کد خبر : 42997
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 10 سپتامبر 2015 - 16:55
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای درخواست گروه های سیاسی مصر برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک با سوریه بسته هستند

درخواست گروه های سیاسی مصر برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک با سوریه

درخواست گروه های سیاسی مصر برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک با سوریه

گروه های سیاسی مصر در استان الدقهلیه خواستار ازسرگیری روابط دیپلماتیک با سوریه شده و جنگ این کشور علیه گروه های تروریستی را همانند مقابله مصر با تروریسم دانستند. به گزارش اهروصال، در جریان برگزاری تجمع همبستگی آمیز با سوریه با عنوان «مصر و سوریه یک دست برای مقابله با تروریسم»، سازماندهندگان این تجمع یک





گروه های سیاسی مصر در استان الدقهلیه خواستار ازسرگیری روابط دیپلماتیک با سوریه شده و جنگ این کشور علیه گروه های تروریستی را همانند مقابله مصر با تروریسم دانستند.

به گزارش اهروصال، در جریان برگزاری تجمع همبستگی آمیز با سوریه با عنوان «مصر و سوریه یک دست برای مقابله با تروریسم»، سازماندهندگان این تجمع یک سپر نمادین به نشانه همبستگی با سوریه و رهبران آن را به سرکنسول سوریه در مصر تقدیم کردند.

گروه های سیاسی مصر در استان الدقهلیه ضمن درخواست برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک با سوریه تاکید کردند که جنگ سوریه علیه گروه های تروریستی که از خارج حمایت می شوند، همانند مقابله مصر با تروریسم است.

در همین رابطه «هشام لطفی» مخبر کمیته مردمی حمایت از ملت سوریه بر ضرورت استمرار حمایت از سوریه تاکید کرد.
«حدی بلاطه» نایب رئیس حزب مستقل ها و رئیس اتحادیه کشاورزان در استان الدقهلیه گفت که سوریه با حدود ۱۰۰ تبعه مختلف در خاک خود می جنگد و گروه های مزدور در این کشور قبیح ترین جنایت ها را مرتکب می شوند در حالیکه بیشتر حاکمان عرب و اتحادیه عرب چشم خود را به روی این جنایت ها بسته اند.

از سوی دیگر «محمود مجر» دبیر کل حزب عربی ناصری نسبت به پیروی از برخی حاکمان عرب هشدار داد و گفت که آنها با استفاده از باقی مانده ارتش های عربی پس از فاجعه فلسطین، تقسیم ارتش لیبی و مبارزه با ارتش عراق برای حفظ تاج و تخت خود تلاش می کنند و سعی دارند کشورهای عربی را تجزیه کرده و فتنه انگیزی می کنند و با استفاده از نیروهای مزدور و تجهیز مالی و تسلیحاتی آنها برای تحقق توطئه علیه منطقه عربی تلاش می کنند.

طارق شعبان دبیر کل حزب سوسیالیست مصر نیز تصریح کرد که به پیروزی بر تروریسم و افکار سیاه اطمینان دارد.

محمود عباس امروز با السیسی دیدار می کند

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر امروز پنج شنبه در مقر ریاست جمهوری این کشور با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان دیدار و گفت وگو می کند.
قرار است عباس در این دیدار موضوعات مهم صحنه فلسطین را با السیسی بررسی نماید.

تاکید السیسی بر دستیابی به راه حل سیاسی بحران سوریه

رئیس جمهور مصر بر ضرورت دستیابی به راه حل سیاسی بحران سوریه و حفظ موسسات دولت این کشور و جلوگیری از فروپاشی آن تاکید کرد.

عبدالفتاح السیسی در دیدار با هیئتی از کمیته امور خارجه مجلس سنای ایتالیا بر اهمیت راه حل سیاسی بحران سوریه تاکید کرد و گفت که این امر در راستای حمایت از یک طرف علیه طرف دیگر نیست بلکه برای حفظ موسسات دولت سوریه و جلوگیری از فروپاشی آن است.

السیسی همچنین اهمیت بازسازی سوریه پس از دستیابی به سازش سیاسی به منظور بازگشت شهروندان سوری به وطن خود را مورد تاکید قرار داد.

وی همچنین از جامعه جهانی خواست تا به مسئولیت خود در قبال آوارگان سوری عمل کند و افزود که مصر میزبان حدود ۵ میلیون پناهنده از کشورهای عربی و آفریقایی است که به طور برابر با شهروندان مصری از خدمات آموزشی و بهداشتی بهره مند می شوند.

هلاکت ۳۰ تروریست در سومین روز عملیات «حق الشهید» در شمال سینا

ارتش مصر شب گذشته از کشته شدن ۳۰ تکفیری و بازداشت ۴۱ نفر فرد تحت تعقیب در استان شمال سینا در سومین روز اجرای عملیات فراگیر تحت عنوان «حق الشهید» خبر داد که با احتساب این رقم تعداد تروریست هایی که از آغاز عملیات تا کنون به قتل رسیده اند به ۸۶ نفر رسیده است.

ارتش مصر صبح روز سه شنبه نیز از اجرای عملیات نظامی جدید در سه منطقه در شمال سینا (رفح، شیخ زوید و العریش) خبر داد همچنانکه روز دوشنبه در نخستین روز آغاز این عملیات ۲۹ تروریست و در روز سه شنبه نیز ۲۷ تروریست دیگر به قتل رسیدند.

در همین رابطه سرتیپ «محمد سمیر» سخنگوی ارتش مصر در بیانیه ای اعلام کرد که در ادامه اجرای عملیات های فراگیر در شمال سینا در سومین روز این عملیات ۳۰ تکفیری که به سمت نیروهای ارتش تیراندازی کرده بودند به قتل رسیدند و همچنین ۴۱ فرد مظنون نیز دستگیر شده و ۳ خودرو و ۳۲ دستگاه موتور سیکلت که عناصر تروریست در عملیات خود استفاده می کردند، منهدم شد.

به گفته وی همچنین ۱۸ بمب دست ساز که تروریست ها در مسیرهای تردد نیروهای ارتش مصر کار گذاشته بودند، خنثی شد.

ثبت نام «احمد عز» در حوزه انتخاباتی المنوفیه

کمیته عالی انتخابات در استان المنوفیه مدارک ثبت نام مهندس احمد عز دبیر تشکیلات حزب منحله ملی به رهبری حسنی مبارک را دریافت کرد.

دکتر «محمد حموده» به نمایندگی از سوی مهندس احمد عز مدارک ثبت نامی وی را به کمیته ثبت نام از نامزدها در المنوفیه تحویل داد.

این در حالی است که منابع رسانه ای مصر روز گذشته اعلام کردند که دادگاه عالی اداری مصر ضمن رد اعتراض احمد عز به حکم قاضی مبنی بر ممنوعیت نامزدی وی در انتخابات پارلمانی آینده، تاکید کرد که به موجب قانون اساسی حق نامزدی در انتخابات محفوظ است اما این حق بایستی بر اساس قانون باشد.

بر پایه این گزارش، علت ممنوعیت احمد عز از نامزدی در انتخابات پارلمان، عدم وجود حساب بانکی ویژه وی و عدم ارائه اظهارنامه مالی عنوان شده بود.

احمد عز دبیر تشکیلات حزب ملی دموکراتیک به رهبری حسنی مبارک بود که پس از انقلاب ۲۰۱۱ به حکم دادگاه منحل شد.
عز پس از انقلاب به اتهام فساد دستگیر و چند حکم حبس علیه وی صادر شد اما دادگاه تجدید نظر احکام حبس صادره علیه وی را لغو و او را آزاد کرد.

قرار است مرحله نخست انتخابات پارلمانی مصر طی روزهای ۱۷ و ۱۸ اکتبر(شنبه ۲۵ مهر و یکشنبه ۲۶ مهر) در خارج و روزهای ۱۸ و ۱۹ اکتبر(یکشنبه ۲۶ مهر و دوشنبه ۲۷ مهر) در داخل مصر برگزار شود.

مرحله دوم انتخابات پارلمانی مصر نیز طی روزهای۲۱ و ۲۲ نوامبر(شنبه ۳۰ آبان ویکشنبه اول آذر) در خارج و ۲۲ و ۲۳ نوامبر(یکشنبه اول آذر و دوشنبه دوم آذر) در داخل مصر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.