کد خبر : 42973
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 10 سپتامبر 2015 - 16:49
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ۹۷۰ هکتار از اراضی بروجرد زیرکشت ذرت است بسته هستند

۹۷۰ هکتار از اراضی بروجرد زیرکشت ذرت است

۹۷۰ هکتار از اراضی بروجرد زیرکشت ذرت است

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: ۹۷۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان بروجرد در سال زراعی جاری زیر کشت ذرت علوفه‌ای رفته که تاکنون ۱۲۰ هکتار از این میزان برداشت شده است. به گزارش اهروصال، رضا امینی عصر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: ۹۷۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان بروجرد در سال زراعی





مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: ۹۷۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان بروجرد در سال زراعی جاری زیر کشت ذرت علوفه‌ای رفته که تاکنون ۱۲۰ هکتار از این میزان برداشت شده است.

به گزارش اهروصال، رضا امینی عصر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: ۹۷۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان بروجرد در سال زراعی جاری زیر کشت ذرت علوفه‌ای رفته که تا کنون ۱۲۰ هکتار از این میزان برداشت شده است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود از هر هکتار از اراضی زیر کشت این محصول ۴۷ تن ذرت علوفه‌ای در هر هکتار برداشت شود که تاکنون پنج هزار و ۶۴۰ تن برداشت شده که پیش‌بینی می‌شود در مجموع ۴۵ هزار و ۵۹۰ تن در سال زراعی جاری از این محصول در اراضی زیر کشت آن در شهرستان بروجرد برداشت شود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد رشد نشان می‌دهد.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد از برداشت ۹۰۰ کیلوگرم نخود در هر هکتار از مزارع این شهرستان در سال زراعی جاری خبرداد و عنوان کرد: در مجموع دو هزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان در سال زراعی جاری زیر کشت نخود رفته و ۳۴۰ تن از این محصول برداشت شده که نسبت به سال گذشته تغییر محسوسی نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: یک هزار و ۱۳۰ هکتار از مزارع بروجرد به کشت عدس اختصاص یافته که با پایان یافتن زمان برداشت این محصول ۶۵۰ کیلوگرم در هر هکتار و در مجموع ۷۳۴ تن و ۵۰۰ کیلوگرم برداشت شده که نسبت به میزان تولید این محصول در سال گذشته تغییری نداشته است.

امینی از برداشت ۴۴ هزار و ۳۷۴ تنی باقلا در مزارع این شهرستان خبرداد و بیان کرد: از مجموع ۹۷۲ هکتار از مزارع زیر کشت باقلا در سال زراعی جاری چهار هزار و ۵۰۰ کیلوگرم در هر هکتار برداشت شده است که نسبت به تولید سال گذشته این محصول نیز تغییری نداشته است.

وی تصریح کرد: در سال زراعی جاری ۱۸ هکتار از مزارع این شهرستان زیر کشت سیر رفته که از هر هکتار ۲۸ تن و در مجموع ۵۰۴ تن برداشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد از برداشت گوجه فرنگی از ۴۲۸ هکتار از اراضی این شهرستان خبرداد و گفت: در مجموع ۱۲ هزار و ۴۱۲ تن محصول گوجه فرنگی از مزارع این شهرستان در سال زراعی جاری برداشت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته که این کاهش به دلیل کاهش سطح زیر کشت این محصول در سال زراعی جاری بوده است.

وی با اشاره به پیش‌بینی برداشت ۲۱ هزار و ۶۰۰ تنی خیار از مزارع این شهرستان، اظهار داشت: ۸۰۰ هکتار از ارضی این شهرستان زیر کشت خیار رفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به دلیل کاهش ۴۲ هکتاری سطح زیر کشت این محصول، پنج درصد کاهش داشته است.

امینی افزود: برداشت هندوانه در ۲۹۳ هکتار از اراضی این شهرستان در حال برداشت است که پیش بینی می‌شود در مجموع ۲۱ هزار ۹۶ تن از این محصول برداشت شده که نسبت به سال گذشته یک درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/ع


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.