کد خبر : 42767
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 سپتامبر 2015 - 18:50
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای جشنواره انگور ارومیه به ثبت ملی می‌رسد بسته هستند

جشنواره انگور ارومیه به ثبت ملی می‌رسد

جشنواره انگور ارومیه به ثبت ملی می‌رسد

شهردار ارومیه گفت: امیدواریم با هماهنگی‌های انجام گرفته با میراث فرهنگی، بتوانیم جشنواره انگور را به ثبت ملی برسانیم. به گزارش اهروصال، محمد حضرت‌پور امروز در جمع خبرنگاران که به مناسبت آغاز سومین سال فعالیت شورا در دور چهارم برگزار شد با اشاره به برگزاری جشنواره انگور در ارومیه اظهار داشت: بزرگترین دارایی آذربایجان‌غربی در





شهردار ارومیه گفت: امیدواریم با هماهنگی‌های انجام گرفته با میراث فرهنگی، بتوانیم جشنواره انگور را به ثبت ملی برسانیم.

به گزارش اهروصال، محمد حضرت‌پور امروز در جمع خبرنگاران که به مناسبت آغاز سومین سال فعالیت شورا در دور چهارم برگزار شد با اشاره به برگزاری جشنواره انگور در ارومیه اظهار داشت: بزرگترین دارایی آذربایجان‌غربی در کشاورزی انگور است و در این باره با برگزاری جشنواره های فرهنگی مثل جشنواره انگور می‌توان آداب و رسوم جامعه را به نسل‌های آینده انتقال داد.

شهردار ارومیه گفت: خوشبختانه این استان از قطبهای تولید انگور کشور بوده و در احیای دریاچه ارومیه موثر است چون تنها سالیانه دو مرتبه نیاز به آبیاری داشته و در واقع میزان آبری کمتری دارد.

وی با اشاره به نگاه اقتصادی و فرهنگی جشنواره انگور در ارومیه تصریح کرد: امیدواریم با هماهنگی‌های انجام گرفته با میراث فرهنگی، بتوانیم جشنواره انگور را به ثبت ملی برسانیم.

حضرت‌پور با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی حوزه علمیه امام خامنه ای ارومیه افزود: تاکنون برای احداث این مدرسه دینی هفت میلیارد تومان هزینه شده و در مهر ماه امسال به طور رسمی افتتاح می‌شود.

شهردار ارومیه، به ورود شورای شهر به بحث احیای دریاچه ارومیه اشاره کرده و بیان کرد: در این باره با توجه به اینکه کمتر از ۱۰ درصد آب دریاچه ارومیه باقی مانده، اقداماتی در رابطه با انتقال آب از وان ترکیه به دریاچه ارومیه انجام گرفته و حداقل دو سال برای آن زمان لازم است.

حضرت‌پور اظهار داشت: به منظور کمک به احیای دریاچه ارومیه، با حفر چاههای غیرمجاز مقابله شده و از سوی دیگر آبیاری قطره‌ای و بارانی در اراضی زراعی شهرستان ارومیه افزایش می‌یابد.

شهردار ارومیه از آغار امتداد خیابان سرداران تا باکری در آینده نزدیک خبر داد و گفت: کار امتداد آن به طول ۲۴ کیلومتر انجام می گیرد.

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.