم درباره وخامت بیشتر اوضاع انسانی و بهداشتی یمن به سبب تجاوزات مستمر سعودی و متحدان و مزدورانش هشدار داده و رژیم آل سعود را به ارتکاب جنایات جنگی متهم کرده است.
انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.